Honda NTV 650 Revere
Fra : S.Simonsen

Dato : 30-03-07 16:36

Hejsa gutter!

Jeg har kig på en Honda NTV 650 Revere fra '92...en pæn mc.
Er der nogen herinde som kender noget til modellen og som har kendskab til
evt. svagheder som man skal have speciel obs. før evt. køb.

Hilsen

Simonsen

Fra : H. P. Holm

Dato : 30-03-07 16:58

S.Simonsen skrev:
> [...]
> Er der nogen herinde som kender noget til modellen og som har kendskab til
> evt. svagheder som man skal have speciel obs. før evt. køb.

Test af Honda NTV Revere fra Touring Nyt:
<http://hpholm.dk/ntvtest.html>

Hvis jeg havde beholdt min, så ville den have rundet 250.000 km i år.
15 år er lang tid..!

Luftfilteret er dyrt og trænger normalt til at blive skiftet.
Lydpotten begynder at bule ud efter 4-5 år pga rust indefra, men kører
videre i meget lang tid uden at falde fra hinanden. Kronrørslejerne er
de almindelige cykel-nogen, og den kører bedre med koniske rullelejer.

--
Hans

Fra : Leif Bording

Dato : 30-03-07 19:34

Hej Sigurd
Med 3 års erfaring med NTVén kan jeg ikke nævne nogle specielle svagheder.
Det er en virkelig robust, gennemprøvet og letkørt motorcykel som jeg godt
vil anbefale.
Mvh. Leif B.

Fra : Hans/NTV

Dato : 30-03-07 20:38

On 30 Mar., 17:36, "S.Simonsen" <sigurd-simon...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogen herinde som kender noget til modellen og som har kendskab til
> evt. svagheder som man skal have speciel obs. før evt. køb.

Hej Simonsen
Jeg har efterhånden kørt 51.000 km på min (årgang 96) Jeg startede med
at få skiftet kronrørslejerne til koniske (som en af de andre nævner)
fik ved samme lejlighed sat progressive fjedre i (bliver hårdere jo
mere de belastes - skulle mindske dyk ved opbremsninger) og nu skal
den så have skiftet bagfjeder og sat nye simmerringe i på forrørene.
Det er altsammen almen slid og forventet med en maskine der har kørt
100.000 km (fik den med 49.000 km på klokken). Den er næsten ikke til
at slå ihjel. Har kørt året rundt - starter hver morgen sommer/vinter.
Dejlig maskine. Der er noget med de tidlige årgange og forrørerne der
er lidt mindre i dimension og dermed svagere ( ustabile under svær
belastning). I 1993 skifter styret fra at være støbt til et rørstyr
(dermed også justerbart), men ellers er der vist ikke de voldsomme
svagheder ved dyret. Det er jo en Honda (he he) og forventes så også
at køre problemfrit (næsten) :)
Jeg kan kun ønske dig en rigtig god fornøjelse - jeg har haft det og
har det endnu, selvom den nu er blevet lillebror. Har anskaffet en
ST1100 (1995) som er ny og spændende. Kan du tysk har jeg nogle links
du kan få ellers GOOGLE på NTV og se hvad der kommer. Der er en dansk
hjemmeside om NTV, kan ikke lige finde den , men den kommer hvis du
GOOGLER.

Vi ses derude

Hans/NTV

Fra : Ya-man

Dato : 30-03-07 22:02

> [...]
> Er der nogen herinde som kender noget til modellen og som har kendskab til
> evt. svagheder som man skal have speciel obs. før evt. køb.

Hej Simonsen

Jeg har selv købt en her i efteråret, og har ikke fortrudt et øjeblik. Den
har et dejligt solidt bundtræk, rykker rimeligt hurtigt fra bilerne i
lyskrydsene, dejlig brummende lyd og så ligger den stabilt på vejen også når
man overhaler lastbiler i stiv kulling på motorvejen. Derudover er den
benzinøkonomisk, den er endnu ikke kommet under 18,5 km/l selvom jeg har
kørt længere stræk med 130- 170km/t.
Vær opmærksom på årgangene hvis du har kig på flere ntv'er. 88`var en
katastrofe med elendig gearkasse og håbløse afjedringer og lavere
siddehøjde. 94-97 har færre HK grundet udstødning og karburering. 92-93 er
de mest atraktive i Tyskland(dem med de hvide fælge).
men ellers kan du checke disse links:
http://www.ntvtom.de/mein_motorrad.htm
http://www.ntv-forum.de/
http://www.hpholm.dk/ntvtest.html