lyt
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 15:26

Tænkte at jeg lige ville dele, efter min mening, den fedeste motorlyd med
jer, og ønske fortsat god påske til alle.
Husk at skru godt op!

http://www.youtube.com/watch?v=tJiFSKAacEQ&NR=1

/HB

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 15:40

> http://www.youtube.com/watch?v=tJiFSKAacEQ&NR=1

Den minder om min kammerats Golf II 1.8, der har lidt problemer med
udstødningen og et defekt generatorleje..

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 16:30

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i
meddelelsen news:4618fe9a$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Den minder om min kammerats Golf II 1.8, der har lidt problemer med
> udstødningen og et defekt generatorleje..

Forskellen er nok blot at "lejet" i SLR'en alene skal bruge 125hk af
motorens kraft bare for at fungere .. Men det er jo bare mindre
detalje...

/HB

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 16:51

> Forskellen er nok blot at "lejet" i SLR'en alene skal bruge 125hk af
> motorens kraft bare for at fungere .. Men det er jo bare mindre
> detalje...

Dividér lidt på motorstørrelse så er jeg ved at tro at det defekte
generatorleje æder lige så mange hk procentmæssigt ;)

Troels

Fra : KickAssCowboy

Dato : 08-04-07 21:46

Ja den har den fedeste motorlyd! Jeg har set klip hvor den kører forbi
kameraet/mikrofonen og det rykker

Fra : KickAssCowboy

Dato : 08-04-07 21:55

Man kan høre det her http://www.youtube.com/watch?v=qdZxWk6VnTw&NR=1
Jeg så et sted at det kræver over 100hk bare for at trække den kompressor
der sidder i

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-04-07 22:42

> [...]
> Man kan høre det her http://www.youtube.com/watch?v=qdZxWk6VnTw&NR=1
> Jeg så et sted at det kræver over 100hk bare for at trække den kompressor

Hvad fanden er det for en pispottee at lytte til.

Min Citrobang C3 1,4 HDI lyder bedre i tomgang

Drejer det sig om motorlyd er der intet, INTET, der overgår en Aston Martin
DB9

http://www.youtube.com/watch?v=QPapAJdy6II&mode=related&search=

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 22:44

> Drejer det sig om motorlyd er der intet, INTET, der overgår en Aston
> Martin DB9
>
> http://www.youtube.com/watch?v=QPapAJdy6II&mode=related&search=

http://www.getaway-in-denmark.dk/page_1154634401265.html

Øverste video. Vent til, til ALLERsidst i videoen. Fiat Tipo. Dén lyder
vild!

Troels

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-04-07 22:47

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
>
> Min Citrobang C3 1,4 HDI lyder bedre i tomgang
>
> Drejer det sig om motorlyd er der intet, INTET, der overgår en Aston Martin

100% enig Aston er kongen, så er Mercedes jo noget T-Hansen skrammel i
forhold..

Hilsen Martin.

Fra : KickAssCowboy

Dato : 09-04-07 11:08

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Skynd dig at køre på værksted med den. Din udstødning er gået i stykker

> 100% enig Aston er kongen, så er Mercedes jo noget T-Hansen skrammel i
> forhold..

LOL. Sådan en SLR McLaren rykker den Aston i ralter. 450hk mod 650hk. 5,1
vs. 3,6 sekunder til 100km/t. Mclaren er 10,2 sek. 200 km/t. Og ja, jeg
synes stadig lyden er federe fra en V8'er end fra en V12'er i det her
tilfælde Desuden er det vist lige omvendt når du taler T Hansen
skrammel. Mercedes'en har jeg ikke hørt noget dårligt om, men jeg har set
bl.a. i Top/Fifth Gear, hvordan det går når man giver en Aston Martin noget
at leve af. Så går den i stykker!
Hilsen KickAssCowboy

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-04-07 19:26

KickAssCowboy skrev:

> [...]
> bl.a. i Top/Fifth Gear, hvordan det går når man giver en Aston Martin noget

For det første har en std. SLR "kun" 617hk og bruger 3,8sek på 0-100kmt
(den du henviser til er en 722 Edition)og en DB9 med 450hk bruger 4,9
til samme diciplin.(jeg ved ikke hvor du får 5,1 fra?)
Nu kan man hvis 450hk ikke er nok i DB9'er også få en AM Vanquish med
520hk hvis det kun drejer sig om kraft og fart (den alder er jeg over )
Og alle biler ALLE kan gå i stykker når de bliver tæsket rundt i 5th
gear eller topgear, men kig på interiøret og kvaliteten så tror jeg ikke
jeg har hørt noget skidt om Aston, men det har jeg om SLR. Uanset hvis
der stod en Aston og en SLR foran mig er jeg ikke i tvivl om hvilken jeg
ville vælge, tjaa måske hvis der også var en McLaren F-1.

