Optimal vej!!! :-D
Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-04-07 21:11

Nu ved jeg hvad vi mangler i lille Danmark. Optaget ved Cairns i det
nordøstlige Australien.

Spænd hjelmen og på med motorbrillerne (]

http://www.youtube.com/watch?v=6YAXpkc6eVI

ScooterBo

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-04-07 21:35

On Mon, 2 Apr 2007 22:10:45 +0200, "Bo Nielsen"
<bonielsen@stofanet.dk> wrote:

Hej Bo.

>Spænd hjelmen og på med motorbrillerne (]

Det er en nydelse at se på.
Ingen hektik.
Han har et meget fint flow i sin kørsel.
Vi har en landevej der ligner lidt.
231 fra Svindinge over Mørkøv til Uggerløse.
Den er faktisk sjov

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-07 21:48

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Han har et meget fint flow i sin kørsel.
> Vi har en landevej der ligner lidt.
> 231 fra Svindinge over Mørkøv til Uggerløse.

Men der er generelt alt for få af dem her i lille danmark

Jeg foreslåe i trafiksikkerhedens navn at vi laver alle veje snoede så
bilisterne holder farten nede

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-04-07 22:25

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er generelt alt for få af dem her i lille danmark
>
> Jeg foreslåe i trafiksikkerhedens navn at vi laver alle veje snoede så
> bilisterne holder farten nede

Vote Kløve for President!!!

ScooterBo

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 02-04-07 22:56

"Bo Nielsen" <bonielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nordøstlige Australien.
>
> Spænd hjelmen og på med motorbrillerne (]

Hej Bo
Tak for det link.
Ja, hvem der bare boede i den ene ende af det stykke vej,
og så arbejdede i den anden ))).

mvh Jens
Sydals

Fra : Martin Poll

Dato : 03-04-07 08:20

> [...]
> nordøstlige Australien.
>
> Spænd hjelmen og på med motorbrillerne (]

Fed video. Det minder mig om min fede tur til Australien og New Zealand i
2000. Jeg var også i Cairns og køre motorcykel det var dog på en off-roader
så jeg fik kørt både på de snoede veje og ind i skovene. Det er noget der
klar kan anbefales hvis man god kan lide at køre på MC. Der er et billede af
den MC jeg kørte på i Cairns på min hjemmeside.
http://www.martinpoll.dk/nz.htm

tak for linket , nu sidder jeg og får helt lyst til at tage afsted igen
Martin
SL1000

Fra : Bo Nielsen

Dato : 03-04-07 18:48

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.martinpoll.dk/nz.htm
>
> tak for linket , nu sidder jeg og får helt lyst til at tage afsted igen

Sådan har jeg det også Da jeg var på besøg havde jeg ikke råd til en mc
selv, men har da heldigvis været bagpå op og ned af ruten et par gange.

ScooterBo
(som gerne ville vise Banditten Gillies Highway)

Fra : Lars Nielsen

Dato : 03-04-07 21:05

Bo Nielsen wrote:
> Nu ved jeg hvad vi mangler i lille Danmark. Optaget ved Cairns i det
> nordøstlige Australien.
>
> Spænd hjelmen og på med motorbrillerne (]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6YAXpkc6eVI

Aaerh, den er da meget fin, den lille vej...
Personligt kan jeg ret godt lide den Spanske motorvej fra San Sebastian i
Nord, over højsletten forbi Madrid, og ned igen ved Malaga i Syd.
Motorvejen op over "bjergene" i Nord er meget dejlig, med lange lige
250-kmt. kurver til at slibe fodhvilerne på, se det er guf for CBR1000'eren,
som ikke er så vild med de små snoede...

Lars / Viborg

Fra : Bo & Anja

Dato : 04-04-07 11:07

> Nu ved jeg hvad vi mangler i lille Danmark.

søg evt. på deals gap eller dragons tale
http://www.youtube.com/watch?v=Xl7ZxWivtmQ
en sjov lille vej i usa

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-07 11:23

Bo & Anja wrote:

> søg evt. på deals gap eller dragons tale
> http://www.youtube.com/watch?v=Xl7ZxWivtmQ
> en sjov lille vej i usa

Nu kommenterer jeg normalt ikke stavefejl, men denne er
meningsforstyyrende. "Dragons tail".

--
vh
Torben

Fra : Bo & Anja

Dato : 04-04-07 20:18

> Nu kommenterer jeg normalt ikke stavefejl, men denne er
> meningsforstyyrende. "Dragons tail".

takker
bo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-04-07 22:44

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> [...]

http://www.dealsgap.com/

Og pas på - dragen kan godt lide at slå lidt med halen!

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 07-04-07 18:43

> http://www.dealsgap.com/
>
> Og pas på - dragen kan godt lide at slå lidt med halen!

Ja det kan ses på denne lille video fra "en sjov lille vej i usa"
http://www.twistedlimit.com/cbr/Twistedlimit317.WMV
Han havde da godt nok fået øje på den lille trold =

mvh Jens
Sydals

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 09-04-07 08:02

On Sat, 7 Apr 2007 19:42:45 +0200, "Jens Meldgaard"
<dsl333271@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ja det kan ses på denne lille video fra "en sjov lille vej i usa"
>http://www.twistedlimit.com/cbr/Twistedlimit317.WMV
>Han havde da godt nok fået øje på den lille trold =

Og billisten vælger så at køre videre?
Spade!

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 09-04-07 21:17

"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og billisten vælger så at køre videre?
> Spade!

Ja, men som jeg høre det, og også læser på en tråd
vedr.dette klip:
http://www.dealsgap.com/forum/showthread.php?t=281
er det fordi de er bange for vold og
beskyldninger fra de efterfølgende motorcyklister.
Det retfærdiggør dog ikke, at de bare kører videre,
se i den forbindelse indlæg # 22.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 15:12

On Mon, 9 Apr 2007 22:17:21 +0200, "Jens Meldgaard"
> [...]

>er det fordi de er bange for vold og
>beskyldninger fra de efterfølgende motorcyklister.
>Det retfærdiggør dog ikke, at de bare kører videre,

Nej, det gør det netop ikke.
Jeg ved ikke hvordan reglerne er i NC, men jeg er temmelig sikker på
at det er en strafbar handling blot at køre videre. Det ligger i hvert
fald helt fast at det er etisk helt i skoven.

Hvad angår kommentarerne om at de ville forårsage yderligere ulykker
ved at stoppe, så er det sgu' ren Anders And.
Send dog en mand hver vej til at signalere at her er en ulykke. Så kan
de øvrige også arbejde i relativ fred med at yde førstehjælp.

Fra : Kent

Dato : 12-04-07 22:32

Per K. Nielsen skrev:
> Og billisten vælger så at køre videre?
> Spade!

Og hvad skulle billisten så gøre, som de 5 - 6 motorcyklister ikke kunne
gøre? Hvad kan han gøre ud over at spærre et i forvejen uoverskuelig
vejsving med en stor bil?

Det er vel ikke billistens skyld, at motorcyklisten kvajer sig?

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 07:12

On Thu, 12 Apr 2007 23:32:29 +0200, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com>
wrote:

> [...]
>vejsving med en stor bil?
>
>Det er vel ikke billistens skyld, at motorcyklisten kvajer sig?

Umiddelbart efter ulykken var der to motorcykler og en bil.

Bilisten skulle trække så langt ind til højre som muligt, tænde
katastrofeblink, sende en mand bagud rundt om nærmeste sving for at
vinke folk ned i farrt. Den anden mand i bilen skullle sammen med den
motorcyklist der ikke kørte i hullet finde ud af den forulykkedes
tilstand. Såfremt han ikke er stabil, yde førstehjælp; ellers
tilkalde hjælp.

Skylden har intet med sagen at gøre.

At se en ulykke, og køre videre uden i det mindste at undersøge om der
er behov for hjælp er uundskyldeligt.

