Kæde til VFR 750 1988 RC24
Fra : Johannes[7430]

Dato : 15-04-07 09:12

Hej Gruppe! Min kæde er vældig slasket og støder på bagsvingeren :(

Så har givet mig selv kørselsforbud indtil videre...

Men men....synses umiddelbar de 179 euro hos louis for et nyt kit, lyder af
meget.

Hvad gør i?

Mvh Johannes, Ikast.
Nu: VFR 750
Før: GPZ 500 S (til salg)

Fra : Armand

Dato : 15-04-07 09:20

"Johannes[7430]" <johannes@ikast.FJERN.mine.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så har givet mig selv kørselsforbud indtil videre...
>
> Men men....synses umiddelbar de 179 euro hos louis for et nyt kit, lyder

Undlader at vente med at købe ind når behovet opstår, men køber istedet når
tilbuddet er der!
Det samme princip kan spare dig for tusind-lapper omkring dækkøb!!

--
Armand.

Fra : Johannes[7430]

Dato : 15-04-07 09:22

God pointe, jeg gør det samme med vaskepulver, toiletpapir og shampoo

Men indtil forrige ude anede jeg ikke at jeg skulle være VFR ejer.

Og nu er kæden så blevet for slap, det var den ikke da jeg købte den.

Mvh Johannes

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 09:30

On Sun, 15 Apr 2007 10:21:51 +0200, Johannes[7430] wrote:

> Og nu er kæden så blevet for slap, det var den ikke da jeg købte den.

Jup, en helt typisk vintermisligholdt kæde, som har fået lov til at ruste
hele vinteren :-/ Jeg gør typisk det ved vinteropstaldingen, at kæden får
lov til at ligge en uge og bade i billig kædesavs-olie. Det er godt for
levetiden

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 15-04-07 10:05

> [...]
> Men indtil forrige ude anede jeg ikke at jeg skulle være VFR ejer.
> Og nu er kæden så blevet for slap, det var den ikke da jeg købte den.

Hæ!
Jeg har lige surfet lidt rundt på Ebay, som desværre er domineret af tilbud
á IRIS-kæder (der overhovedet ikke kommer op på nødvendig trækstyrke), samt
ikke nøjere specificerede kædestyrker for andre fabrikanter.

Første reelle hit er et RK-kit (Ebay#: 160090989086)til 90? +22? i
forsendelse!

Kig på'ed!

--
Armand.

begin 666 rtCurve.gif
M1TE&.#EA" `(`)$``/___^_O[\[.SO___R'Y! 44``,`+ `````(``@```(1
35( Y8PF[#H)QTG$N>SIH5@``.P``
`
end

Fra : Armand

Dato : 15-04-07 11:14

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

Undskyld mig for .Gif'en - Om jeg aner hvorfra den kom!?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 09:26

On Sun, 15 Apr 2007 10:12:02 +0200, Johannes[7430] wrote:

> [...]
>
> Så har givet mig selv kørselsforbud indtil videre...
>
> Men men....synses umiddelbar de 179 euro hos louis for et nyt kit, lyder af

Køber DID ZVM2 i Danmark, og kædehjul ved B&C i England. Kløve har adressen
på den danske DID-forhandler.

Sådan et sæt, (á 2 forkædehjul, 1 alu-bagkædehjul, og kæde), holder 35.000
Km.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 15-04-07 09:37

Vær blot opmærksom, at kæder slides ujævnt. En kæde kan virke stram den ene
gang. Den anden gang slap. Slidte kæder stilles efter den strammeste del
under tandhjulene. Hvis den slappeste del så efterfølgende slasker og støder
på bagsvingeren er kæden afgjort kassabel.
Du kan komme noget billigere til kæde ved at vælge en kæde uden O-ringe
(f.eks. fra Max MC). Sørg for at kæden kan klare maskinens kraftudfoldelse,
og vær vis på at alm. kæder kræver mere vedligeholdelse; rensning og smøring
end O-ringskæder.

Fra : Johannes[7430]

Dato : 15-04-07 09:59

Sikke mange (og hurtige) hjælpsomme mennesker herinde sådan en søndag.

Det eneste sted jeg ved de har kæder, er hos louis og der er såvidt jeg kan
se kun "x-ring" til min cykel.
Hvad er forskellen egentlig på O og X ring?

Men kunne jo prøve at snakke med den danske DID forhandler som Orla snakkede
om.

Ellers nogen link til kæde sælgere?

Mvh Johannes

Fra : Armand

Dato : 15-04-07 10:17

"Johannes[7430]" <johannes@ikast.FJERN.mine.nu> skrev i en meddelelse

> Ellers nogen link til kæde sælgere?

På Roskilde-kanten findes der en cross-ka'l der sælger ganske solide
CZ-kæder til fornuftige priser - Desværre har han endnu ikke set at
fabrikken har lavet en ny serie (á "SDZ") der matcher trækstyrkekravet for
også de større modeller

Kan du selv surfe dig til en forhandler af CZ's SDZ-kæder, burde der være en
chance for et godt tilbud!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 10:21

On Sun, 15 Apr 2007 10:59:03 +0200, Johannes[7430] wrote:

> Sikke mange (og hurtige) hjælpsomme mennesker herinde sådan en søndag.

Sådan er vi

> Det eneste sted jeg ved de har kæder, er hos louis og der er såvidt jeg kan
> se kun "x-ring" til min cykel.
> Hvad er forskellen egentlig på O og X ring?

Noget med levetid på tætningen, og så friktion, X-ringe har mindre
kontaktareal = mindre friktion.

> Men kunne jo prøve at snakke med den danske DID forhandler som Orla snakkede
> om.

Tag en kig på min kædeside omkring styrker
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain

Og så det lille NG-pip, vil Du ikke nok svare under det citerede ligesom
jeg gør, og ellers slette det som Du ikke svarer på, (John de Summer må
også gerne læse med), sådan fungerer nyhedgrupper bedst, og det bliver
læsevenligt for alle.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-04-07 10:37

Orla Pedersen skrev:

> Sådan er vi

Nemli

Vi købte hos www.MC-importen.dk DID ZVM2
Fine priser, og fin service

> Noget med levetid på tætningen, og så friktion, X-ringe har mindre
> kontaktareal = mindre friktion.

Se ovenstående link

> Tag en kig på min kædeside omkring styrker
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain

Den er go'

> [...]
> jeg gør, og ellers slette det som Du ikke svarer på, (John de Summer må
> også gerne læse med), sådan fungerer nyhedgrupper bedst, og det bliver

John-DSB har fået venlig vejledning et utal af gange det hjælper ikke :-/

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : CL

Dato : 15-04-07 15:31

"J.C.Kløve" wrote:

> John-DSB har fået venlig vejledning et utal af gange det hjælper ikke
> :-/

Nu er denne NG jo heldigvis meget aktiv og dermed mange indlæg,
Men for at jeg kan nå at læse/svarre de indlæg som jeg syntes der
er interesante,har jeg valgt at sortere dem fra som efter gentagende
og venlige opfordringer, vælger at ignorerer dette.
Det kan så godt være at jeg mister et par guldkorn en gang imellem,
men hellere det,end at skulle bruge tid på at finde hoved og hale,
i et indlæg hvor alt står hulter til bulder.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Johannes[7430]

Dato : 15-04-07 19:54

Tak for alt indputtet

Jeg købte sættet som Armand fandt på ebay.

MVH Johannes