Hilsen Martin

Fra : KickAssCowboy

Dato : 09-04-07 20:45

> For det første har en std. SLR "kun" 617hk og bruger 3,8sek på 0-100kmt
> (den du henviser til er en 722 Edition)

- Jep

og en DB9 med 450hk bruger 4,9
> til samme diciplin.(jeg ved ikke hvor du får 5,1 fra?)

- fra videoklippet der bliver linket til her i tråden og Astons hjemmeside.
(det er dog med aut. gear, men det er SLR jo også)

> Nu kan man hvis 450hk ikke er nok i DB9'er også få en AM Vanquish med
> 520hk hvis det kun drejer sig om kraft og fart (den alder er jeg over
> )

- Yeah right - hvor gammel skal man være for det ? Så skulle du vel have
en limo med chauffør

> Og alle biler ALLE kan gå i stykker når de bliver tæsket rundt i 5th gear
> eller topgear,

- Har såvidt jeg husker ikke set det med andre biler. Jo måske Koeniggseg
(eller hvordan det nu staves)

men kig på interiøret og kvaliteten så tror jeg ikke
> jeg har hørt noget skidt om Aston, men det har jeg om SLR.

- Ok, det har jeg ikke

Uanset hvis
> der stod en Aston og en SLR foran mig er jeg ikke i tvivl om hvilken jeg
> ville vælge,

- Så ville du vælge en SLR, sælge den, og købe 2 DB9'er

tjaa måske hvis der også var en McLaren F-1.

- Uhhh jaa. Helle for at sidde i midten

> Hilsen Martin

Hilsen
KaK

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 21:03

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> stod en Aston og en SLR foran mig er jeg ikke i tvivl om hvilken jeg ville
> vælge, tjaa måske hvis der også var en McLaren F-1.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så vil SLR'en slå DB9... Sikkert
også med 2 hjul punkteret )

SLR er rå brutal kraft og den er pragtfuld at høre og se på.

DB9 er fantastisk flot, hurtig og lyder også godt og kommer fra en stolt
bilproducent - og ja de kan være stolte!

Lad os nu se til det kommende LeMans, om ikke den gode Casper Elgaard kan få
Jan Magnussen til at svede lidt i Corvetten

http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2665&nyhed_id=10835&pageType=1

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 11:49

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i meddelelsen

> 100% enig Aston er kongen, så er Mercedes jo noget T-Hansen skrammel i
> forhold..
>
> Hilsen Martin.

Aston lyder godt ja.... Den slår bare ikke den dybe rumlen og den
kompressorlyd fra SLR'ens V8

/HB

Fra : TheTransporter

Dato : 09-04-07 12:39

On Mon, 9 Apr 2007 12:48:48 +0200, "HB" <hbsnabela.dk> wrote:

>"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i meddelelsen

>Aston lyder godt ja.... Den slår bare ikke den dybe rumlen og den
>kompressorlyd fra SLR'ens V8

Jeg vil så hellere have rumlen og drønet fra den V12 eller det der
lamme kompressor hyl fra SLR'en

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-07 13:05

> Jeg vil så hellere have rumlen og drønet fra den V12 eller det der
> lamme kompressor hyl fra SLR'en

Så tager jeg bare diesellyden fra vores Santa Fe.. den er vidunderlig.. lol

Fra : KickAssCowboy

Dato : 09-04-07 10:56

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min Citrobang C3 1,4 HDI lyder bedre i tomgang
>
> Drejer det sig om motorlyd er der intet, INTET, der overgår en Aston

Der bliver vi nok aldrig enige

Fra : KickAssCowboy

Dato : 08-04-07 22:11

Nu når jeg er i gang fandt jeg én i DK til salg:
http://www.sandjensen.dk/slr
Der er forresten 32 billeder af bilen og dens smukke detaljer