Undervognsbehandling, Århus
Fra : Gearløs

Dato : 07-04-07 11:56

Hej alle

Jeg skal have undervognsbehandlet bilen. Har før været OK tilfreds med Pava,
men kunne godt tænke mig at bruge et sted denne gang som vasker og tørrer
bilen før behandling (Pava bruger kun trykluft og evt. damp). Har nogen
erfaring med et sådan sted i Århus?

På forhånd tak!
-Mathias

PS: Jeg synes Dinitrol er for dyre og at deres tykke "gummihud"-slidlag
kapsler vandet inde..

Fra : HN

Dato : 07-04-07 14:55

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak!
> -Mathias
>
> PS: Jeg synes Dinitrol er for dyre og at deres tykke "gummihud"-slidlag

Dinitrol er bedst i test og Pava dårligst i test. Pava i testen var dårligt
udført + bundlaget krakkelerede efter kort tid hvorefter fugt og rust har
frit spil inden under. Det skal siges at efter testen har Pava skiftet det
produkt de har brugt til bunden, men det hjælper desværre ikke alle dem der
har brugt det før. Desuden har jeg hørt fra tre mekanikere uafhængigt af
hinanden der har fortalt PAVA rædelshistorier med totaltgennemrustede bunde
på biler der var regelmæssigt PAVA behandlet + en gammel VW jeg havde der
var regelmæssig behandlet med PAVA hvor der også var de omtalte revner i
bundbehandlingen. Så mon ikke du får hvad du betaler for..... Desuden kan
man handle om prisen på nogle Dinitrolcentre især hvis du kommer lidt uden
for de større byer. Dinitrol testes løbende af teknologisk institut der
tilfældigt udvælger behandlede biler og gennemgår behandlingen.

http://www.dinitrol.dk/index.php?ID=25&lang=da&nummer=15

Man skal vist desværre være abb. på JP for at hente hele testen i deres
arkiv.

Jeg valgte Dinitrol center Kolind, som ifølge Teknologisk institut får
topkarakter hver gang i deres undersøgelse, og du kan også handle pris med
dem.

Mvh
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 07-04-07 19:08

"HN" <hanna.nielsen.fjerndette@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> en gammel VW jeg havde der var regelmæssig behandlet med PAVA hvor der
> også var de omtalte revner i bundbehandlingen.

Jeg havde en gammel VW Golf årgang 1989 som var behandlet 2 gange med pava i
dens levetid, jeg købte den i 2002 og sidste pava behandling var vist i
1997. Der var absolut intet rust de steder den var pava behandlet.

Jeg har i dag en Peugeot 306 fra 1998 som er blevet behandlet med dinitrol
flere gange (første gang var den ca ½ år gammel). Alligevel er den
gennemtæret og jeg har måttet svejse en plade på 20x15 cm i inderskærmen.
Der var massere af dinitrol på det sted hvor den var gennemtæret.

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-07 08:03

> Jeg valgte Dinitrol center Kolind, som ifølge Teknologisk institut får
> topkarakter hver gang i deres undersøgelse, og du kan også handle pris med
> dem.

Hvor meget snakker vi om.. ?

Var inde ved Tektrol i randers, de ville have 3600,- for en fuld gennemgang
af min Honda Civic ES fra 1998. Kunne spare 800,- ved naboen, SUNO eller
hvad det hedder. =)

/SWP

Fra : HN

Dato : 08-04-07 08:17

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Var inde ved Tektrol i randers, de ville have 3600,- for en fuld
> gennemgang af min Honda Civic ES fra 1998. Kunne spare 800,- ved naboen,

Ring og spørg efter en "god" pris det varierer fra bilmodel til bilmodel..
Husk der er mange der har rabatordning med Dinitrol med 10-15%, ved FDM, LIC
osv. Jeg mener jeg gav ca. 3.200 for en Carina E fra 1996 for en den helt
store tur.

Husk behandlingen bliver ikke bedre en de personer der udfører den, hvis de
sjusker er pengene spildt uanset mærke. Det var derfor jeg spurgte
Teknologisk Institut hvem der var bedst i Århusområdet. De sagde at der
generelt var en god ensartet kvalitet hos Dinitrolcentrene i Århusområdet,
men Dinitrol center Kolind skilte sig ud hver gang med ekstra god kvalitet
af det udførte arbejde. Derfor valgte jeg dem. Hvis man alligevel skal
betale priden kan man jo ligeså godt vælge dem der er bedst.....

Mvh
Thomas

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-04-07 17:52

> [...]
>
> På forhånd tak!
> -Mathias
>
> PS: Jeg synes Dinitrol er for dyre og at deres tykke "gummihud"-slidlag

Eller kan du kigge på mercasol, de er mig bekendt aldrig testet dårligt og
de er noget billigere end dinitrol. Min far betaler 2800 for en tredobbelt
behandling inkl lånebil i tre dage. Det sted han skal på er også underlagt
teknologisk instutut, og indtil nu har de være helt fejlfri. Ved ikke om de
findes i Aarhus.

Mvh Niels

Fra : Gearløs

Dato : 07-04-07 19:05

Tak for svar!

Hvad med Tektrol - synes deres fremgangsmåde virker meget professionel og
gennemført:
http://www.tektrol.dk/rust/rust.htm

Har nogen erfaring med dem?

-Mathias