On 4 Apr., 23:45, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "OM" <o...@pragmasoft.dk> skrev i en meddelelsenews:1175688905.837001.187580@y66g2000hsf.googlegroups.com...
>
> > .....................luftstrømmen fra kåben laver en
> > del larm omkring hjelmen. Jeg er ikke særlig høj (173cm) så jeg skal
> > bare dukke hovedet 10-15 cm og så er der ingen nævneværdig støj fra
> > vinden. Det giver dog en noget akavet kørerstilling.....
>
> Nu er det jo en RS og ikke en RT, at du har købt og umiddelbart skulle du
> teste hvor højt(!) at du skulle løfte hovedet/kroppen for at komem over(!)
> turbolensen og op i fri fartvind!!
> Men selv høje kåber som RT'ens giver problemer med turbolens - Det vidner
> eksistensen af Laminar Lip om, og det er et spørgsmål om du ikke fejlagatigt
> tror at kåber = vindstille som bag forruden i en bil og istedet må vænne dig
> til den vind/turbolens det vitterligt forekommer :-/
Jeg er ikke ude efter fornemmelsen af at sidde i en bil
Jeg har forsøgt at rejse mig op på forhvilerne og jeg skal et godt
stykke op i luften før den buldren der omkring hjelmen afløses af ren
fartvind.
derimod skal jeg kun sænke hovedet 10 - 15 cm for at vinden forsvinder
og jeg kan hører motoren ved 80-100 km/t.
>
> > Jeg har set på et produkt der hedder Laminar Lip og læst at mange har
> > fået løst deres støj problemer med denne dims. Er der nogen på her på
> > forummet der har erfaringer med dimsen på en K100RS?
>
> Er det ikke fortrisvis til højere/stejlere kåbeglas á f.eks. K100RT at den
> gimmick er skabt til??
på laminar lips hjemmeside er der vist en udgave specielt lavet til
RS.
http://www.laminarlip.com/k100rs.php
Jeg smider en spørger på bmwklubbens forum.
Mvh Ole
>
> --
> Armand.
>
>
>
> > Kan / vil nogen poste billeder eller sende dem på mail så man kan se
> > hvordan det ser ud?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -