God skivelås alarm
Fra : KV

Dato : 30-03-07 10:05

Jeg overvejer at købe en skivelås alarm, så jeg kan lade min MC stå udenfor
her i sommerperioden (med et MC dækken over). Jeg har bare hørt mange
skrækhistorier om skivelås alarmer - at man kan sprøjte kold luft i dem
eller barberskum eller man kan låse dem op med en kuglepen osv.... ting som
ikke just beroligere mig Jeg har fået anbefalet en god solid kædelås,
men jeg er ikke sikker på, at det er muligt, da den ikke holder i nærheden
af noget den kan låses fast til.

Cyklen vil stå næsten lige nedenfor min altan, så jeg er tæt på så jeg kan
høre den.

Skal man holde sig fra disse alarmer eller kan man rent faktisk få en god
kvalitet, som man tør stole på?
Jeg har ikke kasko på den (en Honda CB500 til 36.000) og bor i 2700
Brønshøj.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-03-07 10:22

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> writes:

> [...]
> ikke just beroligere mig Jeg har fået anbefalet en god solid kædelås,
> men jeg er ikke sikker på, at det er muligt, da den ikke holder i nærheden

Og de kan klippes over på under 30 sekunder.

Din lås' opgave er ikke at forhindre tyveri, men at gøre det
besværligt nok til at mindske risikoen.

En dedikeret tyv, der har besluttet, at han VIL have din maskine - ham
kan du ikke sikre dig imod.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 30-03-07 11:26

Peter B. Juul wrote:

> Og de kan klippes over på under 30 sekunder.
>
> Din lås' opgave er ikke at forhindre tyveri, men at gøre det
> besværligt nok til at mindske risikoen.

Som fx den her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=116151

Ikke til at låse cyklen med, men når KV alligevel kan holde nedenfor sin
altan, så kan han da lige så godt hejse cyklen derop... lur mig om så
ikke tyven finder en lettere tilgængelig cykel i området :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-03-07 12:08

Thomas Gulholm <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> writes:

> Ikke til at låse cyklen med, men når KV alligevel kan holde nedenfor
> sin altan, så kan han da lige så godt hejse cyklen derop... lur mig om
> så ikke tyven finder en lettere tilgængelig cykel i området :)

Jeg ville gøre det... Hvis ikke det var fordi min ejerforeningsformand
ville få et slagtilfælde, forstås.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-03-07 12:18

Peter B. Juul skrev:

> Jeg ville gøre det... Hvis ikke det var fordi min ejerforeningsformand
> ville få et slagtilfælde, forstås.

Skal der ikke også et kraftigere hejseværk til at løfte din færge?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-03-07 12:22

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> writes:

> Skal der ikke også et kraftigere hejseværk til at løfte din færge?

Nejnej. Der står da, at den godt kan klare over to ton. Så det passer
meget godt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 30-03-07 13:53

Peter B. Juul wrote:

> Nejnej. Der står da, at den godt kan klare over to ton. Så det passer
> meget godt.

Men det hejseværket monteres i, skal også helst kunne holde til det...
kan lige se overskriften i ekstrabladet: "Mand rev boligblok ned, da han
ville tyverisikre sin motorcykel" :)

Fra : Jan Simonsen

Dato : 31-03-07 11:22

> Jeg overvejer at købe en skivelås alarm, så jeg kan lade min MC stå
> udenfor her i sommerperioden (med et MC dækken over).

Fik en ABUS skivelås med alarm i julegave.
Har lige taget den i brug.

Har endnu ondt i maven, fordi jeg har grin´t over alarmen.
der står at lydstyrken er 100db og jeg havde en forventning om at den så
kunne høres tydligt.

Jeg vil sige at 5 meter fra låsen, kan man knap høre den.
Den "larmer" ikke ret meget, og med en pude eller en læderjakke over låsen,
kan den ikke høres.

Mener ikke at du skal spilde penge på om der er alarm på. Det er i hvert
fald ikke det der skal afgøre det.

Mv
Jan

Fra : Toff

Dato : 31-03-07 18:04

> [...]
>
> Jeg vil sige at 5 meter fra låsen, kan man knap høre den.
> Den "larmer" ikke ret meget, og med en pude eller en læderjakke over

Ja, den larmer for lidt ! Øv for 1199,-