/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW K100 Reperation af vand / olie -pumpe
Fra : OM


Dato : 25-03-07 22:27

Jeg bliver desværre nødt til at vente lidt med at nyde det gode vejr
på den fede måde. Jeg kørte en tur i forgårs og i går morges var der
en pøl af kølevæske under min nyanskaffelse. Kølevæsken kommer fra det
lille åndehul under pumpen

Jeg har adskilt pumpen efter Haynes' forskrifter og har pumpen ude
nu.
Er der nogle guldkorn jeg skal have inden jeg går videre med indkøb
af
reservedele og montering??

Er det rigtigt at metoden beskrevet i Haynes ikke stemmer med måden
man gør det på i dag, da der er sket en ændring i designet af pakdåsen
mellem olie og vand?


 
 
Armand (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-07 23:14


"OM" <ole@pragmasoft.dk> skrev i en meddelelse
news:1174858001.784474.227670@e65g2000hsc.googlegroups.com...

> Er det rigtigt at metoden beskrevet i Haynes ikke stemmer med måden
> man gør det på i dag, da der er sket en ændring i designet af pakdåsen
> mellem olie og vand?

Er det da ikke blot en klassisk keramisk rotations-pakning?

--
Armand.



p.jarnbak (25-03-2007)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 25-03-07 23:35


Jeg har adskilt pumpen efter Haynes' forskrifter og har pumpen ude
nu.
Er der nogle guldkorn jeg skal have inden jeg går videre med indkøb
af
reservedele og montering??

Er det rigtigt at metoden beskrevet i Haynes ikke stemmer med måden
man gør det på i dag, da der er sket en ændring i designet af pakdåsen
mellem olie og vand?

Pakningen mellem olie og drænhul er den gamle men pakningen mellem vand og
drænhul har bmw lavet om.
Der noget med at stålskiven bag empeller skal skiftes til en der er tykkere
for at den nye type pakning passer.
Du skal nok lige spørge en bmw mand for du prøver at samle pumpen.Jeg havde
store problemer sidst jeg prøvede
og ødelage 2 sæt.Heldigvis havde jeg også et sæt af den gamle type, så jeg
kom da ud at køre.
Hej Palle.




OM (26-03-2007)
Kommentar
Fra : OM


Dato : 26-03-07 08:02

On 26 Mar., 00:35, "p.jarnbak" <jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg har adskilt pumpen efter Haynes' forskrifter og har pumpen ude
> nu.
> Er der nogle guldkorn jeg skal have inden jeg går videre med indkøb
> af
> reservedele og montering??
>
> Er det rigtigt at metoden beskrevet i Haynes ikke stemmer med måden
> man gør det på i dag, da der er sket en ændring i designet af pakdåsen
> mellem olie og vand?
>
> Pakningen mellem olie og drænhul er den gamle men pakningen mellem vand og
> drænhul har bmw lavet om.
> Der noget med at stålskiven bag empeller skal skiftes til en der er tykkere
> for at den nye type pakning passer.
> Du skal nok lige spørge en bmw mand for du prøver at samle pumpen.Jeg havde
> store problemer sidst jeg prøvede
> og ødelage 2 sæt.Heldigvis havde jeg også et sæt af den gamle type, så jeg
> kom da ud at køre.
> Hej Palle.

Hejsa
Jeg har fundet denne beskrivelse http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
af reperationen - er den god?
Mvh Ole


p.jarnbak (26-03-2007)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 26-03-07 09:34


"OM" <ole@pragmasoft.dk> wrote in message
news:1174892495.930477.272640@e65g2000hsc.googlegroups.com...
On 26 Mar., 00:35, "p.jarnbak" <jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
Hejsa
Jeg har fundet denne beskrivelse
http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
af reperationen - er den god?
Mvh Ole

Ja,den ser rigtig ud.Det er den nye pakning,der bliver dog nævnt en spacer
bag empeller,og det kan være at det er den
man skal skifte til en mindre.Det ser ud til at han ikke montere værken den
gamle eller den nye type spacer.Prøv lige
at snak med et bmw værksted først,det kan være at den gamle skive bare skal
smides væk,men hellere være sikker.
Hej Palle.



Ib Jakobsen (26-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 26-03-07 19:12

p.jarnbak skrev:

>
> Ja,den ser rigtig ud.Det er den nye pakning,der bliver dog nævnt en spacer
> bag empeller,og det kan være at det er den
> man skal skifte til en mindre.Det ser ud til at han ikke montere værken den
> gamle eller den nye type spacer.Prøv lige
> at snak med et bmw værksted først,det kan være at den gamle skive bare skal
> smides væk,men hellere være sikker.

Så vidt jeg husker er den oprindeligt med støbt pumpehjul. Det nye er
presset/bukket af plade. Og der skal der bruges den der mellemlægsskive.
Jeg plejer bare at genbruge det gamle hjul. Det fejler som regel ikke
noget. Og til OM vil jeg sige at han skal holde det hele pinligt rent.
Der kan være meget skidt i det område. Og så grene lade den flydende
pakning lige få lidt tid til at størkne. Starter man straks, soger min
erfaring mig, at det er en ommer.







--
MVH

Ib Jakobsen

H&M (26-03-2007)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 26-03-07 21:23

>Hejsa
>Jeg har fundet denne beskrivelse
>http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
>af reperationen - er den god?

Ja den ser fin ud, jeg fik værkstedet til at presse sagerne sammen, efter
selv at have banket en pakning i stykker, 40.- til kaffekassen, er billigere
end en ny pakning.
Husk rådet fra Ib....Lad det flydende pakning tørre længe nok, før samling.



OM (26-03-2007)
Kommentar
Fra : OM


Dato : 26-03-07 22:06

On 26 Mar., 22:22, "H&M" <mos...@nullspammail.dk> wrote:
> >Hejsa
> >Jeg har fundet denne beskrivelse
> >http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
> >af reperationen - er den god?
>
> Ja den ser fin ud, jeg fik værkstedet til at presse sagerne sammen, efter
> selv at have banket en pakning i stykker, 40.- til kaffekassen, er billigere
> end en ny pakning.
> Husk rådet fra Ib....Lad det flydende pakning tørre længe nok, før samling.

Det er fantastisk tusind tak for de gode råd alle sammen.
Jeg husker det med pakningen og sørger for at tørrer fladerne rigtig
godt af for sand og andet snask.

Mange hilsner
Ole


OM (29-03-2007)
Kommentar
Fra : OM


Dato : 29-03-07 18:51

On 26 Mar., 23:06, "OM" <o...@pragmasoft.dk> wrote:
> On 26 Mar., 22:22, "H&M" <mos...@nullspammail.dk> wrote:
>
> > >Hejsa
> > >Jeg har fundet denne beskrivelse
> > >http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
> > >af reperationen - er den god?
>
> > Ja den ser fin ud, jeg fik værkstedet til at presse sagerne sammen, efter
> > selv at have banket en pakning i stykker, 40.- til kaffekassen, er billigere
> > end en ny pakning.
> > Husk rådet fra Ib....Lad det flydende pakning tørre længe nok, før samling.
>
> Det er fantastisk tusind tak for de gode råd alle sammen.
> Jeg husker det med pakningen og sørger for at tørrer fladerne rigtig
> godt af for sand og andet snask.
>
> Mange hilsner
> Ole

Lige en lille mente til den her tråd - jeg ved ikke om det er mig der
er en klytrøv, men nu har jeg også kvast en pakning.
Til andre der forsøger sig med rep af vandpumpe / oliepumpe:
1: Fjern plastik i venstre side af mc hvis der er noget
2: Afmonter tank
3: Skru dæksel for kølevæske af
4: Find en spand der kan rumme 3,5 liter
5: Find en anden spand der kan rumme 3 liter
6: Stil 3,5 liter spand under vandpumpe og aftap vand
7: Stil 3 liter spand under motor og aftap olie
8: Afmonter vand / olie pumpe
9: Fjern defekte pakninger
10: TAG PUMPEN TIL EN FAGMAND OG LAD HAM/HENDE MONTERE DE NYE PAKDÅSER

Sæt nye o-ringe på og montor pumpe på motor husk at tvære flydende
pakning på aluflader der skal ligge op ad hinanden.
Påfyld olie og vand
Nu har du sparet 2 pakninger + ærgelser ved at ødelægge det.

Mvh Ole


Jansen (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 29-03-07 19:42

OM wrote:
> On 26 Mar., 23:06, "OM" <o...@pragmasoft.dk> wrote:
>> On 26 Mar., 22:22, "H&M" <mos...@nullspammail.dk> wrote:
>>
>> > >Hejsa
>> > >Jeg har fundet denne beskrivelse
>> > >http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
>> > >af reperationen - er den god?
>>
>> > Ja den ser fin ud, jeg fik værkstedet til at presse sagerne
>> > sammen, efter selv at have banket en pakning i stykker, 40.- til
>> > kaffekassen, er billigere end en ny pakning.
>> > Husk rådet fra Ib....Lad det flydende pakning tørre længe nok, før
>> > samling.
>>
>> Det er fantastisk tusind tak for de gode råd alle sammen.
>> Jeg husker det med pakningen og sørger for at tørrer fladerne rigtig
>> godt af for sand og andet snask.
>>
>> Mange hilsner
>> Ole
>
> Lige en lille mente til den her tråd - jeg ved ikke om det er mig der
> er en klytrøv, men nu har jeg også kvast en pakning.
> Til andre der forsøger sig med rep af vandpumpe / oliepumpe:
> 1: Fjern plastik i venstre side af mc hvis der er noget
> 2: Afmonter tank
> 3: Skru dæksel for kølevæske af
> 4: Find en spand der kan rumme 3,5 liter
> 5: Find en anden spand der kan rumme 3 liter
> 6: Stil 3,5 liter spand under vandpumpe og aftap vand
> 7: Stil 3 liter spand under motor og aftap olie
> 8: Afmonter vand / olie pumpe
> 9: Fjern defekte pakninger
> 10: TAG PUMPEN TIL EN FAGMAND OG LAD HAM/HENDE MONTERE DE NYE PAKDÅSER
>
> Sæt nye o-ringe på og montor pumpe på motor husk at tvære flydende
> pakning på aluflader der skal ligge op ad hinanden.
> Påfyld olie og vand
> Nu har du sparet 2 pakninger + ærgelser ved at ødelægge det.
>
> Mvh Ole

Hej Ole
Jeg har fulgt med på sidelinien, kopieret ovenstående fine beskrivelse(tak
for den), hvis jeg skulle få brug for det -;).

--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K 100 RT
http://dfmc.dk/?id=999


OM (31-03-2007)
Kommentar
Fra : OM


Dato : 31-03-07 13:33

On 29 Mar., 20:42, "Jansen" <Ole.Jan...@Gmail.kom> wrote:
> OM wrote:
> > On 26 Mar., 23:06, "OM" <o...@pragmasoft.dk> wrote:
> >> On 26 Mar., 22:22, "H&M" <mos...@nullspammail.dk> wrote:
>
> >> > >Hejsa
> >> > >Jeg har fundet denne beskrivelse
> >> > >http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml
> >> > >af reperationen - er den god?
>
> >> > Ja den ser fin ud, jeg fik værkstedet til at presse sagerne
> >> > sammen, efter selv at have banket en pakning i stykker, 40.- til
> >> > kaffekassen, er billigere end en ny pakning.
> >> > Husk rådet fra Ib....Lad det flydende pakning tørre længe nok, før
> >> > samling.
>
> >> Det er fantastisk tusind tak for de gode råd alle sammen.
> >> Jeg husker det med pakningen og sørger for at tørrer fladerne rigtig
> >> godt af for sand og andet snask.
>
> >> Mange hilsner
> >> Ole
>
> > Lige en lille mente til den her tråd - jeg ved ikke om det er mig der
> > er en klytrøv, men nu har jeg også kvast en pakning.
> > Til andre der forsøger sig med rep af vandpumpe / oliepumpe:
> > 1: Fjern plastik i venstre side af mc hvis der er noget
> > 2: Afmonter tank
> > 3: Skru dæksel for kølevæske af
> > 4: Find en spand der kan rumme 3,5 liter
> > 5: Find en anden spand der kan rumme 3 liter
> > 6: Stil 3,5 liter spand under vandpumpe og aftap vand
> > 7: Stil 3 liter spand under motor og aftap olie
> > 8: Afmonter vand / olie pumpe
> > 9: Fjern defekte pakninger
> > 10: TAG PUMPEN TIL EN FAGMAND OG LAD HAM/HENDE MONTERE DE NYE PAKDÅSER
>
> > Sæt nye o-ringe på og montor pumpe på motor husk at tvære flydende
> > pakning på aluflader der skal ligge op ad hinanden.
> > Påfyld olie og vand
> > Nu har du sparet 2 pakninger + ærgelser ved at ødelægge det.
>
> > Mvh Ole
>
> Hej Ole
> Jeg har fulgt med på sidelinien, kopieret ovenstående fine beskrivelse(tak
> for den), hvis jeg skulle få brug for det -;).
>
> --
> Hilsen
> Ole Jansen
> BMW K 100 RThttp://dfmc.dk/?id=999- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Lige en opdatering
Hvis dit skovlhjul ikke ligner det der er vist på linket her
http://www.ibmwr.org/ktech/water-oil-pump-rebuild2.shtml skal du også
ha et nyt skovlhjul.
/Ole


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste