Lakering af Ford pga. rust
Fra : Bosse

Dato : 08-04-07 15:54

Hej

Jeg er den "lykkelige" ejer af en Ford Fokus TDCi fra december 2004. Den
skal pga. rust have udskiftet en dør (gost nok på Fords garanti)og omlakeret
alle døre, baglklap og motorhjelm. Da vi gennemgik bilen sagde den gode mand
hos Ford at selvom alle døre ikke skulle omlakeres så ville de være nødsaget
til at lakere den del der sidder ved siden af.

Nu var det så sådan at bilen har et par ridser i høje side skærmen, men den
skulle jeg så selv betale for at få lakeret med selvom han tidligere
fortalte mig såfremt den en dør skulle lakeres så blev den anden det også
pga. farveforskellen

Nu er det så sådan at mig bekendt så sidder højre forskærm rimeligt tæt på
motothjlemen og højre for dør og de skal begge males, så jeg forstår ikke
helt hvad det så er der gør at højre forskærm ikke skal males med.

Samtidig synes han at jeg skulle investerer i en polering til 1600, så bilen
kom til at se ens ud på alle flader. Det kan jeg jo godt se vil være smart
men bliver den ikke automatisk poleret på alle de flader som skal lakeres
igen?, så skal jeg vel ikke betale for det eller hvad?. Det kommer det jo
reelt til at koste mig ca. 3000 kr.

Mvh. Ford ejer, for sidste gang

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 16:10

"Bosse" <webson@fi.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer det jo reelt til at koste mig ca. 3000 kr.

Jeg syntes det er en flot gestus fra Fords side at de lakerer de
omkringliggende dele. Det er de jo slet ikke forpligtet til. At det vel er
den eneste måde de kan rede skindet på i det lange løb er så en anden side
af sagen.

Jeg kan ikke forstå at du skal betale - for mig lyder det som om de prøver
at få lidt penge i kassen.

I Aalborg er der en Ford forhandler i Skalborg, som yder en meget ringe
service og har en hoven holdning til kunderne. Det skulle vel ikke være dem?
Som et (meget bedre) alternativ vil jeg anbefale Ford i Aalborg Ø - de har
en forrygende service!

> Mvh. Ford ejer, for sidste gang

Tjae... de er ikke for heldige med alt det rust.

Mvh Tommy

Fra : Tom

Dato : 07-04-07 17:15

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote in message

> [...]
> dem?
> Som et (meget bedre) alternativ vil jeg anbefale Ford i Aalborg Ø - de har

Jeg ville også prøve en anden forhandler. Jeg synes det er ok at det ikke
skal være gratis at få malet en ekstra skærm, men 3000 Kr er nu temmelig
meget for meget. Burde kunne holdes under 1000 kr når de alligevel er igang.

> Tjae... de er ikke for heldige med alt det rust.

Næh, jeg mener også at have hørt om andre modeller og årgange der kan have
lidt overfladerust. Gad vide om det er et generelt problem hos Ford

--
Tom,

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 19:04

Tom skrev:

> Gad vide om det er et generelt problem hos
> Ford

Næppe!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 21:39

> Næppe!

Joe... det er det nu. Både Mondeo og Focus har svære problemer i bunden af
døre og motorhjelm/bagklap.
Så vidt jeg husker er det en kombination af en dårlig sealing og nogle
dårlige ombukninger.
Det sjove er at Ford hævdede at problemerne var løst i 2002, men jeg har set
en del Ford fra 03 og 04 og de fleste af dem har problemet... Det bliver
dyrt for Ford, både i rep. og i omdømme.

Forresten har Mazda (jaja, det er jo også Ford) massive problemer med
skærmkanter. De bliver udskiftet i massevis.
Mvh Tommy

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 22:52

TBJ skrev:

> Joe... det er det nu.

Bemærk smileyen!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Torben

Dato : 09-04-07 07:50

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Næppe!

Min svigerfars Focus rustede efter et halvt år. Mener at det var bagklappen
den var gal med.

Såee, der er vist noget om snakken!

mvh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-04-07 08:26

Torben skrev:

> Min svigerfars Focus rustede efter et halvt år. Mener at det var
> bagklappen den var gal med.
>
> Såee, der er vist noget om snakken!

Igen: se smileyen!

