male glasfiber
Fra : kenneth.g

Dato : 11-04-07 14:51

Hej i havnen

Jeg kunne godt tænke mig at fikse min lille kahyt lidt op inden i, med
noget maling, på den rå glasfiber. Den Rå glasfiber er jo ligt ujævn, og da
båden er meget gammel kan jeg forstille mig at det er meget snavs i alle de
små riller/fuger, og nogen flader er også belagt med nogle bitte små sorte
pletter måske en slags svamp - jeg ved det ikke. men hvad mon er det bedste
at rengøre med inden jeg skal male? Og hvad er det for en slags maling jeg
skel bruge ? Jeg vil bare gerne have en frisk ren hvid overflad til sidst.

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : mit navn

Dato : 11-04-07 15:14

Min båd lugtede en del sidste sommer, så jeg besluttede at gi' den en
omgang. Jeg havde lige købt den brugt, hvor den havde stået i en lade i et
par år.
Jeg skurede båden indvendigt med Rodalon, tandbørster, neglebørster, hårde
skurebørster, og en masse vand, det var et KÆMPE arbejde, som tog 3 - 4
dage. Det kostede en del Rodalon, og nogen børster, men det blev et rigtigt
fint resultat.
De små mørke pletter forsvinder, men de skal ligesom stå lidt i blød, hvis
man bruger Rodalon. Måske er noget andet mere effektivt.
Under dørken, måtte jeg bruge noget mere kraftigt. Jeg brugte en kraftig
sæbeopløsning, Neptun, tror jeg det var.

Da jeg lagde hynderne ind igen, begyndte det at lugte igen
Så deeet........

Men det er flot, når den er skuret ren

Jeg gider ikke male, jeg syntes ikke det er nødvendigt.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 11-04-07 21:27

kenneth.g skrev:

> hvad er det for en slags maling jeg skel bruge?

Jeg malede det gullige glasfiberloft i kahytten med alm. hvid
vindusmaling. Det lysede op og malingen holder fint indvendigt nu efter
ca. 5 år. Skaller ikke af. Ved dog ikke om det dur på slidflader.

Jeg vil bare gerne have en frisk ren hvid overflad til sidst.

Det pynter skam også :)

Vh Rune
Junker 22