Toilet
Fra : Steen Andreasen

Dato : 09-04-07 18:25

Hej alle

Hvor køber man billigst et toilet (RM69). I Lynettens Bådservice står det
til 1295,- (med træsæde).
Netcom er billige med toiletter, men har vist kun Jabsco.
Nogen gode forslag?

mvh Steen

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 09-04-07 19:11

Hvorfor pokker vil du have en RM69 ? Jabsco er bare det bedste og der er
ikke andre argumenter imod Jabsco end prisen. Og lige i år kører de en
kampagne, så du kan få det for 1000-1200 kr afhængig af hvor du handler. Det
er et fund for de penge.

Jeg har haft både Jabsco, ITT (Jabsco forgænger), RM69 og et Lavac. jeg er
ikke tvivl om at Jabsco er det bedste blandt manuelle pumpe toiletter.

(nu starter jeg nok en "krig" af meninger ...)

Bjarke

Fra : Steen Andreasen

Dato : 09-04-07 20:00

Hej igen

Jeg har et RM 69 i dag og det har fungeret fint i mange år. Hvis jeg skifter
til et andet mærke, skal jeg til at ændre på opspændingshuller,
slangetilslutninger mv. Derfor vil jeg helst fortsætte med RM 69 som på
disse områder er identiske med mit gamle toilet.

mvh Steen

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> wrote in
message news:461a81d3$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 09-04-07 20:11

Ja, det kan selvfølgelig være et argument. Jeg vil bare råde dig til at
checke målene inden du køber. RM69 har været lavet i flere generationer, så
det er ikke utænkeligt at du alligevel skal lave nye huller da det gamle jo
formentlig er 10-20 år ....

Fra : SørenH

Dato : 09-04-07 20:23

Bjarke M. Christensen skrev:
> Hvorfor pokker vil du have en RM69 ?

Øhh - jeg købte RM69 Sealock for 3 år siden for netop at kunne låse
ventilerne, og det har virket efter hensigten indtil nu.
Fortæl fortæl Bjarke, så jeg kan være forberedt. Hvad er RM69
(Sealock)'s svage sider ??
Mvh
Søren H
Marie af Næstved

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 09-04-07 22:45

Misforstå mig ikke. RM69 er ikke et skidt toilet, jeg synes bare der er
nogle nuancer ved Jabsco som taler til dets fordel (nu hvor det ikke længere
koster det dobbelte).

fx er pumpeimpelleren i jabsco i en usædvanlig god gummikvalitet og de
holder typisk i rigtigt mange år. Udover den herlige fornemmelse det giver i
pumpningerne, så er det en parameter for mig ikke at skuffe skifte
"reperations dele" i toilettet. Jeg brøds mig ikke om at skille det ad når
det har været brugt i flere år.

Jabsco forstopper også sjælnere end andre toiletter (siger jeg: jeg har
aldrig haft en forstoppelse i hverken ITT eller Jabsco). Inden jeg monterede
mit første Jabsco (som afløste et utæt RM69, som jeg ikke gad skille ad og
få 'skidt' på fingrene) tog jeg det hjem på græsplænen og smed vand i det
sammen med 20 (tyve) stykker billig køkkenrulle fra Bilka. Den blev lidt
træg i håndtaget, men "svup" det hele røg igennem. Jeg gentog for en
sikkerhedsskyld forsøget hvor jeg lod det stå og søppe en times tid inden
jeg pumpede. No problem.

Og så synes jeg designet er pænere.

Iøvrigt har jabsco som standard den samme "sealock" returventil funktion

Men det er jo klart en smagssag.

Bjarke