Mama's gonna buy you a Blackbird...
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 06:53

Heysa,

Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal holde
øje med på den.
Det er en 98'er model

Mvh
Peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-07 07:13

Peter Wiede wrote:
> [...]
>
> Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
> Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal holde

Den er ved at være oppe i årene - det er ikke sikkert at der er liv i
æggene, eller at aftensangen er så smuk mere alt efter hvad køn du har fået.

Spøg til side - tillykke med den, det var en maskine der godt kunne få
lov at holde i min garage et par sæsoner, tror jeg. Jeg ved ikke om der
er specielle issues med den - måske kædelarm som fra CBR1000?

--
vh
Torben

Fra : Ralph Køster

Dato : 04-04-07 07:22

Har hørt at man skal være opmærksom på knastkæden (mislyde).
Ved ikke selv helt nøjagtigt hvor den sidder eller hvad det er, men derfor
kan den jo godt være slidt

Regner med at det svarer til en tandrem på en bil.

Har selv en BB men har ikke problemer med ovenstående....skulle jeg mene....

Ralph.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 05-04-07 13:19

Det er den rigtige model med karburator

Knastkædestrammer har på enkelte skulle skiftes indenfor de første 50kkm.
Men ikke på min. Det koster i øvrigt mellem 500-1000 kr, så det er til at
overleve. Ellers er den en fryd uden andre børnesygdomme. Dog skal du sikre
dig at den er dysset om. Men det er de fleste. Ellers har du stort effekthul
omkring 3500omdr., så du er ikke tvivl.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 18:25

Hey Henrik,

hehe jepper. med karburator.
Jeg skal lige ud og se om den mister trækket ved 3.5k omdrejninger
Det er en italiener, så jeg ved ikke om den er omdysset.
Hvad er prisen hvis den "trænger" ?

Mvh
Peter

Fra : Martin Z

Dato : 04-04-07 09:15

> [...]
>
> Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
> Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal

Stort til lykke - jeg har netop selv fået plader på min "tysker bird" fra
'97 og må sige, at det er den absolut fedeste maskine jeg har kørt på til
dato (min 6. cykel!).

Den har ry for at knastkædestrammeren er dens svage punkt - men er den
serviceret efter foreskrifterne, så skulle der ikke være nogen problemer.

Så det er bare ud og dreje på håndtaget - MEN pas på, man bliver fuldstændig
fartblind på den, da den kun føles mere og mere stabil på vejen jo hurtigere
man kører.....(Oplevede det så sent som i går, da jeg sammen med en anden
"bird" blev stoppet på Hillerød-motorvejens forlængelse efter, at vi havde
været meget "blinde" på det sidste stykke af motorvejen - vi slap med en
kraftig advarsel, men undertegnede var absolut ikke stolt af situationen).

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 15:45

"Martin Z" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forlængelse efter, at vi havde været meget "blinde" på det sidste stykke
> af motorvejen - vi slap med en kraftig advarsel, men undertegnede var

Den jeg har fået er en Italiensk Bird. og er min 2. :) Gået fra en xj600 til
den.. (kvantesping af den anden verden)
Bare alene på prøveturene jeg har taget har jeg "kørt" pænt.. og bang så var
jeg oppe på 180. hmm
Så man skal være MEGET over den.
men men lad os se hvad sæsonen bringer.
Aner ikke om den har problemet med knastkædestrammeren, men den lyder sund i
kæden når den triller.. ingen raslen eller noget.

Den har en lidt anden lyd end Inj.modellen. lidt dybere lyd når man giver
gas. Karburator lyd ?

Ellers andre gode råd ?

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 04-04-07 11:59

"Peter Wiede" <U ask me> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så oprandt dagen endelig.. Min blackbird er klar!
> Men men skylder mig selv lige at høre gruppen om hvad issues jeg skal

Du kan ændre det der smarte "issue" københavner-dansk til "tissue" og så
dele ud af dem, når du møder op til træf osv.. og folk står og savler over
maskinen :)

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 15:40

"Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dele ud af dem, når du møder op til træf osv.. og folk står og savler over

hehe will do, selv om jeg er randhusianer (fuldblods)
Hvor har i den forsikret ? og pris?