Ny bil
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 05-04-07 21:30

Hej

Skal have en ny bil. Har rodet rundt i brugtbil-revyen, bil-revyen,
artikler, gamle indlæg her i NG, prøvekørt biler etc.

Mine krav:
Lille/mellem bil. 50 % bykørsel / 50 % landevej/motorvejskørsel
Skal have bagsæder, men siddekomforten på dem er ligegyldig.
Benzinbil
Mulighed for stort bagagerum (lægge bagsæden + evt. passagerersæde
ned)
Gerne esp

Biler i søgelyset:
Mazda 2:
Plus: dejlig bil, frisk motor, passagerersæde kan ligges ned = stort
bagagerum
Minus: dårlig rustbehandling, dyr pris (155 kkr for basis)

Ford fiesta:
Plus: næsten den samme bil som mazda 2 (laves på samme fabrik) til en
billige pris
Minus: Motoren var ikke helt så frisk som mazda 2eren

Biler det ikke skal være:
Opel Corsa (virkede ustabil ved prøvekørsel)
Suzuki Swift
Fiat
Skægge biler fra lande, man ikke ved hvor ligger.
Franske biler

Nogle bud på modeller, jeg har overset som kunne være en mulighed?

mvh
Michael Kristensen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 05-04-07 22:13

> Kia Ceed

med en basispris på 189.999 kr er den for dyr.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-04-07 07:53

On 5 Apr 2007 14:12:37 -0700 "mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com>
sent the following smoke signals:

>med en basispris på 189.999 kr er den for dyr.

Kia Rio, alternativt en Hyundai Getz.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-07 22:22

"mbk112@hotmail.com" skriver:

> [...]
> Benzinbil
> Mulighed for stort bagagerum (lægge bagsæden + evt. passagerersæde

VW fox ?

> Fiat
> Skægge biler fra lande, man ikke ved hvor ligger.
> Franske biler

Du afskærer dig fra en del gode biler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Pein

Dato : 06-04-07 01:00

<mbk112@hotmail.com> skrev ...
> [...]
> passagerersæde ned)
> Gerne esp
>
> Nogle bud på modeller, jeg har overset som kunne være en mulighed?

snip

Mitsubishi Colt - ingen tvivl.

--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 06-04-07 15:36

> Ford fiesta:
> Plus: næsten den samme bil som mazda 2 (laves på samme fabrik) til en
> billige pris

Du kan ikke sammenligne de 2 biler. Jeg ville gå efter Mazda2 til ENHVER
tid.

Troels

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-04-07 22:33

> Du afskærer dig fra en del gode biler.

Hvilke modeller tænker du på?

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-04-07 22:36

On 6 Apr., 16:35, "Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> wrote:

> Du kan ikke sammenligne de 2 biler. Jeg ville gå efter Mazda2 til ENHVER
> tid.
>
> Troels

Hvor ligger forskellen på de to biler?

De mindre meget om hinanden, men mazda 2eren koster 25 kkr mere.

Været ude og prøvekøre dem begge, og de minder ret meget om i hinanden.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 08-04-07 22:38

> Hvor ligger forskellen på de to biler?

I køredynamikken.

Hvis ikke du er ude nær grænsen, mærker du ikke specielt meget forskel på
langt de fleste småbiler.

Desuden er Mazdaen 25.000 kr. pænere.

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen