Mc-dvd'er/film?
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 04:37

Davs i gruppen, og tak for hjælpen med forslag og ideer til, hvad makkeren
og jeg kunne gøre ved den forliste mc-taskelås.

Da jeg i januar fik opereret min fod, hjalp makkersjukken mig med indkøb og
de praktiske daglige gøremål, og jeg bestilte for nylig "The Long Way Round"
med Charley Boorman og Ewan MacGregor som en tak-for-hjælpen-gave til ham.
Nu skal jeg så have fortrængt operationen og smerterne bagefter, så jeg kan
få opereret den anden bagpote, men det er en helt anden historie. *gnæk*
(Hvor kan man få fodformede kørestøvler med GOD plads til tæerne???)

Dvd'en er så ankommet i foregårs, og vi har så siddet og set samtlige 10
afsnit, plus ekstramaterialet de sidste 2 dage, og vi har GROV-råhygget os
over de forskellige afsnit, snakket og i det hele taget nydt filmene for
fulde gardiner.
Der er lavet god mad, gode øl er konsumeret, og stemningen har været *tyk*
af ørkenstøv, vilde BMW-drømme og rejsesnak.

Til de af jer der går med en lille touringkører i maven, kan jeg kun
anbefale disse skønne skiver; de to medvirkende har en FED humor, og deres
oplevelser på turen er bare kanon.
Og sikke nogle lande de kommer igennem - wow!

Findes der lignende film/dvd/videoer derude, med folks oplevelser med deres
maskiner rundt om i verden, som I kan anbefale?
Meget gerne med BMW-motorcykler (vi er lidt forvænte her), men det er ikke
et absolut krav.

På forhånd tak for evt. forslag til gode mc-film.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der ville få SPAT ved fjerde fastkørsel i mongolsk mudder inden
for 25 meter...

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - hum-de-dum-da-deeeej...

Fra : Bongo

Dato : 06-04-07 06:46

> På forhånd tak for evt. forslag til gode mc-film.

Charlie deltager efterfølgende i Dakar som der er laver en film om og så er
"The long way down" på vej. September 2007. :)

Se her: http://www.longwayround.com/html/longwayround.html

Vh Bongo

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 08:48

"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message

> [...]
er
> "The long way down" på vej. September 2007. :)

Fede tider! Jeg kan *godt* lide Charley Boorman og hans humor!
Takker for tippet - det er jo lige så man klapper i de små fede, og glæder
sig på forhånd!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - Xop

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 09:34

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplevelser på turen er bare kanon.
> Og sikke nogle lande de kommer igennem - wow!

Jeg sagde det jo. de dvd'er er "Top Doller" ! , glæder mig til deres
næste dvd

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 17:33

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
-kåt-

> Jeg sagde det jo. de dvd'er er "Top Doller" ! , glæder mig til deres
> [...]

Også her.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - hum-hum...jaaeh...

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-04-07 09:55

Aragorn Elessar wrote:

> Aragorn_DK - der ville få SPAT ved fjerde fastkørsel i mongolsk mudder inden
> for 25 meter...

De fortryder da vist flere gange valget af mærke (selvom mærket valgte
dem efter KTM sprang fra) - og mængden af bagage. Personligt var jeg
ikke imponeret over BMW's holdbarhed hvor "the going got tough".

--
vh
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 17:37

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> dem efter KTM sprang fra) - og mængden af bagage. Personligt var jeg
> ikke imponeret over BMW's holdbarhed hvor "the going got tough".

Jow - og jeg kunne ikke lade være med at grine, da kameramanden fik
udskiftet sin bimmer med et noget mindre og meget russisk/ukendt mærke, og
derefter havde en hel del nemmere end vore hovedpersoner ved at futte rundt
derovre!
De store GS-modeller er geniale til lange landevejsture, men i krævende
terræn er de efter min smag en smule for store og tunge...for nu at sige det
mildt og pænt.
Jow, det er en flot og behagelig cykel, men hvad fanden nytter det, når man
er kørt fast for 117. gang langt fanden i vold fra alting???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk ...*synger*..o sole miooo...tralulalej...

Fra : Kent

Dato : 06-04-07 10:51

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> få opereret den anden bagpote, men det er en helt anden historie. *gnæk*

Er det den engelske eller amerikanske version, som du har set? Der kan
nogle gange være stor forskel.

> (Hvor kan man få fodformede kørestøvler med GOD plads til tæerne???)

Det ser ud til, at alle får sålerne fra den samme italienske fabrik. Og
det vil sige en forholdsvis smal sål. Desværre en type, som ikke passer
min fod ret godt. Så, hvis du finder en sådan støvler må du gerne give
besked

--

Kent

Fra : Armand

Dato : 06-04-07 12:02

"Kent" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det vil sige en forholdsvis smal sål. Desværre en type, som ikke passer
> min fod ret godt. Så, hvis du finder en sådan støvler må du gerne give

Uden at have erfaringer derom: Puma er gået ind i mc branchen med en
støvleserie, og mon ikke at dé har bredere fodform end andre mærker :-/

Daytona har en bred modelvifte, hvoriblandt bl.a. én med forhøjet sål til
kvinder og andre lavbenede væsner, så mon ikke også at der er en decideret
bred fodform iblandt :-/

--
Armand.
(der regner sig for at være bredfodet og alligevel ikke føler sig klemt i

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-04-07 13:01

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Daytona har en bred modelvifte, hvoriblandt bl.a. én med forhøjet sål til
> kvinder og andre lavbenede væsner, så mon ikke også at der er en decideret
> bred fodform iblandt :-/

Daytona støvler kan skaffes i 3 støvlebredder, så forhandleren skal bare
presses lidt for at skaffe disse hjem.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 17:45

"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Daytona støvler kan skaffes i 3 støvlebredder, så forhandleren skal bare
> [...]

Herligt, jeg skal have vredet armen om på en af slagsen så.
Takker for tippet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - bummelum....

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-04-07 19:28

On Fri, 6 Apr 2007 14:01:13 +0200, Allan Bojesen wrote:

> Daytona støvler kan skaffes i 3 støvlebredder, så forhandleren skal bare
> presses lidt for at skaffe disse hjem.

Interessant - så er der måske håb endnu.

Jeg er udstyret med en uheldig kombination af små fødder, bred vrist og
muskuløse lægge - det har indtil nu betydet, at jeg ikke har kunnet finde
noget brugbart.

Irriterende, når jeg nu gerne vil have nogle støvler, der passer mig - og til
cyklens udseende.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-04-07 19:52

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget brugbart.
>
> Irriterende, når jeg nu gerne vil have nogle støvler, der passer mig - og

Har du prøvet/overvejet Daytona' Road Star GTX model (den mest almindelige
tror jeg)? Den har justeringsmulighed bagpå, via velro, for størrelsen af
læg.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 06-04-07 19:55

On Fri, 6 Apr 2007 20:52:07 +0200, Allan Bojesen wrote:

> Har du prøvet/overvejet Daytona' Road Star GTX model (den mest almindelige
> tror jeg)? Den har justeringsmulighed bagpå, via velro, for størrelsen af
> læg.

Har prøvet (hos Frankies MC) - og det var et fornuftigt bud - jeg kunne dog,
selv efter justering af velcro, ikke få lukket støvlens lynlås.

Min ankel er tilsyneladende for bred - men jeg ved ikke, om jeg blot var
uheldig, og der findes flere udgaver af GTX.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 17:44

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Armand.
> (der regner sig for at være bredfodet og alligevel ikke føler sig klemt i

Takker for tippet, det skal undersøges.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - som er skabt med brede forfødder, storetæer der peger opad, og
stærkt nedgroede negle...lortekombi...

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - næh...

Fra : Kent

Dato : 07-04-07 18:11

Armand skrev:

> [...]
> kvinder og andre lavbenede væsner, så mon ikke også at der er en decideret

Jeg må prøve at se på de støvler en gang mere. Eller måske kører en tur
til Hamburg for at finde et større udvalg.

--

Kent

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 17:42

"Kent" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message

> [...]
> det vil sige en forholdsvis smal sål. Desværre en type, som ikke passer
> min fod ret godt. Så, hvis du finder en sådan støvler må du gerne give

Dav Kent.

Æeh...det var 3-disc special edition-versionen...*læser på cdon.com*...det
er en region 2, så den udgave er nok britisk.
Og hvad angår støvlerne, så skal jeg nok råwe højt hvis jeg finder noget
mere menneskeformet, hvad angår pasform.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - næeh...

Fra : Ole Baun

Dato : 06-04-07 11:37

"Aragorn Elessar" skrev i en meddelelse
> [...]
> oplevelser på turen er bare kanon.
> Og sikke nogle lande de kommer igennem - wow!

Jeg har lige være på nettet for at købe den.
Fandt den her til 149,50 + porto 19,-
http://www.filmkaeden.dk/show.asp?id=2146692924

Ole Baun

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-04-07 17:32

"Ole Baun" <ole.baun@email.dk> wrote in message
-klip-
> Jeg har lige være på nettet for at købe den.
> Fandt den her til 149,50 + porto 19,-
> http://www.filmkaeden.dk/show.asp?id=2146692924
>
> Ole Baun

Hej Ole.

Argh, det skulle jeg have vidst, jeg har lige givet 200-og-et-eller-andet på
CDON.com.
Nå pyt, jeg fik Beck-boks nr. 2 med for samme beløb, den var nedsat fra
699,-, så det overlever jeg sgu nok.
Rigtig god fornøjelse med kigningen, når du får boksen hjem, det er god
underholdning.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - *fløjter_uskyldigt.mp3*

Fra : Kent

Dato : 07-04-07 18:07

Ole Baun skrev:

> Jeg har lige være på nettet for at købe den.
> Fandt den her til 149,50 + porto 19,-
> http://www.filmkaeden.dk/show.asp?id=2146692924

Tak for det. Jeg har lige bestilt filmen til afhentning.

--

Kent

Fra : Neser@neser.dk

Dato : 06-04-07 18:17

> til
> decideret

> Herligt, jeg skal have vredet armen om på en af slagsen så.
> Takker for tippet.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK
>
> --
> ==================
> www.bmwmc.dk
> www.politimotorcykler.dk - bummelum....

Prøvede fornyligt en Puma-støvle.. Deres racer-model i str. 45. (Mener
det er den største str.) Jeg kunne ikke engang få foden helt ned i
den!! Hvorimod en Alpinestars støvle lige kan gå, men nok nærmere bør
være en 46'er.

Prøvede derimod et par Daytona støvler i tyskland, i str. 45, som
passede perfekt!

Jeg ville nok gå efter Daytona.

- Neser
Endnu én med brede fødder...