Skettebassen og tidsfrist
Fra : Hekto

Dato : 23-03-07 17:18

Var der ikke noget med at 'Skattebassens' nye
vurderingsordning indeholdt een eller anden
tidsfrist for tilbagesvar på vurderinger?

De er allerede begyndt at klynke over manglende
tid og arbejdspres!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Richard

Dato : 23-03-07 18:33

Hej Hekto,

Hekto wrote:
> De er allerede begyndt at klynke over manglende tid og arbejdspres!

(-; næppe manglende arbejdspres, vel

Men så er det sikkert derfor, de søger sagsbehandlere til
motorkompetencecentret i både Høje Tåstrup og Århus til, som de skriver:
"at fastsætte et køretøjs afgiftspligtige værdi." Det fremgår af
stillingsopslaget:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1616573&vID=0&vacancyid=73253

Hm, mon de yder rabat til medarbejderne? Ellers var det måske en genvej
til at skabe retfærdighed i værdifastsættelserne - og ikke mindst
gennemskuelighed -

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 23-03-07 23:24

On Fri, 23 Mar 2007 17:33:14 +0000, Richard wrote:

> [...]
>
> Hm, mon de yder rabat til medarbejderne? Ellers var det måske en genvej
> til at skabe retfærdighed i værdifastsættelserne - og ikke mindst

Især hæfter man sig jo ved:

"Opgaven foregår dels ved ekspedition af borgere og virksomheder, herunder
besigtigelse af konkrete køretøjer samt ved at finde markedsprisen på
Internettet m.v., og dels ved afgiftsmæssig sagsbehandling vedrørende
import og eksport af motorkøretøjer."

Ja, her ser vi så sort på hvidt det vi godt vidste i firvejen. De sidder
ogglor i DBA på indernættet for at fastsætte handelspriserne.
Jeg har dog stadig ikke helt grejet hvordan det lykkes dem at finde noget
på sjældent importerede modeller ... andet end at de bruger en terning
eller sådan noget!

--
/Hekto