Monde 95 CLX stramme håndbremse
Fra : Morten Rygaard

Dato : 16-04-07 16:43

Hej,

Jeg skal have strammet håndbremsen, hvor gøres dette?
I min tidligere bil, var det inde i bilen ved selve håndbremsen. Men her i
Mondeon er håndbremsen jo pakket ind i en konsol og der kan Ford vel ikke
have fundet på at placere stammeren?

-

Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-04-07 16:53

Hej!

Morten Rygaard wrote:

> Jeg skal have strammet håndbremsen, hvor gøres dette?

Er den ikke selvstrammende i Mondeoen?

> I min tidligere bil, var det inde i bilen ved selve håndbremsen. Men her i
> Mondeon er håndbremsen jo pakket ind i en konsol og der kan Ford vel ikke
> have fundet på at placere stammeren?

Den sidder under et dæksel v. håndbremsehåndtaget i min Escort '96 :) Kan mærkes
hvis man trykker på "posen" omkring håndtaget...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tom

Dato : 16-04-07 17:43

"Morten Rygaard" <rys@SLETit.dk> wrote in message
> [...]
> Mondeon er håndbremsen jo pakket ind i en konsol og der kan Ford vel ikke

Den kan ikke strammes, så hvis du kan trække den for højt op, så skyldes det
nok at kablet er røget ved siden af det hjul som kablet skal køre på i
bunden af håndbremsen. Jeg måtte ofre en ny håndbremse som dog kun kostede
3-400 Kr da det var galt på min for 6 mdr siden

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-07 09:32

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bunden af håndbremsen. Jeg måtte ofre en ny håndbremse som dog kun kostede
> 3-400 Kr da det var galt på min for 6 mdr siden

Var det fleabay-pris eller Ford pris?
Hint: Min skal nok have samme tur

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 17-04-07 16:02

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in message

> Var det fleabay-pris eller Ford pris?
> Hint: Min skal nok have samme tur

Næh det var hos Ford i Åbenrå. En absolut fair pris vil jeg sige

--
Tom