Yamaha xj 750
Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 03-04-07 21:21

Hej

Jeg har lige fået tilbudt sådan en sag. Det er en ganske pæn maskine,
som dog kører en anelse ujævnt i tomgang. Er der nogen der ved hvad den
bruger af benzin, Blyfri eller med blyerstatning. Han der har den siger
at den kan køre blyfri, men jeg er ikke helt sikker med den alder den
har, den er fra '82. Er der noget jeg skal være opmærksom på før jeg køber?

Med venlig hilsen

Benjamin R. Giversen
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:44

On Tue, 03 Apr 2007 22:20:31 +0200, Benjamin R. Giversen wrote:

> [...]
> at den kan køre blyfri, men jeg er ikke helt sikker med den alder den
> har, den er fra '82. Er der noget jeg skal være opmærksom på før jeg køber?

Vist kan den køre blyfrit, det kunne selv de ældre XS'ere. Tænk på at
Japanernes største marked er USA, og der har bly været bandlyst siden
engang i halvfjerdserne.

I øvrigt er den snak om bly engang fis i en hornlygte, selv
støbejernstopstykket, med direkte fræsede ventilsæder, i skodamobilet kører
i hundredtusinder af Km. uden at slid kan påvises.

Opmærksom på ? Alt! Med den alder kan alt være slidt op, bagsvinger lejer,
kronrørslejer, forgaffelbøsninger, hjullejer, kardankryds/homokinetisk led,
bremseskiver.

Så det handler om en komplet gennemgang af mc'en.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 04-04-07 18:36

"Opmærksom på ? Alt!"

Jeg vil da lige tilføje karburator. Måske membraner....
indsugningsstuds..... hvis den ikke går helt som den skal. Membraner kan
være dyre...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.