Hjælp - Mine mc handsker er glatte
Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 04-04-07 22:07

Hej med jer

I mange år havde jeg kun sommer- og vinterhandsker med goretexmebran og
ydermateriale i nylon (eller lignende tekstil). I lige så mange år havde jeg
ind imellem problemer med sovende fingre når jeg kørte mc.

Sidste år købte jeg så et par læderhandsker og hvad skete der. Ja, pludselig
havde jeg ikke problemer med sovende fingre mere. Jeg har efterhånden
konkluderet, at de vandtætte handsker er så glatte, at jeg ubevidst trykker
hårdere om håndtagene for at holde fast. Det vedvarende tryk hæmmer vel
blodtilførslen og resultatet må være de sovende fingre (?)

Har nogen af jer oplevet det samme ? Og har nogen af jer fundet en metode
til at gøre handsker med ydermatieriale i nylon mindre glatte? - Man vil jo
gerne have vandtætte handsker på når det regner.

PS: Selv om jeg kører på en vibrerende boxer, kan det ikke være årsagen, for
jeg har tidligere kørt både 2 og 4 cylindrede cykler af forskellige
fabrikater - Resultatet var det samme; Ind imellem sovende fingre

PPS: På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Lars Mikkelsen
R1200GS

Fra : F.Syndergaard

Dato : 04-04-07 22:35

Hej.

Jeg løste problemet ved at montere håndtag af svampegummi.
Dels har de en større diameter og handsken har noget at "gribe" i.

--
MVH.
Finni

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-04-07 23:15

Lars Mikkelsen skrev:
> [...]

> til at gøre handsker med ydermatieriale i nylon mindre glatte? - Man vil jo
> gerne have vandtætte handsker på når det regner.

Lad være med at klamre dig til styret, brug ben/knæ og mavemuskler til
at holde dig på MC'en og lad hænderne hvile på håndtagene, så er det
problem vel af vejen

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 04-04-07 23:38

> [...]
> jo
> gerne have vandtætte handsker på når det regner.

Der findes håndtag med en "flap" der hviler på håndballen og således sparer
hånden for at forkrampes!
Desværre kan jeg ikke linke til sagerne

--
Armand.

Fra : André S Hansen

Dato : 04-04-07 23:54

> Der findes håndtag med en "flap" der hviler på håndballen og således
> [...]

Har sådan en, virker fint, men kan godt være lidt farlig at vende sig til

http://www.throttlerocker.com/

André S Hansen

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 05-04-07 21:02

Lars Mikkelsen wrote:

> [...]
> til at gøre handsker med ydermatieriale i nylon mindre glatte? - Man vil
> jo gerne have vandtætte handsker på når det regner.

I forbindelse med glatte bukser blev der, for ikke så længe siden, nævn at
flydende latex (eller noget i den retning - fra hobbyforretninger)
kan "duppes" på, det kan vel også gøres på handsker (forestiller mig noget
i retningen af de der "strik arbejdshandsker med gummi prikker".

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-04-07 09:27

Lars Mikkelsen wrote:
> Har nogen af jer oplevet det samme ? Og har nogen af jer fundet en metode
> til at gøre handsker med ydermatieriale i nylon mindre glatte? - Man vil jo
> gerne have vandtætte handsker på når det regner.

Vandtætte udelukker ikke læder - nogen med membran har læder i
håndfladen. Jeg har et par Held med goretex og indermanchet - altså
rigtige regnhandsker. De har læder på gribefladen. Mine 3-finger
Probiker har også en membran og læder på undersiden, men er ikke
decíderede regnhandsker, da de mangler indermanchetten der skal ind i ærmet.

Vil du genbruge dem du har, tror jeg både på flydende latex og
skumhåndtag. Min FJ1100 er ulidelig med faste håndtag.

--
vh
Torben