"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse
news:4627c411$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg har sådan en Jumpy 2.0 HDI der lige er dumpet til syn
>> K-værdien var for høj den lå på 3,75 og skal vist ned under 3,5 hvad gør
>> man for at få den ned...
>> det skal siges at den er remapped men der var ingen problemer sidste gang
>> den blev synet
>> der lå tallet på 2,8...
>> er der nogle foreslag
>>
>> har selv tænkte på noget addektiv det der man blander i dieslen
>> og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
>> måske endda undvære luftfiltre til syn
>> og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen
>> er der andet jeg kan gøre ?
>
> Få lavet en ordentlig tuning i stedet. Det lyder som noget biks det der.
> Vi havde en 206HDi inde. Den skulle have 90hk standard men var tunet.
> Effekten var 104hk og røggastallet var 7. En HDi er meget følsom overfor
> en forkert tuning og kommer let til at ryge hvis det gøres forkert. Nævnte
> 206 endte på 117hk uden øget røgudvikling sammenlignet med en måling på en
> standardbil.
>
>
> --
>
>
> Thomas Landberg -
www.landberg.dk
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
> Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
> motorolie.
Hej Thomas
tror nu ikke selv det er tuningen
den har jo været til syn før uden problemer (røgtallet 2,8)
og har ikke oset så meget som den gør nu før...
i forhold til din P206 historie kan jeg garenetere dig at den har fået en
del mere en 14 hk
jeg ser i din sign at du laver den slags, hvilke hardware/software bruger du
jeg har nemlig både den orginale og den modifiseret fil...
mvh Søren