Bakkens åbning torsdag den 29/03-2007
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-07 15:28

Hej allesammen.

Lige en orientering til de af jer, hvis opmærksomhed måske har været
andetsteds ang. Bakkens åbning på torsdag, eller som blot ønsker det skæret
ud i pap af en eller anden grund:

Bakken åbner som sagt på torsdag, og der skulle ikke umiddelbart være nogle
ændringer i ruten så vidt jeg kan se.
Nørrebrogade spærres af fra Hyltebro nede ved Nørrebro Station, og op til
Nørrebros Runddel fra ved 1630-1700-tiden, og starten går kl. 1900.
Ruten der køres på, er den traditionelle:
Turen går fra Nørrebrogade og op ad Lygten og ud ad Tagensvej mod
Tuborgvej, indtil Strandvejen rammes.
Så går turen op ad Strandvejen indtil Dyrehavevej i Klampenborg, hvor der
drejes af ned til Dyrehavsbakken.
Medbring selv parkeringsplade/pladeting til støttebenet, p-pladsen derude
består af blød jord.

***Hold ørerne stive og bremsen klar ude ved fortet i Charlottenlund - der
ryger ALTID en fodgænger derude - de er så naive at tro at de kan nå over,
det kan de IKKE.
Lad det ikke være *dig* der er så uheldig at ramme en af de hjulløse,
gudløse og åndsfattige stakler!***

Evt. ruteændringer annonceres her i gruppen i løbet af i morgen - men der
skulle ikke umiddelbart være nogle.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - %&¤/%&¤ html...

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 18:29

> Evt. ruteændringer annonceres her i gruppen i løbet af i morgen - men der
> skulle ikke umiddelbart være nogle.

Hvem lægger ruten? Jeg har altid troet at arrangementet var anakistisk.

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 19:52

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Hvem lægger ruten? Jeg har altid troet at arrangementet var anakistisk.

Det er det i grunden også!
Først da nogle medlemmer fra en københavnsk mc-klub engang for måske 15 år
siden forhørte sig om politiets hjælp når nu man li'godt kørte kolonnen over
for rødt overalt fik etaten efter 30 år øje for at der skete noget på en
nærmere angivet dato (og altså ikke spontant).
Dét virkede godt i en årrække indtil en med kasket på fik den intelligente
ide at bide kortegen af i segmenter, så den tværgående trafik kunne komme
over i hullerne - Men efter et par år med dét arrangement blev alt ved det
gamle igen da princippet faldt igennem bigtime!

For et par år siden faldt datoen sammen med en premiere på Bellevue, hvorfor
man forsøgte at lede kortegen væk fra Strandvejen og bagom Bellevue, hvilket
vistnok heller ikke lykkedes særligt godt (er det forøvrigt politiets
problem at et teater ikke kan se længere end til sin egen næsetip).

Arrangementet er til tider blevet brugt til et stresse motorcyklisterne med
razzia'er; men taget i betragtning hvor mange der f.eks. kører tydelig
ulovligt på prøveplader lykkes det ikke særligt godt at presse mc-folket ved
denne lejlighed, og forrige år gik der helt kuk i det da man vanen tro
brugte folks afkortede bagskærme som punke-emne uden at fatte at reglerne
var blevet liberaliseret samme vinter

Alt i alt går det tilsyneladende bedst jo mindre at etaten træder frem dén
dag!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-03-07 21:07

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> [...]
> denne lejlighed, og forrige år gik der helt kuk i det da man vanen tro
> brugte folks afkortede bagskærme som punke-emne uden at fatte at reglerne

Det ærgrer mig dog den dag idag at snupper jensen ikke stoppede mig
med nul bagskærm netop dét år - reglen galdt nemlig kun for dansk
registrerede MC'er og min var registeret på min daværende adresse i
Malmø.

