Rådet for større færdselssikkerhed advarer~
Fra : Bongo

Dato : 02-04-07 20:26

Der var her i aften et glimrende indslag om trafiksikkerhed og det at
mc-erne er kommet på gaden igen.

"Rådet for større færdselssikkerhed advarer: Hold godt øje med de to-hjulede
fartmaskiner! "

Man kan jo så bare beklage at indslaget ikke er kommet ud til et større
seertal.

http://www.tv2regionerne.dk

alternativt (vist nok)

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=357412&r=2

I skrivende stund er videoen ikke tilgængelig, det er nok lidt tidligt. Men
mon ikke den bliver tilgængelig i løbet af aftenen.

Vh Bongo

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-04-07 20:47

On Mon, 2 Apr 2007 21:26:24 +0200, "Bongo" <askfor@address.com> wrote:

Hej

>"Rådet for større færdselssikkerhed advarer: Hold godt øje med de to-hjulede
>fartmaskiner! "

Det er en typisk Rådet for tåget tale udtalelse, med "tågehorn René la
Cour-Sell" i spidsen.
Negativt ladet, med vægt på fartmaskiner og uden reel seriøs
information.
Rådet kunne lige så godt have sagt: "Pas på de fanden til motorcykler
til vi en dag får dem forbudt - De kører for hurtigt hele bundtet".

Havde det lydt således: "Bilisternes opmærksomhed henledes på at et
stort antal motorcykler igen er på gaden efter vinteren.
De fleste bilister overraskes af at motorcyklerne er væsentligt
hurtigere end knallerter og ØV scootere, så der er god grund til
ekstra agtpågivenhed når blikket falder på et tohjulet køretøj.
Specielt henledes opmærksomheden på farlige situationer ved udkørsel
på en mere trafikeret vej og ved retningsskifte", ville det være
seriøst.

Jeg er for længst ophørt med at lytte til tågehornets useriøse
politiske udmeldinger - Nåeh ja for resten - Han VIL jo være politiker

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bongo

Dato : 02-04-07 21:59

> Det er en typisk Rådet for tåget tale udtalelse, med "tågehorn René la
> Cour-Sell" i spidsen.

Nu er det altså Mogens Vilbert der udtaler sig på vegne af RFSF.

> Negativt ladet, med vægt på fartmaskiner og uden reel seriøs
> information.

Ikke enig, der er da et par cyklister der fokuserer lige præcis på det, det
handler om. Og det centrale i udsendelsen er de 2 dræbte cyklister.

> Rådet kunne lige så godt have sagt: "Pas på de fanden til motorcykler
> til vi en dag får dem forbudt - De kører for hurtigt hele bundtet".

Jeg mødte 2 raketter på motorvejen i søndags med anslået 250km/t. Det er
desværre dé 2 cykler folk husker når de skal beskrive alle mc-er! :-|

> [...]
> hurtigere end knallerter og ØV scootere, så der er god grund til
> ekstra agtpågivenhed når blikket falder på et tohjulet køretøj.

Jammen det er jo lige det betjenten siger.

> Jeg er for længst ophørt med at lytte til tågehornets useriøse
> politiske udmeldinger - Nåeh ja for resten - Han VIL jo være politiker

Jeg har aldrig rigtig bemærket ham, bortset fra hans fravær.

SÅ du egentlig indslaget, eller tændte du af på overskriften? :)

Vh Bongo

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-04-07 22:06

On Mon, 2 Apr 2007 22:58:49 +0200, "Bongo" <askfor@address.com> wrote:

Hej.

>Nu er det altså Mogens Vilbert der udtaler sig på vegne af RFSF.

Han plejer nu at være seriøs nok

>SÅ du egentlig indslaget, eller tændte du af på overskriften? :)

Jeg tændte på overskriften - Indrømmet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 02-04-07 21:51

On Mon, 02 Apr 2007 21:46:33 +0200, Steen Gruby wrote:

> [...]
> Rådet kunne lige så godt have sagt: "Pas på de fanden til motorcykler til
> vi en dag får dem forbudt - De kører for hurtigt hele bundtet".

Ja - eller bare:

'Paspå! ... fartidioterne kører igen!'

Det er da en ualmindelig ringe formulering af en offentligt støttet instans!

--
/Hekto

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 02-04-07 22:39

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> I skrivende stund er videoen ikke tilgængelig, det er nok lidt tidligt.
> Men mon ikke den bliver tilgængelig i løbet af aftenen.

Har set indslaget, det er faktisk rigtig godt.
Der fokuseres på de rigtige ting, nemlig at bilisterne skal være opmærksomme
på, at det ikke er knallerter eller ØV 45 der kommer.
Hos mig er det den her der virker:
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=357412&r=2

mvh Jens
Sydals

Fra : Andy

Dato : 03-04-07 16:13

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opmærksomme
> på, at det ikke er knallerter eller ØV 45 der kommer.

Enig, godt indslag!
Ja den er lidt pop & peppet for at få opmærksomheden på emnet, men kan det
gi' bilister et vink om at alle med eet lys ikke kører 30 el. 45 så har den
gjort fyldest, set i det lys er den OK.
/Andy

Fra : Emil

Dato : 03-04-07 08:01

On 2 Apr., 22:58, "Bongo" <ask...@address.com> wrote:
> Jeg mødte 2 raketter på motorvejen i søndags med anslået 250km/t. Det er
> desværre dé 2 cykler folk husker når de skal beskrive alle mc-er! :-|

Så hurtigt kørte jeg ikke, jeg presser helst ikke min CBR600 meget
over 200, nu mindre der er en eftersætning i gang.

Mvh.

Fart banditten

Fra : Bongo

Dato : 03-04-07 08:43

Så hurtigt kørte jeg ikke, jeg presser helst ikke min CBR600 meget
over 200, nu mindre der er en eftersætning i gang.

Jammen så var det ikke dig jeg så, for kørte 200km/t. :)

Vh Bongo