gs650e
Fra : D19S

Dato : 26-03-07 20:43

hej gruppe!!!!

det er åbenbart ikke til at opdrive en gs650e motor, så tænkte jeg om man
kunne tage en gs650g motor, den med kadan, og bruge med min gearkasse, så
der kommer kæde på..
der er nogle gs650g til salg, men ingen E model.. der står faktisk en G i
dk til 6000,- uden afgift...

Dennis

Fra : Armand

Dato : 26-03-07 22:24

"D19S" <Privat@(fjern)D19S.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne tage en gs650g motor, den med kadan, og bruge med min gearkasse, så

Dødt projekt!
Gearkassen er ikke seperat, men en del af motorblokken
En 550'er eller 750'er er lettere tilgængelig og måske vejen frem istedet;
men dét har vi jo ikke kunnet give klart svar på endnu

--
Armand.

Fra : D19S

Dato : 27-03-07 14:32

750 passer ikke.. vil være træt af at gå ned i motorstørelse...

dennis

Fra : D19S

Dato : 27-03-07 20:24

og hvis jeg sætter motor og kadan skal jeg vel betale afgift igen??

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 21:04

On Tue, 27 Mar 2007 21:23:58 +0200, D19S wrote:

> og hvis jeg sætter motor og kadan skal jeg vel betale afgift igen??

Nøh, vel ikke nødvendigvis, men det bliver ikke aktuelt for
kardanbagsvingeren kan ikke sættes i dit stel uden et markant stykke
svejsearbejde, såe...

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 21:19

On Tue, 27 Mar 2007 22:04:15 +0200, Orla Pedersen wrote:

> Nøh, vel ikke nødvendigvis, men det bliver ikke aktuelt for
> kardanbagsvingeren kan ikke sættes i dit stel uden et markant stykke
> svejsearbejde, såe...

For ikke at tale om øverste bagerste motorophæng, som er helt anderledes
placeret.

Fra : D19S

Dato : 28-03-07 19:19

ok, takker for svarene..
mekanikeren der "lavede" motoren, sagde det var en G blok der sad på den nu,
men tror ikke han vidste hvad han lavede.. fandt jeg ud af på den hårde
måde
vil bare være træls hvis der ikke er noget at gøre udover endnu en
hovedrep...

dennis
DØD gs650E

meddelelse news:6p4xwb4v0tms$.1cwz8219jatsg$.dlg@40tude.net...

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-07 19:53

On Wed, 28 Mar 2007 20:18:41 +0200, D19S wrote:

> [...]
> men tror ikke han vidste hvad han lavede.. fandt jeg ud af på den hårde

Hvad var det lige, der gik galt med den reparation ?

Fra : D19S

Dato : 29-03-07 19:42

en lang historie...

byttede til denne mc, hvor cyllinder var taget af den.. spurgte til råds
hos en lokal mc/bil mekaniker.. han sagde at det ville tage ham 3 timer at
sætte det på, så gad jeg ikke selv.. han fandt ud af at der var kommet
skidt i motoren, så den skulle skilles af og samles igen.. det ville tage
2-3 timer extra.. ok.. nå.. de får skildt motoren ad og samlet igen..
det har så taget på dette tidspunkt 3 uger, hvor det "bare" ville tage et
par dage.. kommer der over for at høre hvad der sker, og han siger der har
været nogle problemer med at få den samlet + at sætte karburator på havde
taget 3 timer. hmmm... der går så yderlige x antal uger, hvor jeg snakkede
med ham at nu var den næsten færdig, men der manglede lige nogle stumper,
før de kunne se om motoren kunne køre.. det ville de.. hentede den så, og
hørte den i gang, men jeg skulle selv sætte tamken og sæde på, så kunne jeg
"spare" nogle penge.. hentede motorcyklen, og skyndt mig at sætte tingene
på, og ville køre en lille tur for at se om det bare kørte.. den kørte kun
på 2 cylinder over til dem igen med den.. en dag senere ringede de
igen at det var noget med elektroniken, var så blevet træt af dem, og kørte
den med til min lillebror, som har lavet meget mc.. en måling viste ingen
fejl, og efter vi byttede om på tændrækken kørte den på alle cylinder...
gjorde den klar til syn, og hentede prøveplader ned og tanke, så den var
klar til næste morgen.. den ville ikke starte, starteren kørte bare rundt..
hjem og skille af.. der manglede bolten til svinghjulet ringede til
dem, de sagde at den havde jeg selv pillet af, for de havde ikke noget til
at ligge.. får fat i en anden, og får den synet.. regningen kommer så til at
lyde på 10500,- der er blevet brugt 22 timer på at skille og samle motoren
igem
køre på den lige indtil mosten, der står den så af, med en meget træls
lyd.. de siger at det er min skyld og at de ikke måtte lave den færdig, og
det kan ikke passe at tændrækken var forkert, for ham der lavede den, har
lavet motorcykler i 20 år, så det der var fejl på den måtte være gået i
orden...
har efter følgende snakket med forskellige mc mekanikere, og de siger det
tager omkring 10 timer og skille og samle en motor, og så virker den.. og
det skulle kun taget 0,5-1 time at sætte karburator på..
men jeg har fundet ud af på den hårde måde at DE aldrig kommer til at røre
nogle af mine ting, og jeg vil gøre alt for at dem jeg kender ikke får lavet
noget der..
en lidt lang historie, og en stor regning som jeg ikke kan gøre noget ved,
og en mc som er lige til skrotten

Dennis

meddelelse news:v0zdprnoo3ly.gw25h12v2s6l$.dlg@40tude.net...

Fra : Armand

Dato : 29-03-07 19:58

"D19S" <Privat@(fjern)D19S.dk> skrev i en meddelelse

> .........lige indtil mosten, der står den så af, med en meget træls lyd.

"stået af" og "træls lyd" ??
Gik den helt fast, eller hvad, og hvori består den trælse lyd?

--
Armand.

Fra : D19S

Dato : 29-03-07 20:11

ville ikke trække mere, og der var en maget metallisk lyd..

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 20:39

On Thu, 29 Mar 2007 21:11:01 +0200, D19S wrote:

> ville ikke trække mere, og der var en maget metallisk lyd..

Nu spørger jeg meeget dumt, hvem skulle hælde olie på motoren ? Og hvem
gjorde det, (ikke)

Og et ganske lille pip fra en modem bruger, vil Du ikke nok svare under det
citerede, og skære det af det gamle indlæg væk, som Du ikke svarer på.
Ligesom Armand, og alle de gamle ræve her på gruppen gør. Det letter
læsningen gevaldigt, og sparer en smule download tid for mig.

Orla Pedersen, danmark sidste ISDN bruger ?
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : D19S

Dato : 29-03-07 21:17

fyldte olie på inden jeg kørte hjemmefra, så det skulle ikke være det.. men
motoren står hos min lillebror i randers, så håber vi får kigget på den, så
jeg kan køre lidt i denne sæson

Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 20:34

On Thu, 29 Mar 2007 20:41:40 +0200, D19S wrote:

<snip>
> en lang historie...
</snip>

Trist historie, men har en rigtig mekaniker vurderet skaderne ? F.eks.
lyder en knækket knastkæde rigtigt slemt, men reparationen kan af og til
klares med blot nye ventiler.

Men at cylinderblokken var afmonteret da Du købte mc'en kunne selvfølgelig
dække over en større fejl :-/ En opgivet reparation ?

Det er muligt at krumtap, cylinderblok, og topstykke kan bruges fra en G,
men det er langtfra sikkert, og kun en ekspert udi netop dén cykel kan
vurdere det.

Fra : Armand

Dato : 28-03-07 20:10

"D19S" <Privat@(fjern)D19S.dk> skrev i en meddelelse
> ok, takker for svarene..
> mekanikeren der "lavede" motoren, sagde det var en G blok der sad på den
> nu, men tror ikke han vidste hvad han lavede..

Det skulle da ikke være sværere end at aflæse motornummeret :-/

> vil bare være træls hvis der ikke er noget at gøre udover endnu en
> hovedrep...

Undskyld mig hvis det har været nævnt tidligere; men hvad er der galt med
den andet end olieforbruget - Og hvori ligger begrebet "hovedreperation" ??

--
Armand.