sikke noget
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-03-07 22:10

Tillad mig at ytre et - gid din røv må klø og dine arme er for korte - til
den formentligt bumsebefængte bonderøv som stjal min hjelm ude på bakken.

og lad mig i samme åndedrag, at håbe at solen vil skinne på jeres veje, at i
må vinde i lotto, og at jeres førstefødte bliver drengebørn til de 2
betjente, der lod mig køre videre kun iført en hjelmhue.

mvh
Bendt

Fra : Ralph Køster

Dato : 29-03-07 22:22

havde du ikke låst den fast til cyklen?

Ellers er man da selv ude om det.
Ikke at det er ok at man stjæler, men man må også selv gøre sit til at det
ikke er muligt for andre at stjæle ens ejendom.

Jeg var der selv, men bruger topbox og har altid min hjelm deri.

Men tag ikke fejl af mit indlæg. Jeg syntes at det var stort af politiet at
de lod dig køre. De er ellers ikke altid lige til at tale med.

Nogle der ved hvor mange maskiner der var der i år?
Syntes godt nok at der var mange.
Syntes ikke at min benzinøkonomi var helt ok på vej derud. Haha...

Håber du finder ham den afstumpede bums der tog din hjelm. Stik ham en flad
fra mig.

Ralph.

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-03-07 22:39

Ralph Køster skrev:

> Håber du finder ham den afstumpede bums der tog din hjelm. Stik ham en flad
> fra mig.

Andre end mig der ser dobbeltmoralen i ovenstående?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-03-07 08:03

Anders Christensen wrote:

> Andre end mig der ser dobbeltmoralen i ovenstående?

Nej

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hekto

Dato : 30-03-07 12:39

Anders Christensen submitted this idea :
> Andre end mig der ser dobbeltmoralen i ovenstående?

Det afhænger jo af om man kom helskindet hjem -
iført hjelmhue .... eller bankede panden direkte
ind i et autoværn uden hjelm på!

En flad for at stjæle sikkerhedsudstyr er da en
ringe straf!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 29-03-07 22:56

Ralph Køster wrote:

> Men tag ikke fejl af mit indlæg. Jeg syntes at det var stort af politiet
> at de lod dig køre. De er ellers ikke altid lige til at tale med.

Tjaa... måske til hverdag (om end jeg har oplevet en flink af slagsen), men
jeg synes nu det var ret overbærende... Sådan rent hypotetisk, hvor mange
hundredetusend kroner kunne de have fået i kassen, hvis de virkeligt gik
til stålet idag..? Larm, manglende hjelm, utilstrækkelig afstand, kørsel
over for rødt og parkeringsafgifter... At vi så endnu ikke var kommet forbi
Nørreport station, hvis det var men den på, er en anden sag... det skal man
nok ikke tænke over :)

> Nogle der ved hvor mange maskiner der var der i år?

Politiets foreløbige estimat lyder på op til 5000

> Syntes godt nok at der var mange.

Ja, men der manglede "nogle" (ingen nævnt, ingen glemt) herinde fra :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-03-07 23:43

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse
[klip]

> [...]
>
> --
> Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986

Selv kom jeg først til Nørrebrogade et par minutter i 7 - og kom til at
holde ud for Frederik d. XII's gade - dvs mindt for Assistentens Kirkegård.
Jeg er kommet lige sent de sidste 8-9 år - både forår og efterår - og selv
ikke på de allebedste sensommerdage har jeg holdt så langt inde ad
Nørrebrogade.
Det tog mig (og sikkert alle andre der nede bagved) 1 time og 10 minutter
før jeg holdt inde på Bakken's p-plads - ny dansk redkord ?

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 30-03-07 11:49

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> Det tog mig (og sikkert alle andre der nede bagved) 1 time og 10 minutter
> før jeg holdt inde på Bakken's p-plads - ny dansk redkord ?

Jeg holdt i en af sidegaderne "bag" Nørrebrohallen (tror det var
Ægirsgade), så jeg kom heller ikke afsted bland de første. Jeg var ved
statuen omkring kl 20, og da jeg kørte derfra ca 20:40 kom der stadig
cykler forbi (om end de kom lidt spredt)

Fra : Biker-Torben®

Dato : 30-03-07 13:05

> Politiets foreløbige estimat lyder på op til 5000

Jeg var selv med på sidelinjen som tilskuer:
17-18 sad ved Runddelen og så cyklerne komme fra tre sider
18-18:50 gik ned ad Nørrebrogade og beundrede alle modellerne
19-19:45 stod ved startstedet og så jer alle køre forbi

Det tog altså 45 min. før sidste mand kørte forbi - det er om ikke ny, så i
hvert fald en tangering af den gamle rekord tilbage fra den gang da
Storebæltsbroen åbnede.

Lagde I øvrigt mærke til den røde, paintbrush-malede Goldwing med sidevogn
og en lille platform bagpå med en mini-reservemotorcykel? Cool! Den fik da
også mange tilråb, da den kørte forbi ...

--
Biker-Torben®
www.bikertorben.dk

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 30-03-07 16:15

"Biker-Torben®" <skriv_ikke_til_denne_mail@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:460cfd0c$0$52191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

snip

Jeg vil vædde hvad det skal være at der var langt over 5000 Mc'er
jeg stod på strandvejen og var derfor slet ikke inde på nørrebro
men jeg forsøgte at lave sådan en slags statestik ca hvert 15 min talte jeg
Mc'er i 1 minut
og mit gennemsnit lå på 92 jeg stod der i 80 minutter
så i min bog giver det 92 x min pr min 7360 + de 100 Mc'er inden for
rækkevidde der ligeledes havde besluttet ikke at tage til nørrebro

altså min 7460 MCer - 20 det antal gange den samme panser kom forbi
altså 7440 Mc'er totalt

Søren VFR750

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 30-03-07 16:19

> [...]

> nørrebro
>
> altså min 7460 MCer - 20 det antal gange den samme panser kom forbi

Søren VFR750

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 22:32

"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> statestik ca hvert 15 min talte jeg Mc'er i 1 minut og mit gennemsnit lå
> på 92 jeg stod der i 80 minutter så i min bog giver det 92 x min pr min

Nu må vi altså snart se at markere os ved at foretage en offficiel D.F.M.
optælling af deltagerantallet!
Der forlyder en historie om at politiet et år talte efter på en videofilm
for at få verificeret betjentenes opfattelse af mængden (det kan være
nyttigt i andre sammenhænge at politiet estimerer folkemængder rimeligt
eksakt), men dét er sq lige vel fordrende at gøre på den måde
Nu er jeg blot en simpel smedesvend der ikke fatter en skid af
elektronikken; men det MÅ da kunne lade sig gøre at tælle v.h.a. en
lysstråle tværs over vejen lige rundt om hjørnet på (er det:) Lygten hvor
der køres hhv. i to/få rækker og relativt spredt efter at folk har øget
farten??
Elektronisk high-end -agtigt må man vel også kunne detektere antallet af for
eller bag -lygter der passerer gennem et målefelt ca. samme sted på ruten
:-/

Jeg har tidligere brainstormet om emnet uden anden respons - Kan det
virkelig passe at der ikke er én eneste elktronik-nørd på gruppen der kan
tænde på problematikken??
Tiden er jo perfekt idet der på nuværende tidspunkt er et helt år at udvilke
i før næste Bakke-åbning!

--
Armand.

Fra : Jacob

Dato : 31-03-07 14:33

> [...]
> tænde på problematikken??
> Tiden er jo perfekt idet der på nuværende tidspunkt er et helt år at

Vi skal da bare have fat på nogle Histar målere, og så udlægge dem lige
omkring det nævnte hjørne ´

Jacob

Fra : WonderDrug

Dato : 02-04-07 07:18

Vil sige det nok ikke er saadan lige til, Det letteste ville klart være
nogle "båse" man køre igennem 1 af gangen, med en tryk følsom måtte man køre
over som saa tæller hvormange der køre over, problemet er at ved man skal
køre igennem 1 af gangen saa kan der let forkomme lange flette køer.
Det med sensore kan ikke bruges, med mindre der gaar 1-2 sek før sensoren
kan registre den næste afbrydelse og folk køre gennem en afgangen igen
igennem nogle "båse". For problemet er at de fleste motorcykler ikke er en
solid klodt saa sensorene ville tælle hvergang den kan "kigge" gennem MC'en
(steder som gennem hjul, eller hvis man sætter den længere oppe er problemet
mellem førre og sæder)
Ellers er der jo klasikeren hvor alle der kommer forbi lige banker paa en
knap som tæller en op =)
Ikke saa tekniske men klart den letteste maade.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-04-07 07:30

WonderDrug wrote:
> [...]
> knap som tæller en op =)
> Ikke saa tekniske men klart den letteste maade.

Er vi ikke i det hele taget meget langt fra den frihedsfølelse som
motorcyklisme ellers giver? Hvad bliver det næste - forhåndstilmelding
og gratis sandwich (inkluderet i deltagergebyret)

--
vh
Torben - der véd at vi var mange. Det er første gang jeg har set stykket

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-04-07 09:08

WonderDrug wrote:
> Vil sige det nok ikke er saadan lige til, Det letteste ville klart
> være nogle "båse" man køre igennem 1 af gangen, med en tryk følsom
> måtte man køre over som saa tæller hvormange der køre over

Gud i himlen !!! Sidder vi og kommunikerer på stentavler lige i øjeblikket
?!?!?!

Det er sgu da intet problem for et web-kamera, en 486-computer og et stykke
bedaget software at tælle hvormange der kører på en stump vej.

/jim

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-07 19:18

Jim Andersen skrev den 02 apr 2007 i

> Det er sgu da intet problem for et web-kamera, en 486-computer og et
> stykke bedaget software at tælle hvormange der kører på en stump vej.

Og hvorfor er det i det hele taget så vigtigt at vide det *så* nøjagtigt?
Der var mange - åhvaså? Hvilken manifestation er det lige man ønsker, i dag
er det sgi da alle og enhver der kører MC, har koneriet med bagpå og det
samme dress har de sågu også købt. !

Det er da bedre at lade det stå hen i det uvisse, så det kan diskuteres.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-04-07 10:24

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> [...]
> samme dress har de sågu også købt. !
>
> Det er da bedre at lade det stå hen i det uvisse, så det kan diskuteres.

Enig. Der var i øvrigt 14 millioner. Jeg talte selv nogle af dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-03-07 23:41

Ralph Køster skrev:
> havde du ikke låst den fast til cyklen?
>
> Ellers er man da selv ude om det.
> Ikke at det er ok at man stjæler, men man må også selv gøre sit til at det
> ikke er muligt for andre at stjæle ens ejendom.

gu er det ej!
Det er ikke os lovlydige der kan kende forskel på dit og mit, der skal
døjes med låse - der er dem der ikke kan - og den lås skal kun kunne
betjenes fra ydersiden af den dør de befinder sig bag!

Man skal kunne have sine ting i fred no matter what!

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-07 22:24

> [...]
> veje, at i må vinde i lotto, og at jeres førstefødte bliver
> drengebørn til de 2 betjente, der lod mig køre videre kun iført en

Det kan være at det var fordi at det var dem der havde nakket hjelmen.

Nej, det er træls på godt jysk - af samme grund låser jeg altid min hjelm
til mc'en enten i topboks, eller ved at bruge hjelmlåsen under sadlen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-07 00:01

> Tillad mig at ytre et - gid din røv må klø og dine arme er for korte - til
> den formentligt bumsebefængte bonderøv som stjal min hjelm ude på bakken.

Trist, men altid noget du måtte køre videre...

Men hvad er værst? Din oplevelse.. Eller hvis vedkommende følte trang til at
pisse i denne fristende, dejlige skål som hang på styret? =) Og bare gik
videre..

/SWP

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-03-07 00:37

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tillad mig at ytre et - gid din røv må klø og dine arme er for korte - til
> den formentligt bumsebefængte bonderøv som stjal min hjelm ude på bakken.

sgu ikke nemt at have noget i fred.

Men hold kæft en fed dag, er lige landet i Odense, det var en af de mindst
kolde hjemture jeg har oplevet.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11