Påskens irritationer *Knurre Knurre*
Fra : TheTransporter

Dato : 09-04-07 12:22

Hejsa folkens

Tænkte på om der monstro findes nogle hjemmemekanikere eller
værkstedtingster der har åbent idag og/eller vil hjælpe mig. Mod
vederlag selvfølgelig

Mit problem er nemlig det at jeg lige kommer fra esbjerg af og på
motorevejen retur der står vinduesviskerne af :(. Selve armene virker
fint sammen da jeg hoppede ind på en rasteplads for at få dem lagt
ned, og der lagde de begge sig ned synkront og kan hører at
viskermotoren "kører" som den skal.

Godtnok skal bilen på værksted på næste mandag men jeg kan da ikke
kører rundt en hel uge uden vinduesviskere :/.

Men er det noget jeg bare må affinde mig med eller har en meneskelig
chance for at få det fikset inden da?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 13:22

> [...]
> fint sammen da jeg hoppede ind på en rasteplads for at få dem lagt
> ned, og der lagde de begge sig ned synkront og kan hører at

mon ikke bare det er møtrikken til armen der er røget af, så armen ikke
bliver trukket med rundt, det har jeg da prøvet engang på en goller.. det
kan du da selv fikse i en ruf.. det sidder nede i brønden under forruden som
regel.. så stik hovedet ind og se hvad der sker

Mvh
Morten

Fra : TheTransporter

Dato : 09-04-07 13:26

On Mon, 9 Apr 2007 14:21:53 +0200, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> [...]
>kan du da selv fikse i en ruf.. det sidder nede i brønden under forruden som
>regel.. så stik hovedet ind og se hvad der sker

Kan godt se hvor brønden er, det er det at komme til brønden der er
min hovedpine. Og jeg er nok født med lidt mere end 2 tommelfingre og
er lidt nervøs for at komme til at ødelægge noget på min "nye" bil.

---

Fra : Lars Arup

Dato : 09-04-07 17:54

Det er jo netop det der ikke er galt når manden siger at han kunne lægge
begge viskere ned synkront. Det er synd at give ham falske forhåbninger. Nej
det er åbenbart forbindelsen fra motoren og til armene der er røget.

MVH Lars

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 18:00

> Det er jo netop det der ikke er galt når manden siger at han kunne lægge
> begge viskere ned synkront. Det er synd at give ham falske forhåbninger.
> Nej det er åbenbart forbindelsen fra motoren og til armene der er røget.

Der sidder på de fleste biler en arm på motoren, og hvis denne arm ryger af,
fordi der er en løs møtrik, så får man NETOP den effekt som den hemmelige
mand skriver.. så det kan bestemt lige være det jeg skriver der er galt, jeg
har som sagt prøvet det !!!

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 19:00

TheTransporter skriver:

> [...]
> fint sammen da jeg hoppede ind på en rasteplads for at få dem lagt
> ned, og der lagde de begge sig ned synkront og kan hører at

Kører viskermotoren ?
Lyt!

Ja = fint butik, der er noget mekanik der er raslet fra hinanden.

Nej = tjek sikringsboksen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TheTransporter

Dato : 12-04-07 02:53

On Mon, 09 Apr 2007 20:00:18 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>TheTransporter skriver:

>Kører viskermotoren ?
>Lyt!
>
>Ja = fint butik, der er noget mekanik der er raslet fra hinanden.
>
>Nej = tjek sikringsboksen.

Visker motoren kører og begge viskere kan flyttes manuelt med de
dertil indrettede fingre :P.

Men min værkstedsliste er sq ved at være lidt lang på den stakkels bil
indtil videre :(

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-04-07 05:05

TheTransporter skriver:

> Visker motoren kører og begge viskere kan flyttes manuelt med de
> dertil indrettede fingre :P.

For nemt at reparere.....

Du skal have plasticskjoldet af og kigge ind til motoren.

Fra : TheTransporter

Dato : 16-04-07 00:03

On Thu, 12 Apr 2007 06:05:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>TheTransporter skriver:

>For nemt at reparere.....
>
>Du skal have plasticskjoldet af og kigge ind til motoren.

Og ja det er i og for sig nemt nok. Det jeg er mest bange for er at få
det korrekt på igen.

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-07 05:06

TheTransporter skriver:

> Og ja det er i og for sig nemt nok. Det jeg er mest bange for er at få
> det korrekt på igen.

Lige så nemt som at pille det af..