Fotovogn og mc?
Fra : Lars

Dato : 11-04-07 18:21

Hej.
Jeg er temmelig ny hvad angår bøder på mc, men jeg kom vist i fælden idag.
Jeg kørte ad jagtvej med ca. 60 km/t hvor man måtte køre 50 km/t. Jeg så det
fantastiske røde blink og fik sænket farten til ca. 53 km/t inden jeg var
forbi vognen.... jeg regner med de skal bruge et billede af selve
nummerpladen og derfor taget et billede mere, men er det så det første
billede som farten bliver målt efter?
vh Lars

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-04-07 18:34

Lars skrev:
> [...]
> forbi vognen.... jeg regner med de skal bruge et billede af selve
> nummerpladen og derfor taget et billede mere, men er det så det første

Tillykke med det - Hvis du er "heldig" har du købt dig et fint
portrætfoto af din motorcykel.

Hvis du er "uheldig" hører du intet fra dem.

Motorcykler måles og fotograferes forfra, når du har set glimtet er det
for sent, du er målt og billedet er taget.

Til gengæld skal operatøren i vognen starte et videokamera der peger
fremad for at filme din motorcykel bagfra, for at kunne filme nummerpladen.

Hvis dette er svipset slipper du sandsynligvis for dit portrætfoto,
medmindre han har fået skrevet det ned manuelt så.

Jeg er selv blevet snydt for et portrætfoto af ovenstående grund
(formoder jeg)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Rene´

Dato : 11-04-07 19:51

Jeg blev blitzet en dag i sommers på samme måde som dig Lars, og var
sikker på at nu fik jeg en lille hilsen, men der kom aldrig et
girokort,så det kan være du er heldig og slipper for at yde et bidrag
til statskassen.

Fra : Peter Madsen

Dato : 11-04-07 20:29

"Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse news:461d18e4$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> forbi vognen.... jeg regner med de skal bruge et billede af selve
> nummerpladen og derfor taget et billede mere, men er det så det første

Jeg blev også blitzet i sommers, fik heldigvis heller ingen hilsen

Peter

Fra : m0rt3n

Dato : 11-04-07 21:04

> [...]
> det fantastiske røde blink og fik sænket farten til ca. 53 km/t inden jeg

Hej Lars, ja det er tydeligt, at du er ny. En erfaren kører ved, at når man
bliver blitzet, skal man hurtigt droppe cyklen to gear, give fuld æde og
tage den på baghjulet forbi vognen. Således kan nummerpladen ikke aflæses.
Mvh m0rt3n zrx1100

Fra : Ulvir

Dato : 11-04-07 21:21

m0rt3n wrote:

> [...]
> fuld æde og tage den på baghjulet forbi vognen. Således kan
> nummerpladen ikke aflæses. Mvh m0rt3n zrx1100

LOL

Fra : 2

Dato : 12-04-07 09:46

On Wed, 11 Apr 2007 22:20:38 +0200, "Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:

>LOL

sådan her...

http://video.google.com/videoplay?docid=2375829362111268127

der må være mange fotovogne i sverige siden de sådan mestre at køre på
baghjul.............men ser vist heller ingen nr.plade, den er måske
blevet slebet kortere så den nu er væk?

Torben

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-04-07 19:02

m0rt3n wrote:

> [...]
> tage den på baghjulet forbi vognen. Således kan nummerpladen ikke aflæses.

Præcis

Thore

Fra : Jan Petersen

Dato : 12-04-07 05:52

"Lars" <None@None.None> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> var forbi vognen.... jeg regner med de skal bruge et billede af selve
> nummerpladen og derfor taget et billede mere, men er det så det første

Så er det lige vi husker mørkt visir samt solbriller - ingen positiv id af
føreren, som de skrev i diverse aviser for ca. 14 dage siden.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-04-07 08:12

Jan Petersen wrote:
> Så er det lige vi husker mørkt visir samt solbriller - ingen positiv id af
> føreren, som de skrev i diverse aviser for ca. 14 dage siden.

Får man ingen bøde for at påkøre en fotovogn pga. øjenformørkelse? Jeg
holder på at klovnenæse må være mere trafiksikkert.

--
vh
Torben

Fra : Lars

Dato : 12-04-07 18:43

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com>

> Får man ingen bøde for at påkøre en fotovogn pga. øjenformørkelse? Jeg
> holder på at klovnenæse må være mere trafiksikkert.

Mange tak for jeres svar... jeg håber på det bedste
vh Lars

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-04-07 08:36

Lars wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com>

> Mange tak for jeres svar... jeg håber på det bedste

Ellers betal med et smil, så vi andre kan slippe billigere i skat. Jeg
eelsker når folk frivilligt indbetaler til den fælles kasse

--
vh
Torben - der også har bidraget af og til