Det kunne have været konge-morsomt at drille en emsig Snupper-Jensen
med det

Kai, normalt ikke i provokalorius-humør
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-03-07 21:59

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
> Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Men det der med ruten....der er da osse en historie om at en og anden
alternativt begavet betjent (sikkert af højere rang) et år fik den strålende
ide at lede flokken den korte, sikre og hurtige vej; ad motorvejen.
Sjovt nok fulgte flokken den gode, gamle rute.
Og d'herrer betjente fik ganske travlt med at komme i (ny) stilling
--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Biker-Torben®

Dato : 29-03-07 12:14

> [...]
> Sjovt nok fulgte flokken den gode, gamle rute.
> Og d'herrer betjente fik ganske travlt med at komme i (ny) stilling

Arhh, hvaad!? Det lyder da som en vandrehistorie?

--
Biker-Torben®
www.bikertorben.dk

Fra : Peter T.

Dato : 27-03-07 19:02

Aragorn Elessar udviste en rettidig omhu og skrev:

> Turen går fra Nørrebrogade og op ad Lygten

Jeg bor på netop på hjørnet af lygten og nørrebrogade og har en fabelagtig
udsigt når de/I drejer opad lygten! Og mon ikke der ryger lidt fotos i
kassen fra min altan? :)

--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke

Fra : tp

Dato : 27-03-07 20:04

> Jeg bor på netop på hjørnet af lygten og nørrebrogade og har en fabelagtig
> udsigt når de/I drejer opad lygten! Og mon ikke der ryger lidt fotos i
> kassen fra min altan? :)

som vi efterfølgende finder i dk.bin.motor ikk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-07 20:24

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> som vi efterfølgende finder i dk.bin.motor ikk

Be' om at få at se på en hjemmeside?
Min udbyder har ikke binære grupper. *sur brokkelyd.mp3*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - *suk*...

Fra : Peter T.

Dato : 27-03-07 23:17

Aragorn Elessar udviste en rettidig omhu og skrev:

> Be' om at få at se på en hjemmeside?
> Min udbyder har ikke binære grupper. *sur brokkelyd.mp3*

Bestemt. Sunsite (min eneste newsserver) fører alligevel ikke binære
grupper, så de alle smides på en hjemmeside. :)

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-07 07:38

Aragorn Elessar udviste en rettidig omhu og skrev:

> Be' om at få at se på en hjemmeside?
> Min udbyder har ikke binære grupper. *sur brokkelyd.mp3*

<http://home19.inet.tele.dk/jodle/bakken/>

Jeg kom først hjem kl. meget tæt på 19 i aftes og kameraet nåede aldrig
nogensinde at blive indstillet korrekt. Og jeg har altså kun et par 50mm
portrætlinser at gøre godt med, så jeg håber I kan "nøjes". Jeg knipsede
altså løs, så der blev taget en del. :)

--
Australien findes ikke!!! Det kontinent
er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Ole

Dato : 30-03-07 07:53

Ikke nemt at se billederne

Fra : Peter T.

Dato : 30-03-07 19:03

Ole udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ikke nemt at se billederne

Huh? Linket virker da her.

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 23:04

> Huh? Linket virker da her.

Os' her!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 23:58

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Os' her!

Og så alligevel ikke: Det er kun de første 3 billeder der vises selvom
bjælken kan skydes meget langt til højre (á -174 images)!
Men forøvrigt en fed lokalitet - lige ved denne lejlighed ihvertfald!

--
Armand.

Fra : Peter T.

Dato : 31-03-07 07:58

Armand udviste en rettidig omhu og skrev:

> Og så alligevel ikke: Det er kun de første 3 billeder der vises selvom
> bjælken kan skydes meget langt til højre (á -174 images)!
> Men forøvrigt en fed lokalitet - lige ved denne lejlighed ihvertfald!

Jeg er ikke helt med. Er det et browserspecifikt problem? Og hvad mener
du med bjælke? Siden vises fint her i både firefox og IE.
Men ok. Jeg ved godt, det ikke er verdens bedste gallerisoftware. Men jeg
har altså lidt travlt med arbejdet for tiden. ;)

Anyway. Jeg har omsider tjekket mine fotos og de ligger tidsmæssigt lidt
vilkårligt (læs: rodet) grundet at jeg blev nødt til at skifte fra raw til
jpeg for at få plads til flere fotos på kortet. :) Og hvis I ser fotos,
som I vil have, så mailer I bare til mig. Så sender jeg gerne originalen.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 31-03-07 08:39

> [...]
> jeg
> har altså lidt travlt med arbejdet for tiden. ;)

Uanset hvilken thumbnail jeg klikker på, ender jeg med at kigge på det
første billede i det første galleri - dvs. _MG_5767.jpg.

mvh
Bendt

Fra : Peter T.

Dato : 31-03-07 08:59

Bendt Rasmussen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Uanset hvilken thumbnail jeg klikker på, ender jeg med at kigge på det
> første billede i det første galleri - dvs. _MG_5767.jpg.

Sært. Når jeg holder musen over hver thumbnail, så ser jeg det korrekte
link til det pågældende foto i bunden af Firefox. Og klikker jeg på en
vilkårlig thumbnail, vises det relevante foto også i højre side. Har du
prøvet at tømme din mappe med midlertidige inet-filer?

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-03-07 09:20

Peter T. skrev den 31 mar 2007 i news:Xns9904659CDB4F4muh@130.225.247.90:

> [...]
> vilkårlig thumbnail, vises det relevante foto også i højre side. Har du
> prøvet at tømme din mappe med midlertidige inet-filer?

Yeps, så vises det korrekte billede et kort øjeblik, og så tilbage til
startsiden.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-03-07 09:59

Arne Lorenzen skrev:

> Yeps, så vises det korrekte billede et kort øjeblik, og så tilbage til
> startsiden.

Også min oplevelse, men vedholdende klikken rundt, og panglen, fik det
til at makke ret til sidst

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-03-07 09:07

Peter T. skrev den 31 mar 2007 i news:Xns99045B30B7D1Amuh@130.225.247.90:

> [...]
> Men ok. Jeg ved godt, det ikke er verdens bedste gallerisoftware. Men
> jeg har altså lidt travlt med arbejdet for tiden. ;)

Både med IE og FF er der et problem.
Siden viser thumbnails, der kan skiftes ved at klikke på talbjælken forneden,
men klikker man på en thumbnail springer siden tilbage til den første side.

Fra : Armand

Dato : 31-03-07 09:29

> [...]
> jeg
> har altså lidt travlt med arbejdet for tiden. ;)

Anyhow, så virker det forrygende her til morgen!

--
Armand.

Fra : Peter T.

Dato : 31-03-07 23:32

Armand udviste en rettidig omhu og skrev:

> Anyhow, så virker det forrygende her til morgen!

Det er jeg da glad for at høre. :)

--
Australien er et kæmpe mediestunt!!

Fra : Bongo

Dato : 01-04-07 04:12

> Det er jeg da glad for at høre. :)

Jeg har ikke haft problemer, hverken med FF eller IE. Ikke ud over at siden
er tung men det er ok når det der kommer er værd at vente på. :)

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 30-03-07 23:08

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse news:...

> "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Os' her!

Til gengæld skærer bjælken det viste billede over i noget der ligner det
gyldne snit, blot vandret!

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-07 19:42

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> wrote in message
-klip-

Lige til orientering:
Torsdag den 29.03.07 kl. 1700 udgår der en demonstration fra Blågårds Plads
til Københavns Rådhus, men dette *skulle* ikke komme til at berøre
Bakkeåbningen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 19:59

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Plads
> til Københavns Rådhus, men dette *skulle* ikke komme til at berøre

De kan se om de tør :-|

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-07 20:01

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De kan se om de tør :-|
>
> --
> Armand.

Årh herregud - et par tusinde vrede mc'ister mod et par hundrede snottede
møgung...undskyld, ungdommelige aktivister? *gnæk*
Det er da hurtigt overstået så. *svedent grin*
Håv Armand? Apropos yngre:
Jeg har tilladt mig at fifle lidt med dit billede af dig på en ældre mc fra
dine yngre dage, er man interesseret i at se resultatet? Jeg kan maile det
til dig.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - &/¤% html...igen.

Fra : tp

Dato : 27-03-07 20:05

> [...]
> fra
> dine yngre dage, er man interesseret i at se resultatet? Jeg kan maile det

man "snakker" ikke offenligt om sådanne ting uden at offentliggøre

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 20:12

> [...]
> fra
> dine yngre dage, er man interesseret i at se resultatet? Jeg kan maile det

VI VIL SE!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-03-07 20:33

"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message

> VI VIL SE!

Jajajaja...plageånder!
Det drejer sig om følgende billede:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=9343&m=full
som jeg så har haft taget under behandling - godt eller skidt, det må I
bedømme:
http://www.bmwmc.dk/Armand/armand_2.jpg

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - *ralle*...

Fra : Knud Dam

Dato : 27-03-07 21:12

> http://www.bmwmc.dk/Armand/armand_2.jpg

Flot !

; - )

KD

Fra : Bongo

Dato : 27-03-07 21:13

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=9343&m=full
> som jeg så har haft taget under behandling - godt eller skidt, det må I

Det har du klaret ganske udemærket, hvis det kunne sharpes lidt mere ville
det være perfekt. Jeg ved godt det er hammer svært, det sker altid på
bekostning af noget andet. Men meget fint støjrensnings arbejde.

Vh Bongo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-03-07 21:54

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=9343&m=full
> som jeg så har haft taget under behandling - godt eller skidt, det må I

Nydeligt arbejde

Meeennn den rocker der skræmmer givet ikke livet af ret mange snot ung..
errr frihedselskende unge mennesker fra nørrebro og omegn
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bo Nielsen

Dato : 27-03-07 22:50

> Meeennn den rocker der skræmmer givet ikke livet af ret mange snot ung..
> errr frihedselskende unge mennesker fra nørrebro og omegn
> [...]

Årh, han har da fået lidt mere "tyngde" siden, så vidt jeg kan se på
profilen:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=206

;-D

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 23:05

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Nydeligt arbejde
> Meeennn den rocker der skræmmer givet ikke livet af ret mange snot ung..
> errr frihedselskende unge mennesker fra nørrebro og omegn

Den der tynde lakridspind kan da heller ikke være mig?

Til Aragorn: Jeg ved snart ikke hvem der blev mest skuffet mig eller
gruppens plageånder?

Som jeg vistnok også har kommenteret består billedet ud fra en stribe
negativer min bror aldrig fik gjort mere ud af, og som i mellemliggende tid
har haft en kummerlig tid - Indtil han købte sig en scanner hvori han kunne
lave et billede ud fra negativet!
Jeg glæder mig til på dine vegne at vise ham hvor meget han vitterligt kunne
have arbejdet videre med det!

Hvis ikke at det bliver større af at blive sendt direkte til mig, så nøjes
jeg bare med at trække detteher ned, med tak!

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-03-07 00:27

> [...]
>
> Hvis ikke at det bliver større af at blive sendt direkte til mig, så nøjes
> jeg bare med at trække detteher ned, med tak!

Hej Armand, og tak for de pæne ord.
Det skal lige siges at det var et helvedes pillearbejde at få renset det
værste skidt, støv og ridser af billedet, men jeg er rimeligt tilfreds med
resultatet.
Photoshop, RÅ mængder tålmodighed - og en kloningspensel - er GULD værd i
dette tilfælde.
Man skal både rette op på billedet, og samtidig undgå at fjerne vitale
detaljer, såsom lysreflekser i bolte og skruer på motorcykler, knapper på
tøj og lignende, når man sidder og piller med gamle billeder.

Eksempel:
På dette billede af ældre dato af d'herrer politibetjente Alfred Laugesen
(forrest) og Karl Leisner (bagerst) på deres skønne Indian Standard
(nederst), gjaldt det om at fjerne skidt og snask uden at der røg et par
uniformsknapper med hist og pist, og uden at der røg for meget af den
stemning som et ældre billede har.
Derudover skulle billedet heller ikke blive historisk unøjagtigt -
portåbningen dengang, der ses i baggrunden *havde* en del skrammer og ridser
fra hestevogne med og uden last, der måske kom for tæt på, så der skulle
heller ikke fjernes for meget skrammeværk der.
http://www.bmwmc.dk/Museum/Indian_Standard.jpg
Det tog mig et par uger at få fiflet med billedet, men jeg er lidt stolt af
at det lykkedes - synes jeg selv.

Så din bror eller du kan godt finde tålmodigheden frem og gå i gang - det er
SATANS til pillearbejde, men det er det værd, når det drejer sig om enten
historiske billeder, eller - som i dit tilfælde - et billede med stor
affektionsværdi.
Belært af sur erfaring kan jeg oplyse, at selv helt nye scans kan være
støvet godt til, så når I scanner billeder ind, så tør fotos og scannerplade
og scannerlåg godt af, før I går i gang, og gør det grundigt - det kan spare
jer *timer* i efterbearbejdelse.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - historie- og fotonørd.

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - ingen kommentarer. *skumle*

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 13:17

> Så din bror eller du kan godt finde tålmodigheden frem og gå i gang - det
> er
> SATANS til pillearbejde,

Det må blive broderskabet, som er dén i familien der ellers hygger sig med
den slags (men åbenlyst ikke i dét format)

Med lyslederen gennem muren i går formiddags, ser jeg frem til endelig
forbindelse med mine bestilte 10Mbit (= X40!) så jeg kan komme til at lege
med rasterbator http://homokaasu.org/rasterbator/ og få dekoreret et par af
stuens nøgne flader!

> ..............men det er det værd, når det drejer sig om enten historiske
> billeder, eller - som i dit tilfælde - et billede med stor
> affektionsværdi.

Affektionsværdi?
Det er en sjov størrelse, for sådan havde man aldrig troet at et sådant
dagligdags-billede skulle ende; men som Morten Dahl får plumret op i, så ér
det sq et stykke tid siden og forøvrigt fra dengang jeg kørte længst om
året, ever. Og billedet viser netop mig og 500'eren i touring-trim!

Tillader du forøvrigt at jeg udskifter det gamle billede med din
efterbearbejdning på dkfmc.dk - mod fornøden navns nævnelse naturligvis?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 13:40

>.............. så jeg kan komme til at lege med rasterbator
>http://homokaasu.org/rasterbator/
Suk! Al denne ventetid, og så går det i denne forbindelse op for mig at man
ligesåvel kan DL'e programmet som arbejde online

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-03-07 14:07

> [...]
>
> Tillader du forøvrigt at jeg udskifter det gamle billede med din
> efterbearbejdning på dkfmc.dk - mod fornøden navns nævnelse naturligvis?

Da' igen Armand.

Rasterbator ser interessant ud, tak for linket.
Og du skifter bare løs mht. billede.

Venlig hilsen

Ara_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - *host*

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 15:14

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message
>>

> Rasterbator ser interessant ud, tak for linket.

Ingen årsag! Jeg tror at det var herinde, á fra Fer eller Moller at jeg fik
det i sin tid, så nu kører den blot videre i gruppen

> Og du skifter bare løs mht. billede!

Thanks - ER gjort!

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-03-07 00:21

> [...]
>
> Meeennn den rocker der skræmmer givet ikke livet af ret mange snot ung..
> errr frihedselskende unge mennesker fra nørrebro og omegn

Og han skræmmer da slet ingen hvis han fortsat kører med sidesvingeren nede

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 00:34

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> Og han skræmmer da slet ingen hvis han fortsat kører med sidesvingeren
> nede

Det kunne man jo slet ikke på såden en 80'er Yamaha, så det der ses på
billedet må være fotografisk trick!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 07:08

Armand wrote:
> "Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> Det kunne man jo slet ikke på såden en 80'er Yamaha, så det der ses på
> billedet må være fotografisk trick!

*host* - nej ikke ret langt..

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 07:09

Aragorn Elessar wrote:

> http://www.bmwmc.dk/Armand/armand_2.jpg

Flot. Du mangler at pudse bagfælgen

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 11:47

> Flot. Du mangler at pudse bagfælgen

Og gøre fotoet historisk ukorrekt??
Der findes indtil flere fredericianere der ville benægte at det var min
motorcykel hvis bagfælgen var pæn og pudset

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-03-07 12:38

Armand wrote:

> Og gøre fotoet historisk ukorrekt??
> Der findes indtil flere fredericianere der ville benægte at det var min
> motorcykel hvis bagfælgen var pæn og pudset

*LOL* - Det er faktisk første gang jeg ser dig på MC, så det står endnu
tilbage at bevise at du ikke har pensioneret(*1) dig som MC-ist

(*1) ikke engang en bakkeåbning i forårsvejr kan lokke dig af hulen.

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-03-07 19:19

Torben Scheel skrev:

> *LOL* - Det er faktisk første gang jeg ser dig på MC, så det står endnu
> tilbage at bevise at du ikke har pensioneret(*1) dig som MC-ist
>
> (*1) ikke engang en bakkeåbning i forårsvejr kan lokke dig af hulen.

Du har set et billede af en "maskeret ung" der er tynd, siddende på en
MC - det ligner jo ikke ham vi har set i baren, han var uden hjelm, og
ikke helt tynd

Kim har jeg dog kørt sammen med for nogle år siden, ud af Fredricia mod
Vejle - da kørte han på en grøn-sag

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 20:06

> Kim har jeg dog kørt sammen med for nogle år siden, ud af Fredricia mod
> Vejle - da kørte han på en grøn-sag

Jup!
Min eneste trøst i denne harseren mod min person, er at jeg li'godt formåede
at holde kæden på den dag, hvilket ikke alle lokale gjorde

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 28-03-07 19:36

Torben Scheel wrote:

> *LOL* - Det er faktisk første gang jeg ser dig på MC, så det står
> endnu tilbage at bevise at du ikke har pensioneret(*1) dig som MC-ist
>
> (*1) ikke engang en bakkeåbning i forårsvejr kan lokke dig af hulen.

Jeg tror det kaldes bælt skræk

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
(Som dog heller ikke kommer pga arbejde)

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 20:12

"CL" <ddd@ddd.dd> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det kaldes bælt skræk

AUCH!

--
Armand.
(bæltskrækker-punker, der faktisk endnu ikke har været på djævleøen i år)

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-03-07 07:30

Armand wrote:
> "CL" <ddd@ddd.dd> skrev i en meddelelse

> AUCH!

Se nu hvad jeg fik startet.. nå, det' gas, du ka' ta' det.

Jeg giver en #16 næste gang chauførrerne inviterer.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 29-03-07 15:48

#16 - Nårh ja! Og dé er jo også på programmet derude!
Jeg har ellers kastet min kærlighed på Erdinger's sorte weissbier på det
sidste!

Jeg må snarligst se at finde lejlighed til en bred invitaion - Det ér også
ved at være længe siden der sidst blev hældt snaps på Jes

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-07 07:58

Armand wrote:

> #16 - Nårh ja! Og dé er jo også på programmet derude!
> Jeg har ellers kastet min kærlighed på Erdinger's sorte weissbier på det
> sidste!

Mmmm - beeeer

> Jeg må snarligst se at finde lejlighed til en bred invitaion -

Jippie - MC-tur, teltovernatning, velassorteret bar, flinke folk og
støvpusterbål. Herligt.

> Det ér også
> ved at være længe siden der sidst blev hældt snaps på Jes

Virker han lidt tør?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 27-03-07 22:57

> [...]
> fra
> dine yngre dage, er man interesseret i at se resultatet? Jeg kan maile det

Hellere i min mailbox end på binær - SÅSENUATFÅSENDTDETFORFANDEN!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-03-07 23:02

On Tue, 27 Mar 2007 23:56:40 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

Hæ -- Hææææ

>Hellere i min mailbox end på binær - SÅSENUATFÅSENDTDETFORFANDEN!

Der ser da utroligt hvor meget motivet kan forskønne med moderne
teknik - Selv "skrædderfejlen" er borte )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 00:00

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hæ -- Hææææ

> Der ser da utroligt hvor meget motivet kan forskønne med moderne
> teknik - Selv "skrædderfejlen" er borte )

Skrædderfejlen? På det gamle også??

Ved nærmere eftersyn tror jeg faktik at jeg har et elastik-nyrebælte på, men
at Aragorn har fået slettet det eneste synlige deraf: knapperne/hægterne
forrest på maven!

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-03-07 00:30

> [...]
men
> at Aragorn har fået slettet det eneste synlige deraf: knapperne/hægterne

Ja der kan man bare se: Man *skal* sgu passe på med, hvad man får slettet på
de gamle billeder, som tidligere nævnt længere oppe. ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - *mumle*

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-03-07 00:29

> [...]

> møgung...undskyld, ungdommelige aktivister? *gnæk*
> Det er da hurtigt overstået så. *svedent grin*

Det der, det er ikke bare en yngre udgave af Kim, det er fra før ruder
konges tid :)

Sorry Kim... men at se dig i noget der minder om en str. 50... troede sku
det var løgn :)

Nu din brormand har gang i scanneren, er der nogle negativer fra benelliens
tid? og har du den stadig i kælderen?

Som du måske nok ved rejser jeg en del i England nu, og kom sidste gang
forbi en forhandler/samler der ligenetop havde sådan en som din stående..

havde glemt mit kamera, men smilte en del da jeg så den står i 112% original
stand, og med ca 1000 miles på uret..

--
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 11:32

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse

> Det der, det er ikke bare en yngre udgave af Kim, det er fra før ruder
> konges tid :)

Og så er det ikke engang løgn.
Med mine første par situationsbilleder i billedquizz'en kom jeg til at indse
hvor længe at det egentlig er siden, og hvor ligegyldigt sådant noget
tilsvarende gammelt lort(*) var for mig dengang

> Nu din brormand har gang i scanneren, er der nogle negativer fra
> benelliens tid? og har du den stadig i kælderen?

Der er faktisk ikke særligt mange billeder af dén, hvilket også er grunden
til at den aldrig er kommet med på mit galleri på dkfm,dk. Faktisk så tror
jeg at antallet opvejes af det antal billeder venner og familie har haft med
hjem fra rejser og lign. og hvor de lige kom forbi en på gaden

Og jo, den står troligt og venter på bedre tider. I mellemtiden bliver der
jo ikke flere af slagsen!

> Som du måske nok ved rejser jeg en del i England nu, og kom sidste gang
> forbi en forhandler/samler der ligenetop havde sådan en som din stående..
> ...så den står i 112% original stand, og med ca 1000 miles på uret..

Og prisen?
Englænderne er, om nogen, freakede med alt det gamle og deres
vintage-priser kan hurtigt overgå deciderede veteranpriser på kontinentet.
Men det er ikke så længe siden at der i silkeborg stod en tilsvarende til
25.000kr på plader. Sidenhen ér priserne vel steget noget, ikke mindst efter
at folk har fået penge på lommen til at bruge på den slags nostalgi; men
sådan en sekscylindret 750/900 ér faktisk et godt bud på et overset og
tilgængeligt investeringsobjekt - Og kigger man på stelnummeret, så ér det
altså eksoter at det drejer sog om: De er kun fremstillet i et firecifret
antal

(*): Det billede Gruby præsenterer af sig selv hen over nakken på 'cetten er
et historisk hyggeligt billede, men hvis nogen spurgte ind til automotive
detaljer på dét ville jeg da også blot også ignorere dét som en umulig og
intetsigende opgave!

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 28-03-07 13:31

Morten Dahl <Morten@dahl.mail.XX> wrote:

> Som du måske nok ved rejser jeg en del i England nu, og kom sidste gang
> forbi en forhandler/samler der ligenetop havde sådan en som din stående..

Når du engang er hjemme. Hvad så med de der FZR-stumper?

--
-René

Fra : Thomas Makro

Dato : 29-03-07 09:54

On Mar 28, 10:59 pm, "Jesper Hedegaard" <vir...@ikke.uk> wrote:
> [...]

> Sjovt nok fulgte flokken den gode, gamle rute.
> Og d'herrer betjente fik ganske travlt med at komme i (ny) stilling

Ha ha, bakkeåbning ad motorvejen, sikke en plan...
Det minder mig om dengang en "strisser-lærling" (han så meget ung ud)
ikke gad at stå og dirrigere trafik i længere tid, og sandsynligvis
tog sig en pause, da trafikken jo gled så fint: <http://
groups.google.co.uk/group/dk.fritid.motorcykel/msg/91f71ec541fbb06d>
Det sjoveste var nu hans ansigtsudtryk og febrilske signalering, da
han kom spænende..

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-04-07 17:19

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Jeg må snarligst se at finde lejlighed til en bred invitaion - Det
> ér også ved at være længe siden der sidst blev hældt snaps på Jes

Hov!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-04-07 17:20

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Virker han lidt tør?

Ikke efter aftenens arrangement med fri bar
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R