Hint: Toms Mondeo ruster af helvedes til!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 20:06

> Næh, jeg mener også at have hørt om andre modeller og årgange der kan have
> lidt overfladerust. Gad vide om det er et generelt problem hos Ford

Snakkede med en i går som ejede en Transit, 2 år gammel.

Den skulle nu for 2. gang til delvis omlakering... pga. rust...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-07 20:06

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den skulle nu for 2. gang til delvis omlakering... pga. rust...

Det er noget sludder, det ved du godt. spørg selv Olesen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 20:08

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det er noget sludder, det ved du godt. spørg selv Olesen.

Ja.. undskyld... skal ikke ske igen..

Men det var nu hvad ejeren fortalte.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 21:33

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det er noget sludder, det ved du godt. spørg selv Olesen.

Min Sierra er 21 og kører bla. med dørbunde, som er som nye.
Synsmanden roste den sågar 3 gange da han var under den....dvs
det passer ikke..2 gange under, og een gang, da han studerede bunden
indendøre.
Min brors Mondeo er også fin i kanten, selvom denne nu er +7 år...og vi bor
ved kysten med saltholdig luft..

Fra : Tom

Dato : 10-04-07 22:02

"Egue" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
> indendøre.
> Min brors Mondeo er også fin i kanten, selvom denne nu er +7 år...og vi

hehe, du burde overveje at kontakte Ford Danmark med henblik på at få lavet
et kommerciel reklamespot med Jeres erfaringer. Det er absolut en sjældenhed
at høre om Ford' der ikke ruster

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 22:19

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> hehe, du burde overveje at kontakte Ford Danmark med henblik på at få
> lavet et kommerciel reklamespot med Jeres erfaringer. Det er absolut en
> sjældenhed at høre om Ford' der ikke ruster

Ja vi er jo nogle, som har en ægte win-win situation, men det kræver jo
også,
man er dus med sin vogn, og kender dens reelle behov for kærlighed og nænsom
service.
For sand kærlighed ruster som bekendt aldrig..
-det gør den nyeste Fiesta iøvrigt heller ikke...

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-04-07 21:40

Martin Johansen [6000] skrev:

> Snakkede med en i går som ejede en Transit, 2 år gammel.
>
> Den skulle nu for 2. gang til delvis omlakering... pga. rust...

Den kan da sagtens stikkes.. hørte om en Opel som havde rust i
bagklappen ved lev.

Hilsen Martin.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-07 22:53

> Den kan da sagtens stikkes.. hørte om en Opel som havde rust i bagklappen
> ved lev.

LOL - tror jeg havde afbestilt den bil hvis det var mig.

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-04-07 22:59

Martin Johansen [6000] skrev:

> LOL - tror jeg havde afbestilt den bil hvis det var mig.
Det er ved at være nogle år siden, men det var faktisk en ny Astra som
skulle testes af et bilblad, der var vist røde øre ved Opel Danmark.

Hilsen Martin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 06:19

Martin Vollert skriver:

> Det er ved at være nogle år siden, men det var faktisk en ny Astra som
> skulle testes af et bilblad, der var vist røde øre ved Opel Danmark.

De allerførste Astra havde opelforhandlerene vinkelslibere på
undervognen, de var rustne når de kom til landet.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 09-04-07 02:24

Martin Vollert wrote:

> Den kan da sagtens stikkes.. hørte om en Opel som havde rust i
> bagklappen ved lev.

Det havde/har Lada 110 også. Det var medvirkende til, at det blev den
første bil som fik 0 (nul!) stjerner i FDM's Motor.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-04-07 23:46

> Det havde/har Lada 110 også. Det var medvirkende til, at det blev den
> første bil som fik 0 (nul!) stjerner i FDM's Motor.

Link til artiklen?

Troels

Fra : TDN

Dato : 10-04-07 05:31

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:461ac1f5$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Link til artiklen?
>
> Troels

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/18091D8B-7B9D-4C9A-A9BD-09AB7959D410/0/3435.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-07 00:09

Rasmus Lauritsen formulated on mandag :
> Det havde/har Lada 110 også. Det var medvirkende til, at det blev den første
> bil som fik 0 (nul!) stjerner i FDM's Motor.

Nu er jeg ikke ekspert på området og jeg havde heller ikke lejlighed
til at undersøge bilen nærmere - men jeg har kørt i en Lada 110, godt
nok kun som passager, syns ikke den var så dårlig som den blev udråbt
til at være af FDM.