On 26 Mar., 14:05, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:
> "Jes Vestervang" <jes.vesterv...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:874po8me0g.fsf@gmail.com...
>
> > Udover hvad de andre har fortalt, så kan du skåne batteriet ved at
> > bruge starteren på samme måde som en kickstarter. Dvs. at du bare
> > trykker kortvarigt for lige at få den til at rotere, og så lade
> > inertien om resten. Cyklen skal starte temmeligt godt for at det
> > virker,
>
> Dét trick er nu ellers godt for at få slået igang selvom batteriet er
> halvtræt og starteren derved sluger al strømmen fra tændingen: Når
> starterknappen slippes er alt det strøm batteriet kan magte til rådighed for
> tændingen imens motoren stadig bevæger sig en kompression eller to rundt på
> inertien.
>
> Men netop derfor bringer du endnu en problematik ind i snakken: èr der strøm
> nok på akkumulatoren?
> Selvom den er friskopladet kan de p.t. værende temperaturer tære hårdt på
> effekten og hvis batteriet ikke længer er helt på toppen kan der udemærket
> mangle masser af strøm selvom motoren tilsyneladende trækkes rundt
> En sikker metode til erkendelse af om motorcyklens akkumulator er ved at
> være for træt er at trække et par starthjælps-kabler fra en bil og se om
> motorcyklen derved starter anderledes velvilligt! Er dét tilfældet, så er
> det tid for at investere få hundrede kroner i en ny akkumulator!
>
> Så prøv også lige det CBR600 (sært navn forøvrigt!)!
>
> --
> Armand.
tak for svaret, måske et nyt batteri.. sært navn CBR600 det ssådan en
jeg har