Thansen bremseklodser
Fra : B & O

Dato : 12-04-07 21:10

Hej gruppe
Er man for nærig hvis man køber bremseklodser hos THansen, eller er de
ligeså gode som andre ofte dobbelt så dyre bremseklodser.

Kr. 149,00 2427335000 Bremseklodser foran Honda CBR1100 97-03 Kr.
298,00

Hilsen Ove

Fra : tp

Dato : 12-04-07 22:03

> [...]
> ligeså gode som andre ofte dobbelt så dyre bremseklodser.
>
> Kr. 149,00 2427335000 Bremseklodser foran Honda CBR1100 97-03 Kr.

skal ikke kunne sige hvordan de er til mc, men til biler..... HOLD DA OP
NOGET LORT!!!!

køb ved louis.de. koster ca 50kroner i porto...

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 12-04-07 22:40

engelske BIKE havde en test, hvor originale bremseklodser igen og igen var
bedst. Omvendt fulgte bl.a. mærket Veshra tæt derefter. Louis' egne
bremseklodser er dårligere. THansen ville jeg ikke lide på...

Fra : Perminator

Dato : 13-04-07 20:58

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Kære John de Summer-Brason

Jeg læser med interesse dine indmeldinger i gruppen.

Vil du ikke gerne, ligesom os alle andre - besvare UNDER det, der svares på
eller citeres, - og have ulejligheden med at klippe den tekst, der ikke
svares på væk.
Denne netetikette befordrer overskuelig dialog ("multidialog") og er state
of the art.
vh Perminator, som også en gang blev belært
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 12-04-07 23:50

B & O skrev:
> [...]
> ligeså gode som andre ofte dobbelt så dyre bremseklodser.
>
> Kr. 149,00 2427335000 Bremseklodser foran Honda CBR1100 97-03 Kr.

Bremseklodser er en meget vigtig sliddel som kan give mere eller mindre
sikkerhed. Så det er IKKE et sted hvor man skal blindt skal købe det
første og bedste (billigste) tilbud.

Jeg har prøvet 5-6 forskellige fabrikater af bremseklodser på min Ducati
748, og der er meget stor forskel på de forskellige typer især hvad
angår dosering og "opførsel" når bremsesystemet belastes meget. Jeg er
endt op med 2 fabrikater af kloser jeg kan bruge, Brembo (orginal
montering) og Vesrah.

Lyt til havd andre der har en MC som din siger evt kan du jo også spørge
din MC-forhandler (hvis du har en du stoler på) og find evt en test (PS
tune-up ??) hvor der afprøves bremseklodser til din MC.
Og vælg så udfra de oplysninger.

Hvis jeg skal komme med et bud på gode bremseklodser, må det blive
Orginale, Vesrah eller SBS (dansk).

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 08:17

> [...]
> ligeså gode som andre ofte dobbelt så dyre bremseklodser.
>
> Kr. 149,00 2427335000 Bremseklodser foran Honda CBR1100 97-03 Kr.

Du kan jo evt se hvilken friktionsrating klodserne har.
Bremseklodser har en kombination af 2 bogstaver fra C - H.
Det første bogstav er kold friktion det andet er varm friktion.
Friktionen stiger fra C til H.
Gode sintermetal klodser har HH rating. Selv kører jeg med organiske EBC
klodser som er GG mærkede.
Du skal under ingen omstændigheder under GG. GG er i min verden acceptabelt,
men man kan godt mærke forskel fra HH klodser. Til gengæld holder de
længere.

C >= 0.15
D >0.15, <=0.25
E >0.25, <=0.35
F >0.35, <=0.45
G >0.45, <=0.55
H >0.55
Z Unclassified

The Society of Automotive Engineers (SAE) has a grading system for brake pad
friction material (SAE J866). The test applies the brake pads to a rotating
drum until the temperature of the pads reaches 650 degrees F. In general
terms, the test assigns a two-letter code where the first letter designates
normal temperature friction and the second letter designates hot friction.
The letters correspond to numbers in the table at left.

This means that "HH" pads have a normal and hot friction coefficient of over
0.55 as defined by the SAE test. Thus there is no such designation as "HHH"
or "HHH Plus" pads that you may see in an advertisement!

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 13-04-07 12:01

AW skrev:

> Du skal under ingen omstændigheder under GG. GG er i min verden acceptabelt,
> men man kan godt mærke forskel fra HH klodser. Til gengæld holder de
> længere.

Men hvis GG holder længere, er det så på bekostning af skivens levetid?
Nogen der har erfaring med det (incl betydningen af prisen på GG, HH og
skiver) - eller tør kaste sig ud i nogle teoretiske beregninger?

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 13-04-07 09:28

> Er man for nærig hvis man køber bremseklodser hos THansen, eller er de
> ligeså gode som andre ofte dobbelt så dyre bremseklodser.

Hej Ove

T-Hansen bruger bremseklodser fra EBC, og de EBC HH klodser jeg brugte en
overgang på min CBR var jeg udmærket tilfreds med. Jeg er personligt ikke så
glad for Vesrah, men er godt tilfreds med Lucas kevlar klodser.

De originale Honda klodser der sidder på min CBR nu bliver nok ikke skiftet
til andet end nye originale klodser. De bremser rigtig godt!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1

Fra : B & O

Dato : 13-04-07 20:18

Det er et sæt originale honda klodser som sidder i nu. De er ved at være
helt nede efter blot 12000 km. Er det normalt. Blackbirden får nu og da lov
til at flyve frit, og dermed skal den jo også bremses ned igen med dertil
hørende slid på bremserne. Men 12000 km er ikke vel ikke ret meget?

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-04-07 20:37

B & O skrev:
> [...]
> til at flyve frit, og dermed skal den jo også bremses ned igen med dertil
> hørende slid på bremserne. Men 12000 km er ikke vel ikke ret meget?

Mine holder ca. 10.000 km og jeg har da 60-70 hk mindre end dig, så
deee......

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : B & O

Dato : 13-04-07 21:14

jamen i så fald vil jeg stille mig tilfreds med 12000 km. Det er nok bare
fordi at jeg har kørt for meget bil i de seneste år.

Jeg køber nok originale klodser til Blackbirden igen. Jeg stoler ikke
rigtigt på Thansens standard.

Fra : B & O

Dato : 13-04-07 21:31

Ved i forøvrigt hvor det er billigt at købe bremseklodser...

Fra : Olsen

Dato : 13-04-07 23:16

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Mine holder ca. 10.000 km og jeg har da 60-70 hk mindre end dig, så deee......

Nu har HK nok ikke så meget med slid på klodserne at gøre ... med mindre
det gælder om at forsøge at bremse og køre på en gang

Fra : Armand

Dato : 13-04-07 23:44

"Olsen" <ofentlig@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse

> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har HK nok ikke så meget med slid på klodserne at gøre ... med mindre
> det gælder om at forsøge at bremse og køre på en gang
Næ, hov! I så fald er det for en sjælden gangs skyld drejningsmomentet der
udnyttes

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-04-07 23:36

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> Mine holder ca. 10.000 km og jeg har da 60-70 hk mindre end dig, så
> deee......

I dét regnestykke tror jeg nu nok at færgens tonnage spiller tungt(!) ind!

--
Armand.

Fra : B & O

Dato : 14-04-07 09:00

Jeg kører da og bremser hele tiden.... er det forkert???
jeg kan jo ikke styre alle 200 heste hvis jeg ikke holder dem i tømmen.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-04-07 10:37

"B & O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører da og bremser hele tiden.... er det forkert???
> jeg kan jo ikke styre alle 200 heste hvis jeg ikke holder dem i tømmen.

slip gassen så bremser den helt af sig selv

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11