/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af Enduro/By cykel
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 22-03-07 21:24

Jeg skal ha' ny cykel efter at have solgt min Triumph Thruxton, og nu skal
det være, jeg skal ud og køre noget Enduro (Når jeg ellers har lært det).
Men jeg vil også gerne kunne køre lidt i byen i weekenden, max tur på en
150km eller noget der ligner.

Jeg har lige nu kig på en 400ccm Husaberg, som efter sigende skulle være
super sjov at køre. Men her kommer selvfølgelig min tvivl om man overhovedet
kan køre 150km på landevej på sådan en, eller om den ikke kan tåle at køre
80/90 i længere tid ad gangen. Den har lille olie kredsløb, men det har jeg
det ok med, så længe man ikke skal skifte oftere end ved 1000km ved alm. vej
kørsel.

Udover dette har jeg kigget på nogle lidt større cykler, som Yamaha XT, Kawa
KLR og i den dur. Men efter at have prøvet lidt af hvert kan jeg godt se at
de er lidt kedelige og tunge, tilgengæld kan de køre langt, hurra.

Nogen der har input på køb at Husaberg til mit behov, eller input til hvad
jeg ellers kunne købe?
Det er temmelig småt med brugte indregistrerede lette offroadere synes jeg.
Mit budget er omkring 45k.

Mvh
Jimmi
(Cykelløs lige nu).


 
 
Claus Rittig (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-03-07 21:36

"Jimmi Nielsen" <infofjern@dette17solutions.dk> skrev i en meddelelse
news:4602e5cf$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Nogen der har input på køb at Husaberg til mit behov, eller input til hvad
> jeg ellers kunne købe?
> Det er temmelig småt med brugte indregistrerede lette offroadere synes
> jeg. Mit budget er omkring 45k.

Drop det, det er dødfødt.
Enduro kører man på en racer (og Berg'en ER en racer). Men en fuldblods
racer er ikke noget man kører 150km landevej på med mindre man er ægte
masochist.

Okay, der findes cykler som kan klare 150km OG kan bruges på et enduro-spor
uden at du bliver til grin. Fx. Honda XR400, Suzuki DRZ400, Yamaha
WR450/WR400.

Rittig



Jimmi Nielsen (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 22-03-07 22:11

> Drop det, det er dødfødt.
> Enduro kører man på en racer (og Berg'en ER en racer). Men en fuldblods
> racer er ikke noget man kører 150km landevej på med mindre man er ægte
> masochist.
>
> Okay, der findes cykler som kan klare 150km OG kan bruges på et
> enduro-spor uden at du bliver til grin. Fx. Honda XR400, Suzuki DRZ400,
> Yamaha WR450/WR400.


Hej Claus, ja du bekræfter lidt mine bange anelser, det er rigtig surt for
Husaberg'en er super fed.
Tak for tips til de andre cykler. Jeg vil kigge mig lidt omkring efter en af
dem, eller noget der ligner, problemet er bare at de aldrig er til salg
indregistrerede.

/Jimmi


Jimmi Nielsen (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 22-03-07 22:59

> Drop det, det er dødfødt.
> Enduro kører man på en racer (og Berg'en ER en racer). Men en fuldblods
> racer er ikke noget man kører 150km landevej på med mindre man er ægte
> masochist.

Hvorfor er det forresten at man ikke kører 150km på en Husaberg, får man
ondt i røven, eller det der er værre? Eller er der mere mekaniske årsager.
Min bagdel skal nok komme sig uden at det koster noget de få gange om året
jeg køre mere end ind til byen, det er værre med mekanikken.

/Jimmi


Mureren (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 23-03-07 07:37

>> Enduro kører man på en racer (og Berg'en ER en racer). Men en fuldblods
>> racer er ikke noget man kører 150km landevej på med mindre man er ægte
>> masochist.
>
> Hvorfor er det forresten at man ikke kører 150km på en Husaberg, får man
> ondt i røven, eller det der er værre? Eller er der mere mekaniske årsager.
> Min bagdel skal nok komme sig uden at det koster noget de få gange om året
> jeg køre mere end ind til byen, det er værre med mekanikken.

Nu fik jeg betalt afgift og hentet nummerplader til min Husaberg FS650e i
går, så sammenligningsgrundlaget er ikke stort
Men, jeg kørte da til Århus og hjem igen (90km) uden problemer, og hvis jeg
har ondt i røven har jeg ikke opdaget det endnu
Husa'en gik også fint, både på motorvej og landevej, men over 130 er den
ikke særligt sjov.
150 km tror jeg såmænd sagtens den kan køre, forudsat den ikke bliver pint.
Hvis de 150 km skal foregå i ét stræk vil jeg dog tro der skal en pause til,
men med en tankkapacitet på 9 liter kommer det nok helt af sig selv hvis man
giver den lidt at leve af.

Som Rittig skriver har jeg også hørt at de kan være følsomme overfor mange
omdrejninger gennem længere tid. Jeg forstår det bare ikke helt! (lad os for
eksemplets skyld sige at det er mere end 75% af max. omdrejninger)
Hvis olie/smøringen ikke er i orden kan jeg se et problem, men det kan da
ikke være et problem, eller hvad?
(i så fald burde de da slet ikke kunne holde til at køre ræs!)
Indrømmet, de ældre Husaberg's har et dårligt ry, måske velfortjent endda,
jeg ved det ikke, men læser man på www.sporthoj.com eller www.husaberg.org,
så virker motorerne på de nyere modeller (2002/2003 og frem) da rimeligt
stabile. De typiske ankepunkter er startproblemer og karbureringsproblemer.
Især 2003-modellerne virker til at være luget ud for de værste fejl, blandt
andet startergear m.m blev opgraderet. (så det blev en 2003'er jeg købte,
ingen grund til at friste skæbnen

Mvh.
Mureren



Jimmi Nielsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 23-03-07 12:15

> Nu fik jeg betalt afgift og hentet nummerplader til min Husaberg FS650e i
> går, så sammenligningsgrundlaget er ikke stort
> Men, jeg kørte da til Århus og hjem igen (90km) uden problemer, og hvis
> jeg har ondt i røven har jeg ikke opdaget det endnu
> Husa'en gik også fint, både på motorvej og landevej, men over 130 er den
> ikke særligt sjov.
> 150 km tror jeg såmænd sagtens den kan køre, forudsat den ikke bliver
> pint. Hvis de 150 km skal foregå i ét stræk vil jeg dog tro der skal en
> pause til, men med en tankkapacitet på 9 liter kommer det nok helt af sig
> selv hvis man giver den lidt at leve af.

Lad mig endelig vide hvordan den er at køre på, når du har fået kørt lidt
mere, jeg er meget spændt på om det rent faktisk kan lade sig gøre.

Er der stort olie kredsløb på din?
Og hvis ikke, hvor ofte regner du så med at skifte olie på dyret?

> Som Rittig skriver har jeg også hørt at de kan være følsomme overfor mange
> omdrejninger gennem længere tid. Jeg forstår det bare ikke helt! (lad os
> for eksemplets skyld sige at det er mere end 75% af max. omdrejninger)
> Hvis olie/smøringen ikke er i orden kan jeg se et problem, men det kan da
> ikke være et problem, eller hvad?
> (i så fald burde de da slet ikke kunne holde til at køre ræs!)
> Indrømmet, de ældre Husaberg's har et dårligt ry, måske velfortjent endda,
> jeg ved det ikke, men læser man på www.sporthoj.com eller
> www.husaberg.org,

Jeg vil læse lidt på lektien, tak for links!

Mvh
Jimmi


Mureren (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 23-03-07 12:26


"> Lad mig endelig vide hvordan den er at køre på, når du har fået kørt lidt
> mere, jeg er meget spændt på om det rent faktisk kan lade sig gøre.

Nu har jeg lige kørt en lille tur på 45 km igen, bare lidt hygge og ud til
en kammerat og få en øl.
Ingen problemer der.
Iøvrigt kræver den en _del_ tilvænning, ihvertfald for mig. Jeg er vant til
R6, ZX6R og lignende, og kørestil/kørestilling er SÅ forskellig afra dem at
jeg næsten føler jeg starter forfra
Men sikke et bundtræk!

> Er der stort olie kredsløb på din?
> Og hvis ikke, hvor ofte regner du så med at skifte olie på dyret?

Der er ingen af Husaberg's modeller der har stort oliekredsløb, det er vist
forbeholdt KTM
Jeg er lidt usikker på 2007-modellerne, men jeg tvivler, for Husaberg har
altid gjort en dyd ud af at fastholde deres image som competition-cykler.

Mvh.
Mureren



Jimmi Nielsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 23-03-07 13:21

> Der er ingen af Husaberg's modeller der har stort oliekredsløb, det er
> vist forbeholdt KTM
> Jeg er lidt usikker på 2007-modellerne, men jeg tvivler, for Husaberg har
> altid gjort en dyd ud af at fastholde deres image som competition-cykler.

Ok, det må man jo leve med hvis man vil have den ultimative jordfræser så.
Men hvor tit regner du så med at skifte olie?

Og så et sidste spørgsmål (Og tak for den gode respons iøvrigt), jeg kan
ikke stille ventiler selv, eller har ihvertfald aldrig prøvet, er det svært
at lære, eller kan jeg nøjes med at sende den til service når det skal
gøres?
Jeg er rimelig vandt til at skrue på mine maskiner selv, men har altid sendt
dem til mekaniker når ventilerne skulle stilles.

Mvh
Jimmi


Mureren (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 23-03-07 13:56

> Ok, det må man jo leve med hvis man vil have den ultimative jordfræser så.
> Men hvor tit regner du så med at skifte olie?

Pr. 1.000 kilometer. Servicehæftet siger pr. 10 timer, det strækker jeg uden
bekymring til knapt det dobbelte.
(ihvertfald så længe jeg kører gadekørsel)

> Og så et sidste spørgsmål (Og tak for den gode respons iøvrigt), jeg kan
> ikke stille ventiler selv, eller har ihvertfald aldrig prøvet, er det
> svært at lære, eller kan jeg nøjes med at sende den til service når det
> skal gøres?
> Jeg er rimelig vandt til at skrue på mine maskiner selv, men har altid
> sendt dem til mekaniker når ventilerne skulle stilles.

Tjaah, jeg har ikke selv forsøgt mig endnu, men Morten Dahl forsikrer mig at
det er pærenemt, og ham har du jo også talt med kan jeg forstå
(der er masser af guider til hvordan man gør på de links jeg gav dig)

Mvh.
Mureren



Jimmi Nielsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 23-03-07 14:01

> Tjaah, jeg har ikke selv forsøgt mig endnu, men Morten Dahl forsikrer mig
> at det er pærenemt, og ham har du jo også talt med kan jeg forstå
> (der er masser af guider til hvordan man gør på de links jeg gav dig)

Ok, lyder lovende. Jep, det er en af Mortens cykler jeg skal ud og kigge på

Jeg må læse lidt op på de links, det bliver mit fredags aften projekt.

Mvh
Jimmi


Claus Rittig (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-03-07 16:22

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46037580$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Enduro kører man på en racer (og Berg'en ER en racer). Men en fuldblods
>>> racer er ikke noget man kører 150km landevej på med mindre man er ægte
>>> masochist.

>> Hvorfor er det forresten at man ikke kører 150km på en Husaberg, får man
>> ondt i røven, eller det der er værre?

> Nu fik jeg betalt afgift og hentet nummerplader til min Husaberg FS650e i
> går, så sammenligningsgrundlaget er ikke stort

> Som Rittig skriver har jeg også hørt at de kan være følsomme overfor mange
> omdrejninger gennem længere tid.

Alt andet lige må man forvente at en 400 kører de 150km med et noget andet
omdrejningstal end en 650!
Måske kan mekanikken holde, det ved jeg ikke, men der vil være vibrationer i
en ganske særlig klasse ALLE stedet hvor korpus rører mekanik

Hvide fingre, sovende tær, følelsesløs numse og et par andre gener kan
forventes. Men hvis man kan leve med de par småting (og det er der jo altså
nogen der kan), så er det jo fint. Der findes folk der kan lide det

Rittig
(Som ikke gider kører mere end 100m landevej på sådan en cykel)



Mureren (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 23-03-07 18:21

>> Som Rittig skriver har jeg også hørt at de kan være følsomme overfor
>> mange omdrejninger gennem længere tid.
>
> Alt andet lige må man forvente at en 400 kører de 150km med et noget andet
> omdrejningstal end en 650!
> Måske kan mekanikken holde, det ved jeg ikke, men der vil være vibrationer
> i en ganske særlig klasse ALLE stedet hvor korpus rører mekanik

Aaah ja, den med kubikkerne havde jeg lige overset!
(så må han hæve budgettet og købe en 650'er

> Rittig
> (Som ikke gider kører mere end 100m landevej på sådan en cykel)

100 meter, du skal bare en tur til lægen for de hæmorider

Mvh.
Mureren



Claus Rittig (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-03-07 19:44

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46040c5c$0$13974$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Aaah ja, den med kubikkerne havde jeg lige overset!
> (så må han hæve budgettet og købe en 650'er

Det er nok faktisk slet ikke en dårlig ide!

>> (Som ikke gider kører mere end 100m landevej på sådan en cykel)
>
> 100 meter, du skal bare en tur til lægen for de hæmorider

Ha, jeg har faktisk ofte siddet i sadlen på den slags cykler i 10-12 timer
på en dag, enkelte gange mere!
Men jeg er blevet gammel og min røv har åbenbart groet flere nerver end den
havde da jeg var yngre, så det kunne jeg ikke drømme om i dag. Men stadig -
en fabrik fin-avler i generationer en fuldblodskrikke til at være det
hidsigste onde monster i terræn, og så begynder I at snakke om at køre 150km
landevej på den?!?

DET ER SGUDA ABSURD!

Hvor god er Mike Tyson til at ae kind?
Jeg overvejer at købe Starship Enterprise, det kan jeg vel godt cruise rundt
i villakvarteret med?
Jeg har anskaffet mig et criuse missil, hvor langt går det på literen?

Heeelt ÆÆÆÆÆrligt, folks ?!?

Rittig



Jimmi Nielsen (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 24-03-07 02:20

> Hvor god er Mike Tyson til at ae kind?
> Jeg overvejer at købe Starship Enterprise, det kan jeg vel godt cruise
> rundt i villakvarteret med?
> Jeg har anskaffet mig et criuse missil, hvor langt går det på literen?
> Heeelt ÆÆÆÆÆrligt, folks ?!?

Uanset hvad, så er du hermed tildelt titlen som den sjoveste mand i
nyhedsgruuppen
Det er længe siden jeg har siddet flad af grin når jeg læste en post.

/Jimmi


Armand (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-03-07 09:53


"Jimmi Nielsen" <infofjern@dette17solutions.dk> skrev i en meddelelse
news:46047cce$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hvor god er Mike Tyson til at ae kind?
>> Jeg overvejer at købe Starship Enterprise, det kan jeg vel godt cruise
>> rundt i villakvarteret med?
>> Jeg har anskaffet mig et criuse missil, hvor langt går det på literen?
>> Heeelt ÆÆÆÆÆrligt, folks ?!?
>
> Uanset hvad, så er du hermed tildelt titlen som den sjoveste mand i
> nyhedsgruuppen
> Det er længe siden jeg har siddet flad af grin når jeg læste en post.
>
Jup!
Det ér sq rart når der er en der kan sætte tingene på spidsen så
paradokserne er til at se

--
Armand.
(der forøvrigt fint kan se analogier til storbys supersports-motorcykler)



Arne Lorenzen (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 24-03-07 08:40

Claus Rittig skrev den 23 mar 2007 i
news:46042257$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvor god er Mike Tyson til at ae kind?
> Jeg overvejer at købe Starship Enterprise, det kan jeg vel godt cruise
> rundt i villakvarteret med?
> Jeg har anskaffet mig et criuse missil, hvor langt går det på literen?
>
> Heeelt ÆÆÆÆÆrligt, folks ?!?

ROFL!

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Morten Dahl (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 24-03-07 09:06


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:46042257$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:46040c5c$0$13974$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>


>
> Ha, jeg har faktisk ofte siddet i sadlen på den slags cykler i 10-12 timer
> på en dag, enkelte gange mere!
> Men jeg er blevet gammel og min røv har åbenbart groet flere nerver end
> den havde da jeg var yngre, så det kunne jeg ikke drømme om i dag. Men
> stadig - en fabrik fin-avler i generationer en fuldblodskrikke til at være
> det hidsigste onde monster i terræn, og så begynder I at snakke om at køre
> 150km landevej på den?!?
>

Har du overhovedet noget kørende med knopper på mere?? for så skal vi da
have arrangeret legedag.. Pein har vel stadig sin DT´r?

> DET ER SGUDA ABSURD!
>
> Hvor god er Mike Tyson til at ae kind?
> Jeg overvejer at købe Starship Enterprise, det kan jeg vel godt cruise
> rundt i villakvarteret med?
> Jeg har anskaffet mig et criuse missil, hvor langt går det på literen?
>
> Heeelt ÆÆÆÆÆrligt, folks ?!?


Du forstår nu altid at vende tingene på hovedet Claus :)

-
Morten Dahl



Claus Rittig (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-03-07 10:14

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse
news:4604dbed$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Har du overhovedet noget kørende med knopper på mere?? for så skal vi da
> have arrangeret legedag.. Pein har vel stadig sin DT´r?

Næh, jeg har den gamle ombyggede DT, det er alt. Pein har vist kun
gadecykler nu.
Og jeg kører slet ikke mere. Sidst DT'en var startet, var til moseræs ved
Mads' føsda julen 2006! (Jeg havde influenza i julen i år, så jeg kunne ikke
komme med).

Hvad har du med knopper?

Rittig



Morten Dahl (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 24-03-07 19:23


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:4604ee45$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> "Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse
> news:4604dbed$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Har du overhovedet noget kørende med knopper på mere?? for så skal vi da
>> have arrangeret legedag.. Pein har vel stadig sin DT´r?
>
> Næh, jeg har den gamle ombyggede DT, det er alt. Pein har vist kun
> gadecykler nu.
> Og jeg kører slet ikke mere. Sidst DT'en var startet, var til moseræs ved
> Mads' føsda julen 2006! (Jeg havde influenza i julen i år, så jeg kunne
> ikke komme med).

Ja det er sku da ikke fordi den bliver slidt så..
>
> Hvad har du med knopper?
>

hmm..

Husa FX650
Husa FE400
Husa FC450
Husa FS450c (lidt snyd, den er med motard hjul)
KTM SX250

Og der er 3stk FS650 og en FX470 der står og venter på mig i england :)

Vi er nogle stykker der hygger på en ombygget mark, lidt ligesom oppe ved
Lund i gamle dage...

Der er vi alt fra total novice, til tidligere A125 Dansk mestre.... så jo vi
hygger...

Og når det er sommer, bliver der monteret Motardhjul, og så pjatter vi rundt
med det..

-
Morten



Claus Rittig (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-03-07 20:14

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse
news:46056c7d$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Husa FX650
> Husa FE400
> Husa FC450
> Husa FS450c (lidt snyd, den er med motard hjul)
> KTM SX250
> Vi er nogle stykker der hygger på en ombygget mark, lidt ligesom oppe ved
> Lund i gamle dage...
> Og når det er sommer, bliver der monteret Motardhjul, og så pjatter vi
> rundt med det..

Det er sgu godt du hygger dig, Morten!
Det er nu ikke fordi jeg keder mig, jeg har bare skiftet motorcyklerne ud
med pistoler, det går jeg en hel del mindre i stykker af.
Så jeg fiser Europa rundt til internationale stævner sammen med alle de
andre skydegale.
(Tjek www.uckfup.dk) Det er faktisk lige så sjovt som at køre race på
motorcykel. Det foregår de samme steder (skove, grusgrave, militærterræner),
det larmer lige så meget, der er lige så mange mennesker der synes man er en
idiot - og sjovt nok møder man utrolig mange motorcyklister i de kredse

Rittig



Jimmi Nielsen (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Jimmi Nielsen


Dato : 24-03-07 02:31

> Aaah ja, den med kubikkerne havde jeg lige overset!
> (så må han hæve budgettet og købe en 650'er

Argh, jeg har virkelig ikke flere penge, det er sidste rest af good will fra
min feminene halvdel der bliver skudt af på denne cykel, så ern 650'er er
vist uden for proportioner.
Ellers ærgeligt, jeg kunne nu godt tænke mig en endnu større cykel. Min
første prirotet var en KTM Lc4, men de er sjovt nok ikke lige til at få fat
på, med mindre man vil købe en fra 1927.

/Jimmi


Claus Rittig (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 24-03-07 10:16

"Jimmi Nielsen" <infofjern@dette17solutions.dk> skrev i en meddelelse
news:46047f3d$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Argh, jeg har virkelig ikke flere penge, det er sidste rest af good will
> fra min feminene halvdel der bliver skudt af på denne cykel, så ern 650'er
> er vist uden for proportioner.

Så prøv om du kan finde en Honda XR400 eller Suzuki DRZ400 indenfor
budgettet, spørg evt. inde på www.dormck.dk de kender den slags cykler ret
godt.

Rittig



Morten Dahl (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 24-03-07 09:04


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:4603f2fc$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:46037580$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>> Som Rittig skriver har jeg også hørt at de kan være følsomme overfor
>> mange omdrejninger gennem længere tid.
>
> Alt andet lige må man forvente at en 400 kører de 150km med et noget andet
> omdrejningstal end en 650!
> Måske kan mekanikken holde, det ved jeg ikke, men der vil være vibrationer
> i en ganske særlig klasse ALLE stedet hvor korpus rører mekanik

Nu er den største forskel nok at murerens er en SM, og derfor gearet
højere..

Kan faktisk ikke huske hvad gearingen er på 400´n, men den største forskel
er nok knopperne :)
>
> Hvide fingre, sovende tær, følelsesløs numse og et par andre gener kan
> forventes. Men hvis man kan leve med de par småting (og det er der jo
> altså nogen der kan), så er det jo fint. Der findes folk der kan lide det
>

Haha.. ja det er jo derfor de har opfundet SM konceptet (iøvrigt ganske
udemærket forkortelse for SuperMotard)

--

Morten Dahl



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste