Drosling i Luxembourg?
Fra : Finn og Angela

Dato : 14-04-07 17:21

Har kig på en Yamaha XJ700 Maxim-X til salg i Tyskland, der er hentet i
Luxembourg og opgivet til 37kw/50HK i de originale "luxembourgske" reg.
papirer.

Normalt har modellen ca. 90HK, så véd nogen, hvilke djævelske tiltag, man
kan have foranstaltet i den lille stat - fordi de jo, hvis maskinen kommer
her til landet, skal fjernes, så den kan få lov til at bestille dét, den er
lavet til..

--
Hilsen
Finn Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 15:40

On Sat, 14 Apr 2007 18:21:20 +0200, Finn og Angela wrote:

> [...]
> her til landet, skal fjernes, så den kan få lov til at bestille dét, den er

Du har vel stumperne som kan være ændret, tænding, knastaksler, karbunader,
groft tilfælde topstykke.

Såe, hva' er problemet ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Finn og Angela

Dato : 15-04-07 20:58

> Du har vel stumperne som kan være ændret, tænding, knastaksler,
> [...]

Joe, du har da nok ret. Nu er det ikke til mig selv (kører ikke på en
vandkølet Maxim-X, men på en "normal" XJ700 luftkølet), men til en kammerat,
der holder med hul i et stempel. Ingen af os har erfaringer med fx. skift af
knaster, men skulle det være det, der skal til, såeh..

Personligt har jeg det bare sådan at "ydre" ting (indsugning, karburatorer,
udstødning) er nemmere at gå til end at åbne en motor - men det er nok fordi
jeg ikke har haft brug for det endnu...