Tyverisikring i Skoda Symphony
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-04-07 14:46

Hej

Jeg har købt en Skoda Symphony autoradio af en gut på Sjælland. Med til
radioen fik jeg leveret et SAFE kode.

Når jeg sætter power på radioen, skriver den SAFE i displayet. Jeg kan så
indtaste koden, hvorefter jeg er kørende. Men hvis jeg trækker nøglen ud af
tændingslåsen og dermed slukker for radioen, og efterfølgende sætter strøm
på, så spørger den igen med SAFE.

Jeg har læst mig frem til, at 1. gang radioen tages i brug med bilen,
lagres radioen's kode i bilen, så man er fri for at indtaste den næste
gang. I det sekund jeg har indtastet den rigtige kode og bekræfter, så står
der da også LEARN i displayet, som om den vil til at snuppe bilen's kode
eller omvendt. Men jeg kan ikke bekræfter LEARN.

- Hvordan kommer jeg videre?
- Kan man evt. slå tyverisikringen helt fra?
- SKAL der en computer på?

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-07 14:50

Bo Kamp Dudek skriver:

> [...]
> tændingslåsen og dermed slukker for radioen, og efterfølgende sætter strøm

Du er sikker på at der ikke er byttet om på tænding og fast plus ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-04-07 16:34

[...]

> Du er sikker på at der ikke er byttet om på tænding og fast plus ?

nej, det aner jeg intet om.. men den kommer fra en anden fabia, hvor den
har kørt upåklageligt..

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-04-07 14:34

> [...]
>
> nej, det aner jeg intet om.. men den kommer fra en anden fabia, hvor den
> har kørt upåklageligt..

den lokale skoda-mand gjorde mig her i dag opmærksom på, at det kunne være
ovenstående, og da han hørte, at den havde kørt upåklageligt i en anden
bil, var hans umiddelbare reatkion, at ledningerne i den anden vil var
byttet rundt..

hvis vi antager, at det er ovenstående, hvordan bytter en regulær dansker
som jeg som om på dem? jeg mener, hvilken farve har ledningerne i mine
iso-stik?

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : alexbo

Dato : 12-04-07 15:11

"Bo Kamp Dudek" skrev

> hvis vi antager, at det er ovenstående, hvordan bytter en regulær dansker
> som jeg som om på dem? jeg mener, hvilken farve har ledningerne i mine
> iso-stik?

Rød og gul, det er sandsynligvis problemet.
Men det plejer nu også at vise sig ved at den glemmer stationerne.

Af en eller anden grund har VW valgt at montere dem modsat alle andre.
Så på Skoda er det nok et spørgsmål om det er en gammel VW-mand eller en
Skoda-mand der har monteret ledningsnettet.

Det betyder så også at en VW radio kan være omvendt.

På nedenstående link kan du se hvordan de normalt skal forbindes.
http://www.iso.schimkat.dk/

Det er 12v og ignition der skal byttes.
Den en giver fast 12v strøm, den anden kun strøm med nøgle.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-04-07 17:22

[...]

> Den en giver fast 12v strøm, den anden kun strøm med nøgle.

ah, det dæmrer.. det undrede mig nemlig lidt, at jeg IKKE kunne tænde min
nye radio uden tænding.. i vores anden fabia med tilsvarende radio kan vi
nemlig godt have radioen kørende uden tænding.. så mon ikke problemet
bliver løst..

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek