Hurtig anskaffelse af O-ring til YBR125 ?
Fra : Per

Dato : 01-04-07 20:11

Hej Ng!

Jeg skal bruge en O-ring til en YBR 125, til det dæksel der dækker for
knastkæden og et tandhjul i topstykket.

Hvis oroginal O-ringen ikke lige kan skaffes hjem hurtigt fra Yamaha - hvor
går man så hen og køber en O-ring.

Findes der steder/firmaer, hvor de har en masse af den slags (o-ringe)
liggende som man kan købe ?

Jeg har den gamle som jeg kan tage med og vise til en evt.
"O-ringsforretning"

Det er måske i virkeligheden billigere at købe på den måde ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : bøv

Dato : 01-04-07 20:42

> [...]
> "O-ringsforretning"
>
> Det er måske i virkeligheden billigere at købe på den måde ?

Den originale koster 31,50 incl moms og hvis ikke din lokale forhandler har
den på lager, bør han kunne skaffe den på et par dage.
Den er på Hovedlageret i Holland og går ikke i restordre.

Har du råd???

Jan

Fra : Per

Dato : 01-04-07 21:04

bøv wrote:

> [...]
> forhandler har den på lager, bør han kunne skaffe den på et par dage.
> Den er på Hovedlageret i Holland og går ikke i restordre.

He He !

Ja - jeg tror jeg har råd

Jeg var bare bange for, at jeg skulle vente i ugevis - så jeg ledte efter et
alternativ.

Men tak for svar.

Mvh. Per

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-07 21:42

> [...]
hvor
> går man så hen og køber en O-ring.
>
> Findes der steder/firmaer, hvor de har en masse af den slags (o-ringe)

Landbrugsfirmaer, hvis den er for stor i cirklen, kortes den nemt (og
sikkert) ved brug af sekundlim.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-04-07 08:32

Preben Riis Sørensen wrote:

> Landbrugsfirmaer, hvis den er for stor i cirklen, kortes den nemt (og
> sikkert) ved brug af sekundlim.

Landbrugsmaskinforhandlere/værksteder for nu at være mere præcis :) de
har i øvrigt også mange andre "gode ting og sager" til MC; lejer,
pakdåser, smøremidler, splits, bolte, el-ting og ikke mindst strips i
uanede længer :)

Den med sekundlimen lyder egentligt som et ganske godt trick, der er
værd at huske...

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010