Er det åndsvagt at køre en tur en dag som ~
Fra : OM

Dato : 20-03-07 15:41

Ola NG

Jeg er ved at gå op i limningen efter at have set saltkortet på
vintertrafik,,, hele region midt er drysset til... Skal jeg slå koldt
vand i blodet og lade være med at køre en tur i dag eller kan man
roligt gøre det når vejen er tør?

Vh OM

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-03-07 17:30

OM skrev den 20 mar 2007 i

> [...]
> vintertrafik,,, hele region midt er drysset til... Skal jeg slå koldt
> vand i blodet og lade være med at køre en tur i dag eller kan man

Kommer an på
Det der salt er noget skidteras, og på tør vej vil du opleve at det støver
modellen til med et fint pulver. Er dog IMHO ikke så dramatisk som på våd
saltvej, hvor man får hele modellen syltet ind i de inderste kroge, inclusive
stik mm.

Hvor tosset er du med at køre?
Hvor øm er du med modellen?
Salt på tør vej kan noget nemmere skylles/vaskes af, tror det er mere
overfladisk end salttågen på våd vej, men igen:
HVOR tosset er du med at køre?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : OM

Dato : 20-03-07 17:43

On 20 Mar., 17:29, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> [...]
> Salt på tør vej kan noget nemmere skylles/vaskes af, tror det er mere
> overfladisk end salttågen på våd vej, men igen:

Nu er solen alligevel væk her i Århus så jeg slår det kolde vand i
blodet... BLIV NU SOMMER :o/

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-03-07 18:01

Tja.. det er det sikkert,.... men jeg må da indrømme, at jeg har kørt på
arbejde hver eneste dag de sidste 14 dage, incl. i haglvejr og slud. I
morges var det ovenikøbet småglat på de små veje.
Jeg er til gengæld en af de heldige, hvor værditabet nok ikke kan overstige
kr. 10.000,-, så den må ruste hvis den ikke kan lade være.

Kim Olsen
Lifan 250-4
www.kims.pahn.dk

Fra : frølårsraketten

Dato : 20-03-07 19:49

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev
> [...]
> overstige
> kr. 10.000,-, så den må ruste hvis den ikke kan lade være.

Jeg overvejer selv at købe en kinøjser til næste vintersæson. Har investeret
over en kvart mil. i en ny bimmer, i den tro at den nok ikke rustede så
meget. Jeg er blevet klogere. Japserne kan lave udenbordsmotorer der ikke
ruster, men ingen kan åbenbart fremstille en MC der heller ikke ruster
(materialerne ligner ellers hinanden).

Pierre

Fra : Peter

Dato : 22-03-07 18:52

"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern ixel)> wrote in message

> [...]
> udenbordsmotorer der ikke ruster, men ingen kan åbenbart fremstille en MC
> der heller ikke ruster (materialerne ligner ellers hinanden).

Nu valgte du jo heller ikke en japansk mc

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Armand

Dato : 20-03-07 18:15

"OM" <ole@pragmasoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vintertrafik,,, hele region midt er drysset til... Skal jeg slå koldt
> vand i blodet og lade være med at køre en tur i dag eller kan man

Hvis saltkortet siger krydret Jylland, så er det ikke så underligt - Jeg
kørte op gennem Sønderjylland i går aftes og det foregik i hagl og slud. Og
hér i Østjylland var der høj himmel og rim på plænen i morges!

Jeg vil mene at hvis salt er et af argumenterne for at du har været
vinteropstaldet, så ER det da åndsvagt at gå på kompromis her i 11. time :-|

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-03-07 21:16

> Jeg vil mene at hvis salt er et af argumenterne for at du har været
> vinteropstaldet, så ER det da åndsvagt at gå på kompromis her i 11. time
> :-|

Yep - har man et chromedyr skal den nok gemmest noget endnu ...

Men min ST var igen ude idag. Den går lige så godt som jeg huske det

Men jeg burde måske have vasket den før turen. Den stod ihvertfald og
dampede WD40 efter jeg kom hjem... Havde jeg ikke skænket en tanke før jeg
fik hjelmen af og Sønnike siger - Far, hvorfor ryger den sådan

Dagens undskyldning var at tage ud og kigge på en ny "familiebil"... Der er
mit vigtigste krav at den skal være komfortabel og økonomisk. Sjov har jeg
jo på 2 hjul Men puha det er også dyrt at kigge på blikæsker med i
firmabilsklassen (god plads til 4 og plads til at en barnvogn og
weekendbagage kan "kastes ind")
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993 [41Mm]

Fra : Bente

Dato : 21-03-07 08:27

Jeg er ved at gå op i limningen efter at have set saltkortet på
vintertrafik,,, hele region midt er drysset til...

Måske kender du dette link:
http://www.vintertrafik.dk/start.asp?file=contentsaltning

Bente

Fra : OM

Dato : 21-03-07 12:39

On 21 Mar., 08:27, "Bente" <1938ben...@hotmail.com> wrote:
> Jeg er ved at gå op i limningen efter at have set saltkortet på
> vintertrafik,,, hele region midt er drysset til...

> [...]

Hejsa NG
Jeg har lige købt min første rigtige mc så der er ikke tale om at hive
noget frem fra vinterhiet. Jeg glæder mig bare som et lille barn til
at komme ud og køre.
Jeg har fundet det fine saltningskort for et stykke tid siden og det
er ret genialt.
Tak for svar.