flydende pakning!
Fra : bigOne

Dato : 22-03-07 16:27

Hej

Hvis man vil bruge flydende pakning ved samling af krumtaphus og evt i
bunden af cylindre, hvilken type bruger I så??

Man kan få noget rødt og blåt silikoneagtigt - men hvad hedder det??

Der findes også noget andet blåt snask som jeg ikke har været så glad for,
tror det hedder RolsRoyce

Fra : Snusken

Dato : 22-03-07 17:51

> Hvis man vil bruge flydende pakning ved samling af krumtaphus og evt i
> bunden af cylindre, hvilken type bruger I så??
>
> Man kan få noget rødt og blåt silikoneagtigt - men hvad hedder det??
Loctite laver en blå silikoneagtig udgave,,

mvh erik

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 22-03-07 18:42

Du skal bruge noget sort flydende pakning. På emballagen står der, hvor høje
temperaturer pakningen kan tåle. men pas på med for megen pakning i motorer.
Jeg har engang set en GSX1100-motor, hvor grovsien under oliepumpen var
fyldt med et 'garnnøgle' af flydende pakning. Ejeren havde givet en
nyindkøbt GSX1100 bundgas på den tyske Autobahn, med resultat at meget af
det samlede sig i grovsien, med totalsammenbrud tilfølge...

Fra : bigOne

Dato : 22-03-07 19:25

> Loctite laver en blå silikoneagtig udgave,,
> mvh erik

hvilket nr har den??

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-07 21:26

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> writes:

> Hvis man vil bruge flydende pakning ved samling af krumtaphus og evt
> i bunden af cylindre, hvilken type bruger I så??
>
> Man kan få noget rødt og blåt silikoneagtigt - men hvad hedder det??

Jeg har selv brugt Sikasil Gasket som kan holde til 300°C. En patron
til fugepistol koster 2-300,- hos Sanistål og så kommer du næppe til
at mangle flydende pakning de næste mange år

Det er meget nemt at arbejde med og bliver til en gummiagtig masse i
stedet for at hærde til en plastikagtig masse som nogle mærker gør.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-03-07 21:33

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

> Jeg har selv brugt Sikasil Gasket som kan holde til 300°C.....

Jeg huskede vist forkert, denne pdf siger 260°C:
<http://www.sika.ie/ie-tds-Sikasil_Gasket.PDF>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-03-07 22:00

jeg skal selv snart købe noget, så hopper lige med på denne tråd.
Ville det her virke til samling af krumtaphus?
http://thansen.dk/product.asp?c=841821199&n=298901245&pn=298901246

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 23-03-07 13:49

Thomas Jensen wrote:

> jeg skal selv snart købe noget, så hopper lige med på denne tråd.
> Ville det her virke til samling af krumtaphus?
> http://thansen.dk/product.asp?c=841821199&n=298901245&pn=298901246

Der står da "til motor" og "til +250 grader", så teknisk set ja. Jeg synes
den er fornuftig at arbejde med, og den er til at fjerne igen, både
i "hærdet" og "uhærdet" tilstand. Eneste "problem" er imo at den er rød,
hvilket nok ser lidt dumt ud på de fleste motorer, hvis man ikke er
omhyggelig med at undlade at svine med den.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : bigOne

Dato : 23-03-07 17:04

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> jeg skal selv snart købe noget, så hopper lige med på denne tråd.
> Ville det her virke til samling af krumtaphus?
> http://thansen.dk/product.asp?c=841821199&n=298901245&pn=298901246
>
> --
det ser da OK ud...

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 12:16

"bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> wrote in

> [...]
>
> Man kan få noget rødt og blåt silikoneagtigt - men hvad hedder det??
>
> Der findes også noget andet blåt snask som jeg ikke har været så glad

Jeg har eller brugt meget af den blå rollsroys, til div. små og mellemstore
vinkel/snekkegear og ligende. Den tørre nemlig ikke ind, og efterlader ikke
små "pølser", ud og indvendigt ved for stor påføring.