Bagagebære til Honda CB400N
Fra : Peter Richardt

Dato : 20-03-07 15:08

Bagagebære til Honda CB400N
Da denne ikke findes på denne lidt ældre Honda, hvad muligheder har
man så ?
Jeg har tænkt mig kun at bruge bagagebæren til topbox.
Findes der et universal eller skal man selv til at strikke noget
sammen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-07 07:53

Peter Richardt wrote:
> [...]
> Jeg har tænkt mig kun at bruge bagagebæren til topbox.
> Findes der et universal eller skal man selv til at strikke noget

Det ser ud til at den bedste løsning er at strikke selv :
http://personal.inet.fi/koti/ruuskanen/images/cb400n.jpg

Jeg har lavet en til min kones CB400S der monteres i stedet for
passagerhåndtaget, men det ser ikke ud til at der er samme muligheder på
N'eren. Jeg tager et billede hvis du er interesseret.

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 22-03-07 08:13

Hej,

> Jeg har lavet en til min kones CB400S der monteres i stedet for
> passagerhåndtaget, Torben

Det billede kunne jeg vældig godt tænke mig at se.

Skovtrolden
CB450S, uden bagage.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-07 08:56

Skovtrolden wrote:

> Det billede kunne jeg vældig godt tænke mig at se.

Sådan at jage en ældre mand ud i kulden! Nå, here goes :
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349

Ikke Orla'ske højder, men jeg er godt tilfreds.

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 22-03-07 11:05

> Sådan at jage en ældre mand ud i kulden! Nå, here goes :
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1349
>
> Ikke Orla'ske højder, men jeg er godt tilfreds.
> vh
> Torben

Takker mange gange, og undskyld jageriet, jeg skal gerne kvittere med en kop
kaffe el lign, hvis du kommer forbi omkring Juelsminde, så det er sikkert et
billigt løfte fra min side

Ang. højderne, jeg synes det ser fint ud. Jeg håber, at den smed jeg skal
overtale kan gøre det lige så pænt.

Mvh
Skovtrolden
Cb450S, sikkert snart med bagagebærer.

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-07 13:22

Skovtrolden wrote:

> Takker mange gange, og undskyld jageriet, jeg skal gerne kvittere med en kop
> kaffe el lign, hvis du kommer forbi omkring Juelsminde, så det er sikkert et
> billigt løfte fra min side

Bare i orden, og lige over hvis vejen falder omkring Hillerød. Mon ikke
i har nogen meget sjove køreveje i dit omrpåde, hmm.

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 22-03-07 13:51

> Bare i orden, og lige over hvis vejen falder omkring Hillerød. Mon ikke i
> har nogen meget sjove køreveje i dit omrpåde, hmm.
> vh
> Torben

Måske, og Knud Gjevert bor også lige nærheden. Så du kan også kikke på HPV

Mvh

Trolden

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-03-07 14:02

Skovtrolden wrote:

> Måske, og Knud Gjevert bor også lige nærheden. Så du kan også kikke på HPV

Dét har jeg ikke råd til

--
vh
Torben - keeping out of the candy store

Fra : Skovtrolden

Dato : 22-03-07 14:13

> Dét har jeg ikke råd til
>
> vh
> Torben - keeping out of the candy store

Jeg kender godt fornemmelsen

Jeg nøjes også med en hjemmebygget, men mangler stadig, at få lavet styret
om.
Det er for blød ved kronrøret. Så da jeg i den tidlige øvelse "panikkede"
bøjede det bare. Så det skal laves om, og så skal der øves.

Trolden
~O
_\\/\%
(_)--(_)

Fra : Peter Richardt

Dato : 23-03-07 21:26

Tak for det fine billed, det gav blod på tanden
til at prøve at smede noget sammen, og hvis man
vælger rustfri kan det jo også blive rigtig flot når det
bliver poleret.

Peter Richardt

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-07 07:52

Peter Richardt wrote:
> Tak for det fine billed, det gav blod på tanden
> til at prøve at smede noget sammen, og hvis man
> vælger rustfri kan det jo også blive rigtig flot når det
> bliver poleret.

Velbekomme - og held og lykke med det.

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 26-03-07 09:30

> Velbekomme - og held og lykke med det.
> --
> vh
> Torben

Bare lidt generelt feedback,

Mange tak for billederne Torben, det ser rigtig godt ud, og jeg har været
ude for at købe en topcase, såden en monteringsplade er godt nok større end
jeg troede! Det er en Givi jeg købte.

Mvh

Trolden

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-07 11:10

Skovtrolden wrote:

> Mange tak for billederne Torben, det ser rigtig godt ud, og jeg har været
> ude for at købe en topcase, såden en monteringsplade er godt nok større end
> jeg troede! Det er en Givi jeg købte.

Tak, tak. Er den større end Givi'en på billederne?

--
vh
Torben

Fra : Skovtrolden

Dato : 26-03-07 11:45

> Tak, tak. Er den større end Givi'en på billederne?
>
> --
> vh
> Torben

Det er jeg lidt i tvivl om, men jeg vil lige prøve at holde den på i aften,
så kan jeg sikkert se det.
De fortalte at der var 2 Givi systemer, et med plastikholder til Scootere og
så et med en matalholder til MC, og det er den jeg tog.

Mvh
Trolden

Fra : Skovtrolden

Dato : 27-03-07 06:23

> [...]
> De fortalte at der var 2 Givi systemer, et med plastikholder til Scootere
> og så et med en matalholder til MC, og det er den jeg tog.

Det er så prøvet, den ser ud til at være ca. 5 cm bredere end sædet, hvor
det er bredest, så den er lige lidt større end den på billederne.
Indgrebene er desuden lidt anderleds, der er 2 "tappe" foran også som går
ind i bunden af topcasen.

Mvh

Trolden

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-03-07 07:26

Skovtrolden wrote:

> [...]
> det er bredest, så den er lige lidt større end den på billederne.
> Indgrebene er desuden lidt anderleds, der er 2 "tappe" foran også som går

OK - jeg havde håbet at holderne var ens, så jeg kunne købe en fullsize
Givi til TDM'en, og bytte rundt efter behag. Boksen på CB'eren er en
scooterboks - den passede bedst i designet. Jeg sad og photoshoppede en
tid før jeg besluttede mig - en for stor boks kan godt nok ødelægge
udseendet fuldstændigt.

Nå, nu er der frit valg med boks til TDM'en igen. Gad vide om Ebay har
en original Yamahaboks i denne uge

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 08:14

On Tue, 27 Mar 2007 07:22:50 +0200, Skovtrolden wrote:

> Indgrebene er desuden lidt anderleds, der er 2 "tappe" foran også som går
> ind i bunden af topcasen.

"Scooter" versionen findes nu også i metal. De to systemer lever side om
side hos både Givi og Kappa.

"Tappe" versionen er den ældste, og mest solide, den kan eksempelvis
monteres således http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/givi

I øvrigt findes der en mere "strømliniet" version af pladen med tappe. Den
syner mindre, men har dog større byggehøjde.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Skovtrolden

Dato : 03-04-07 08:38

meddelelse

> I øvrigt findes der en mere "strømliniet" version af pladen med tappe. Den
> syner mindre, men har dog større byggehøjde.
> [...]

Hej Orla,

Er det den du bruger?

Skovtrolden

Fra : Orla Pedersen

Dato : 03-04-07 10:16

Skovtrolden wrote:

> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse

> Hej Orla,

> Er det den du bruger?

Jeg bruger den flade/store plade. Jeg har arvet den fra et wing-rack
system. Og jeg synes bestemt ikke at den skæmmer linierne på "fie".

Praktisk er kønt

mvh
Orla

Fra : Skovtrolden

Dato : 06-04-07 11:14

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse >
> Jeg bruger den flade/store plade. Jeg har arvet den fra et wing-rack
> system. Og jeg synes bestemt ikke at den skæmmer linierne på "fie".

> [...]

Ja især når det er lavet som du har gjort det

Trolden