Hvad angår et uoverskueligt sving:
Synes du det ser ud som om de øvrige mc'er skænker det en tanke? De
løber rundt på vejen som hovedløse høns og venter bare på den næste
ulykke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 08:15

On Fri, 13 Apr 2007 08:11:45 +0200, n wrote:

> At se en ulykke, og køre videre uden i det mindste at undersøge om der
> er behov for hjælp er uundskyldeligt.

Og ulovligt !

> Hvad angår et uoverskueligt sving:
> Synes du det ser ud som om de øvrige mc'er skænker det en tanke? De
> løber rundt på vejen som hovedløse høns og venter bare på den næste
> ulykke.

Det typiske scenarie, desværre

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-07 11:08

Orla Pedersen skrev:

> Og ulovligt !

> Det typiske scenarie, desværre

Nu er det jo i US'of Bluff det foregår i..

Der har jeg lært at man i sådanne tilfælde skal løbe som bare fanden når
man ser en ulykke - idet du nemt får en sag på halsen efterfølgende for
at have forvolt yderligere skade ved din hjælp :-/ (der skule antageligt
være penge i det - du er jo ikke proffessionel behandler)

I DK -
- Stands Ulykken!
- Tilkald Hjælp
- Livreddende førstehjælp
- Almindelig førstehjælp

Gå hjem og pas dig selv, og læg søvnløs oven på din oplevelse

Sådan er det og sådan bør det være

Er der andre der hjælper, så skrup for Hel&/#% af, forsvind og bliv væk
- tilskuere er uønskede!

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-04-07 13:45

"J.C.Kløve" wrote:
> [...]
> efterfølgende for at have forvolt yderligere skade ved din hjælp :-/
> (der skule antageligt være penge i det - du er jo ikke proffessionel

Du kan også sagtens blive sagsøgt i DK for det samme.

"Det ben ser brækket ud. Jeg må hellere rive hans cowboybukseben op. Nå, det
var ikke brækket. Og det var et par Victoria Beckham jeans til 2.000 kr.
Satans"

Og SÅ løber du

Du kan selvfølgelig HÅBE på forståelse fra "offeret". Men du "må" faktisk
kun gøre hvad du er kvalificeret til.

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-07 15:47

Jim Andersen skrev:

> [...]
>
> Og SÅ løber du
>
> Du kan selvfølgelig HÅBE på forståelse fra "offeret". Men du "må" faktisk

Hvis man påbegynder egentig behandling á "Det ben ser skævt ud, det må
jeg vist hellere rette ud" så - ja (Det gør man så forhåbentlig ikke)

Hvis det er en sag om et par jeans - ja så bliver man nok grinet ud af
retten hvis man lægger sag an med påstand om erstatning for det i det
givne tilfælde.

Hvis den US trend får fat her hjemme (og der er faktisk områder hvor det
ser ud til at være tilfældet), tja så kommer vi nok ikke langt med 1.
hjælpskurer.
Hvis takken for at kære sig om andre, og efterfølgende brække sig og
ligge søvnløs er, at man får en sag på halsen fra en håbefuld
lykkejæger, så kan de uheldige sgu rådne op i deres eget blod (under
skyldig henvisning til manglende kompeence til at hjælpe)

- jeg kunne nu ellers godt fristes til at skære et par 2500,- kr.
jeans op, bare for at se om jeg har ret i at stoffet er samme kvalitet
som i et par 99.95 føtex bukser

--
Dun@nt - af guds nåde 1.hjælpsinstruktør

Fra : Armand

Dato : 13-04-07 14:47

<n> skrev i en meddelelse news:qa7u13pn0frbmljnos3kcisipn86tg0hvm@4ax.com...

> [...]
> Synes du det ser ud som om de øvrige mc'er skænker det en tanke? De
> løber rundt på vejen som hovedløse høns og venter bare på den næste

Hvorfor så bebrejde en bilist at hán kører videre som en hovedløs høne??

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-04-07 21:45

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> Du kan selvfølgelig HÅBE på forståelse fra "offeret". Men du "må"
> faktisk kun gøre hvad du er kvalificeret til.

....og hvad en dommer mener virker fornuftigt, hvis sagen skulle ende i
retten, må man vel formode.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R