/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gad vide, hvad forsikringen ville have sag~
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 21:06

Har fornylig oplevet et par tilfælde, hvor "standard-reglerne" ville
have hostet noget, hvis det var gået galt.
Tilfælde A:
Kommer stille og roligt snigende i "magnetbanen" (den længst til
venstre) med ca. 80 med passende luft til den forankørende. Indenfor
ligger en XX-mobil, som egentlig gerne vil til venstre (bare min egen
vurdering). Den gør ingenting og pludselig er horisonten fyldt af røde
bremselys....og min bremseafstand også af XX-mobil......hvis nu jeg
havde pottet den, hvem har så skylden??
Tilfælde B:
Ligger i overhaling på en bil og befinder mig i midtersporet, da der
skal flettes før Greve. Bagfra kommer en XX-mobil med ca. 140 (skiltet
80), min fart er 80-85. Hvis nu jeg bare bevidstløs havde fortsat og
fået XX-mobil i r...., hvem har så skylden?? Skiltet siger faktisk at
yderste vognbane "dør" .........selv om mange har en anden
opfattelse) Jeg bremsede lidt og flyttede ind bag den bil, jeg var
ved at overhale indtil den der XX-mobil var forbi...og tændte alt hvad
der var af bremselys.......fordi 100 m fremme kørte de 30.
Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

 
 
Leonard (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 20-04-07 21:25

On Fri, 20 Apr 2007 22:05:49 +0200, Ivan Madsen wrote:

> Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
> sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)

A: du havde fået skylden
B: XX havde fået skylden

Det er oftest, den der har skader på fronten, der får skylden, da det jo
må være den, der ikke har holdt afstand.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Ukendt (20-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-07 21:26

On Fri, 20 Apr 2007 22:25:06 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Fri, 20 Apr 2007 22:05:49 +0200, Ivan Madsen wrote:
>
>> Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
>> sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)
>
>A: du havde fået skylden
>B: XX havde fået skylden
>
>Det er oftest, den der har skader på fronten, der får skylden, da det jo
>må være den, der ikke har holdt afstand.

Ja, desværre...........B kunne jeg gardere mig imod, A
derimod......fucking svært at opdage, at der mangler et pænt antal
meter fordi XX vælter en bane ud. *suk*....godt ABS'en duede denne
gang - der var da mindst ½ m at give af..........*pyyyh*

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Henning (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-04-07 06:47

On Fri, 20 Apr 2007 22:25:06 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Fri, 20 Apr 2007 22:05:49 +0200, Ivan Madsen wrote:
>
>> Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
>> sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)
>
>A: du havde fået skylden

Ikke korrekt - forklares situationen korrekt, at der ikke var tid til
at lave bremseafstand, får forankørende skylden.

Finn Guldmann (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 21-04-07 08:14

Henning skrev:
>>> Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
>>> sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)
>> A: du havde fået skylden
> Ikke korrekt - forklares situationen korrekt, at der ikke var tid til
> at lave bremseafstand, får forankørende skylden.
>
Jeg tolker også historien til at XX står til to klip i kortet. Et for
vognbaneskiftet og et for at bremse ned umiddelbart efter at man er
trukket ind foran en anden. Det sidste er måske endda ikke til et klip
men direkte til en orienterende.

--
Mvh Finn

Leonard (21-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-04-07 11:31

On Sat, 21 Apr 2007 07:46:34 +0200, Henning wrote:

> Ikke korrekt - forklares situationen korrekt, at der ikke var tid til
> at lave bremseafstand, får forankørende skylden.

Problemet er at bevise det.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Christian B. Andrese~ (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-04-07 11:38

On 20 Apr., 22:25, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> On Fri, 20 Apr 2007 22:05:49 +0200, Ivan Madsen wrote:
> > Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
> > sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)
>
> A: du havde fået skylden

Mon ikke eventuelle vidner ville have kunnet redde Ivan ?

> B: XX havde fået skylden
>
> Det er oftest, den der har skader på fronten, der får skylden, da det jo
> må være den, der ikke har holdt afstand.

Endnu en grund til at holde god afstand. Jeg holder altid god afstand
og bremser altid max så jeg ikke bliver del af et harmonikasammenstød,
så jeg skal dele skyld.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Ukendt (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-07 17:54

On 23 Apr 2007 03:38:08 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On 20 Apr., 22:25, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
>> On Fri, 20 Apr 2007 22:05:49 +0200, Ivan Madsen wrote:
>> > Men jeg gad nok vide hvad forsikringen havde fået ud af disse to
>> > sager? (som desværre er alt for sandsynlige hver eneste dag)
>>
>> A: du havde fået skylden
>
>Mon ikke eventuelle vidner ville have kunnet redde Ivan ?

Det ville de måske nok, hvis de stoppede og bidrog. På
skadesanmeldelsen bliver det påstand mod påstand - og formodentlig får
bageste mand lov at betale gildet.

>
>> B: XX havde fået skylden
>>
>> Det er oftest, den der har skader på fronten, der får skylden, da det jo
>> må være den, der ikke har holdt afstand.
>
>Endnu en grund til at holde god afstand. Jeg holder altid god afstand
>og bremser altid max så jeg ikke bliver del af et harmonikasammenstød,
>så jeg skal dele skyld.

Jeg prøver at holde afstand, men når man er på vej ud i en
sammenfletning med en, der kører 1½ gange min fart - ja jeg foretrak
at vige, jeg vidste han der langt bagude og havde heldigvis tid til at
reagere, da jeg så, hvor meget større han lynhurtigt blev i spejlene.
Gad vide om ikke selskaberne ville gøre den til en "deler" med
begrundelsen om sammenfletningsulykke?
--
Ivan Madsen
med en OES i huset
brugsanvisning for OES: fodres i den hvide ende, samle
op bag den mørke ende - og klappes over det hele

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste