Motorbanken ved dårlig Karb Sync.
Fra : Erling Christensen

Dato : 23-03-07 19:06

Hvis nu ens Karbs. er ude af justering, så skulle det f.eks. kunne
give en banken i motoren....

Kan nogen forklare hvordan man kan høre det??

Når jeg f.eks. har været ude og køre, og så kommer hjem og står i
tomgang, så kan man lige som høre en svag banken fra motoren....

Det lyder meget som om det kommer fra Krumtaphuset og ikke omkring
topstykket....

Hvor slemt vil det være og køre med det et stykke tid? Den kører
faktisk rimelig godt. Det eneste jeg ikke kan er og bruge Chokeren om
morgen, for så kvæler jeg motoren....

Mvh

Erling
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Armand

Dato : 23-03-07 19:29

"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> topstykket....
> Hvor slemt vil det være og køre med det et stykke tid? Den kører

Det er noget nær umuligt at lyd-diagnosticere efter skrift, og frem for alt
farligt at komme til at afgive forkerte råd ud fra den umulige diagnose

>Det eneste jeg ikke kan er og bruge Chokeren om morgen, for så
> kvæler jeg motoren....

Den klassisk gamle uvane á rode med gassen samtidig??
Husk: Fuld choker og INGEN gasgivning!
"Ja, ja", hører jeg hver eneste mandag aften (lokalt ungdoms RR-projekt) -
Men højre håndled har helt sit eget liv og pumper løs selvom de håbefulde
poder påstår (og tror) det modsatte - Så idiotsikr evt. ved kun at bruge
pegefingeren til at trykke på startknappen med :-|

Evt. er det måske ved at være på tide med en tømning af svømmerhusets
indhold (á mit snart klassiske forårs-mantra) :-/

--
Armand.

Fra : Erling Christensen

Dato : 23-03-07 19:41

On Fri, 23 Mar 2007 19:29:13 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:
- Snip -

>Det er noget nær umuligt at lyd-diagnosticere efter skrift, og frem for alt
>farligt at komme til at afgive forkerte råd ud fra den umulige diagnose

Det regnede jeg næsten også med at svaret ville blive.... Man mærker
ikke noget under kørslen og jeg hører det heller ikke der, kun ved
tomgang....

> [...]
>poder påstår (og tror) det modsatte - Så idiotsikr evt. ved kun at bruge
>pegefingeren til at trykke på startknappen med :-|

Tjaa... det går heller ikke.... Jeg må slet ikke røre ved Chokeren så
dør den eller vil ikke starte... Eneste der virker er lidt gas og
tryk på knappen.... Efter kort tid så kan den stå i tomgang med ca.
1000 omd. og senere stiger det så til 1500, som jeg har sat den til...

>Evt. er det måske ved at være på tide med en tømning af svømmerhusets
>indhold (á mit snart klassiske forårs-mantra) :-/

De har været kørt tørre og tanken er fyldt med frisk benzin og godt
med Karb.væske.....

Jeg har endda monteret friske Tændrør.... denne gang Denso i stedet
for NGK...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Armand

Dato : 23-03-07 19:49

> [...]
> 1000 omd. og senere stiger det så til 1500, som jeg har sat den til...

> De har været kørt tørre og tanken er fyldt med frisk benzin og godt

Kæmpe skraldebang-udstødning uden fornøden inddysning :-/

--
Armand.

Fra : Erling Christensen

Dato : 23-03-07 19:58

On Fri, 23 Mar 2007 19:48:51 +0100, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse

>Kæmpe skraldebang-udstødning uden fornøden inddysning :-/

Tjaaa.... det tror jeg ikke, men da problemet ikke var der sidste
år....

Sync. er nok gået fløjten hen over vinteren.... Jeg havde problemer
med Karb. 4 som løb over da jeg skulle starte første gang efter
vinterpausen.... 1 døgn senere havde problemet løst sig selv.....

Så enten skal hele Karb. batteriet af og pille skilles ad eller også
et Karb.Sync forsøg først og hjælper det ikke så adskillelse...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Ole

Dato : 23-03-07 20:12

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Den klassisk gamle uvane á rode med gassen samtidig??
> Husk: Fuld choker og INGEN gasgivning!

½ choker 5mm på håndtaget virker HVER gang på kold motor

VF700 C Super Magna