S40 og V50 2008 !
Fra : Peter Frost

Dato : 19-04-07 18:16

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-04-07 18:58

> Hold kæft de er flotte !!
>
> http://www.swedespeed.com/news/publish/Volvo_News/article_1026.html
>
> -Peter

Det skal der nok være nogen der er helt uenige i. Men jeg synes i det
mindste det er svært ikke at have en mening. Det er umiskendeligt Volvo.

Jeg har dog oftere og oftere ikke plads nok i min S60 så næste model bliver
den her:

http://www.volvocars.se/campaigns/Local/v70_finansiering.htm?settings=213042
2D011101111003

Måske som lettere brugt om et par år når der kommer børn. Lige nu er min T5
simpelt drønende billig at køre i selvom jeg og min kæreste bruger bilen
hårdt. Ingen uforudsete udgifter og bilens alder gør at den ikke har et
særligt stort værditab.

Det bliver helt sikkert Volvo igen!

VH Esben

Fra : Peter Frost

Dato : 19-04-07 19:19

Ja vi andre må jo nøjes... Jeg har kik på en 850R Sedan, kun 20K dyrer end
hvad min kan sælges for... Ellers så en V70R AWD i R blå -2000 altså Mk 1...
Det nok mere mig... !

-Peter
Der faktisk er glad for sin 850 GLT ;)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-04-07 19:49

> [...]
> hvad min kan sælges for... Ellers så en V70R AWD i R blå -2000 altså Mk

Ja - den er skam også en lækker vogn hvis den ellers er velholdt. Og farven
er jo helt rigtig.

Den har desuden lidt vildskab over sig selvom om den rykker dækkene i
smadder.

Lavede iøvrigt lige et dugfriskt regnskab på min bil. Købte den i oktober
2005 med 81000 km på tælleren. Nu har den gået 119000 km og jeg har fået
lavet bl.a. IPOD montering og købt nye vinter og sommerhjul.

Med ALT inklusive (estimeret gensalgsværdi ud fra lignende biler til salg) -
vægtafgift, benzin, forsikring, service osv osv har den kostet 3,06 DKK/km.
Det er vel ok eller???

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 20:10

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Lavede iøvrigt lige et dugfriskt regnskab på min bil. Købte den i oktober
> 2005 med 81000 km på tælleren. Nu har den gået 119000 km og jeg har fået
> lavet bl.a. IPOD montering og købt nye vinter og sommerhjul.

Så er den jo helt ny endnu.

> [...]
> salg) -
> vægtafgift, benzin, forsikring, service osv osv har den kostet 3,06

Det kan ikke gøres i DK med tilsvarende model (tror jeg) og i hvert fald
ikke med en S80 T6....!!!

--
Bjørn J.

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-04-07 20:56

> Så er den jo helt ny endnu.

> Det kan ikke gøres i DK med tilsvarende model (tror jeg) og i hvert fald
> ikke med en S80 T6....!!!

Må jeg høre dit regnskab???

VH Esben

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 23:48

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> oktober

> Må jeg høre dit regnskab???

Jeg har det ikke på stående fod, så det er cirka for godt 200.000 km.

Med rep., alm. vedligehold, forsikring, afskrivning og benzin:

Cirka 4,50 kr. pr kilometer (men så har jeg heller ikke kørt de første
100.000 km af de i alt cirka 300.000 km potten har kørt.

Regner jeg dem med og pottens nypris i hine tider bliver tallet cirka 4,00
kr. pr. kilometer.

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 23:52

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 100.000 km af de i alt cirka 300.000 km potten har kørt.
>
> Regner jeg dem med og pottens nypris i hine tider bliver tallet cirka 4,00

TRYKFEJL ved 300.000 km.

Tallet pr. kilometer er cirka 4,70 kr.

--
Bjørn J.

Fra : Peter Frost

Dato : 20-04-07 10:32

Esben Juul Sørensen skrev:
> Må jeg høre dit regnskab???

Du kan også lige få mit... ;)

85.000 (købssum ved 180.000 km) + 60.000 (Penge der er smidt i bilen indtil
nu, hul i hovedet når man tænker over det) + 18.000 Vægt og forsikring =
63.000 kr Har nu kørt ca 40.000 km dvs jeg også lander på ca 4 kr pr km,
uden benz ! Der skal der nok 1,25 oven i...

Er er spændt på om jeg kan få de 110.000 kr for den jeg gerne ville ha, når
den bliver solgt efter næste syn ! Men 110.000 kr for en bil hvor bremser er
skiftet, hvor gearkasse, køler og div slanger er skiftet til nyt ved Volvo,
der udover vil den stå nysynet, med tandrem skiftet, og alle bøsninger til
motor og styretøj skiftet, hvor man kan få alt udstyr med, så som Xenon, 95
knapper i kabinen, Spoiler, BSR 2,5" Catback... Ret nye sommerdæk, og
vinterdæk... Osv Osv... Kørt ca 240.000 km, bruger ca 1 liter olie pr 1500
km. Der er jo garanti på automatgearet ind til det har kørt 100.000 km ! Har
regninger på alt... Er det realistisk ?

-Peter Frost

Fra : BJ

Dato : 20-04-07 16:09

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan også lige få mit... ;)

Nu vil det vel altid være umuligt at komme ned på svenske tilstande omkring
omkostninger ved at have bil.

1) Deres værkstedspriser er ca. det ½ af vore.
2) Deres forsikringspriser er ca. det ½ af vores.
3) Deres bilpriser er ca. det ½ af vores.

Deres afskrivning er den samme som vores.

--
Bjørn J.

Fra : ShutEye

Dato : 20-04-07 17:50

<klip>
> vinterdæk... Osv Osv... Kørt ca 240.000 km, bruger ca 1 liter olie pr 1500
> km.<klip>

Det der er forhåbentlig en tastefejl?

Fra : Peter Frost

Dato : 20-04-07 18:55

ShutEye skrev:
> Det der er forhåbentlig en tastefejl?

Nej... men er som sagt ved at finde ud af det præcise tal...

-Peter Frost

Fra : Otto J

Dato : 19-04-07 23:09

> Hold kæft de er flotte !!
>
> http://www.swedespeed.com/news/publish/Volvo_News/article_1026.html

Tja, jeg synes de ligner sig selv... Ikke at der er noget galt i dét. Jeg
synes faktisk at det er voldsomt imponerende som Volvo har formået at lægge
en design-linie, og holde fast i den - vel at mærke ikke ved at lave en bil
de synes er pæn her og nu, og så opdatere på den, men arbejde konsekvent hen
imod et på forhånd defineret mål. Jeg husker en konceptbil jeg så i et
bilblad for 10-15 år siden, noget øko-halløj, men jeg husker desværre ikke
den præcise sammenhæng. Dét jeg derimod husker er de overordnede linier, der
dengang var voldsomt futuristiske (i hvert fald for Volvo), men som faktisk
er stort set nøjagtigt identiske med linierne i den nye serie. Jeg synes det
er sjældent at en konceptbil ender med at tegne et mærkes design _så_
præcist, så langt ud i fremtiden.

Mvh. Otto

Fra : Peter Frost

Dato : 20-04-07 10:40

Otto J Skrev:
> [...]
> i den nye serie. Jeg synes det er sjældent at en konceptbil ender med at
> tegne et mærkes design _så_ præcist, så langt ud i fremtiden.

Kan du se den bil du tænker på her :
http://www.swedespeed.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Concept%20Cars

-Peter Frost

Fra : Otto J

Dato : 20-04-07 11:26

> Kan du se den bil du tænker på her :
> http://www.swedespeed.com/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Concept%20Cars

Det har været ECC. Den var kønnere i hukommelsen... Jeg kan bare huske
at jeg var helt vild med det meget afrundede design, på et tidspunkt hvor en
Volvo var meget kantet i mine øjne. Men stadigvæk synes jeg at de
grundlæggende elementer i designet helt klart er overført fra ECC'en, selv
om den er 15 år gammel. Det KAN være "selektiv hukommelse", men jeg synes
der er ret få af nutidens biler jeg kan overføre så præcist til 15 år gamle
koncept-biler - medmindre vi taler om andre mærker der udvikler sig nænsomt
(og som jeg egentlig netop også synes er pæne), f.eks. Audi.

Mvh. Otto

Fra : Niels Munk

Dato : 20-04-07 15:18

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message

> Hold kæft de er flotte !!

Tjae... Der er vel ikke rigtigt noget nyt der. Ganske neutrale biler IMO. I
hvert fald ikke noget at bande over, hvis du spørger mig ;) Interiøret er
dog meget stilet, hvis man er til træ...

/Niels Munk

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 20-04-07 18:56

Niels Munk skrev:
> Tjae... Der er vel ikke rigtigt noget nyt der. Ganske neutrale biler IMO.

Enig. Udefra er de da pænt kedelige uden væsentligt nyt. Ligner noget
der kunne være lanceret for 10 år siden. Jeg har aldrig syntes om
S40'erens baglygter.

Der er kommet lidt lyst finér i midterkonsollen, men ellers er den
ligeså kedelig indvendig.

"The overall average age of S40 customers has dropped by ten years from
50 to 40."

Den må da stige igen med det morfar-design!

Fra : BJ

Dato : 20-04-07 19:02

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

KLIP

> "The overall average age of S40 customers has dropped by ten years from
> 50 to 40."
>
> Den må da stige igen med det morfar-design!

Njaee ... der er da rigelig plads til BMW´s årsunger stadig...!

--
Bjørn J.

Fra : Inkognito

Dato : 20-04-07 19:21

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Der er kommet lidt lyst finér i midterkonsollen

Krydsfinér?

Fra : BJ

Dato : 20-04-07 19:26

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Krydsfinér?

Her talte en rigtig kender, i ved ham med sæbekassen..

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-04-07 21:45

On Fri, 20 Apr 2007 20:25:37 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Her talte en rigtig kender, i ved ham med sæbekassen..

>--

Ja, det skal jeg love for.

Alle og enhver ved da, at det er affaldstræ fra orkanen Gudrun, )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 20-04-07 22:59

KLIP

> Ja, det skal jeg love for.
>
> Alle og enhver ved da, at det er affaldstræ fra orkanen Gudrun, )

LOL.

--
Bjørn J.

Fra : Lucky

Dato : 21-04-07 08:52

> LOL.

He he, det er nu Volvo, som kører med det
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Volvo_and_STAS_trailer.JPG