zx9r vs zx6r?
Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 19-03-07 17:09

Hejsa..

Nu har jeg efterhånden skudt mig ind på, at jeg skal være kawasaki ejer..
Har kig på både zx9r og zx6r, begge fra 1999. Priserne er 113000 og 94000..
Hvor meget kan man prutte af prisen? ZX9reren er så billig som de bliver på
dba, men man kan vel håbe på at prutte lidt af prisen af alligevel. Er 105
og 90k rimelige bud at gå ud fra, eller skal man ikke sætte håbet op efter
det?

Hvordan er køreegenskaberne? Kan man sammenligne dem. Forestiller mig lidt
at 6'ere er nemmere at tumle omkring på de små snoede veje, og 9'ere gør sig
bedre på de lidt større veje, og samtidig har en del mere overskud.

Hvad havde i valgt?
Pengene er ikke problemet, den manglende tyveriforsikring er dog lidt..
Satser dog på at sikre dem så godt jeg kan, og så krydse fingre og alt andet
der ellers kan krydses..

Mvh Anders

Fra : Kenneth T

Dato : 19-03-07 17:44

> [...]
> at 6'ere er nemmere at tumle omkring på de små snoede veje, og 9'ere gør
> sig bedre på de lidt større veje, og samtidig har en del mere overskud.

Kender ikke zx6r, men har haft en zx9r i samme årgang, den kørte jeg over
60.000 problemfrie km på, den kan anbefales.
9Rèn er rigelig adrædt til landevej, sommerferie med 2 på, og bjergpas i det
sydFranske, men måske ikke valget til en lukket bane.

-
MVH
Kenneth T
ZX12R & R1

Fra : tp

Dato : 19-03-07 18:40

> [...]
> at 6'ere er nemmere at tumle omkring på de små snoede veje, og 9'ere gør
> sig bedre på de lidt større veje, og samtidig har en del mere overskud.

Jeg kan ikke lige huske om 99 er ændret i forhold til 98, men af 98 har jeg
prøvet begge. Umiddelbart synes jeg de er meget ens. både størrelse,
sidekomfort og "kasten rundt i svinget". Forskellen er hvor hurtigt de
kommer op i fart igen. Her skal man virkelig passe på kortet med 9'eren.
Personligt er 6'eren rigeligt til dk, men prisen er også meget ens (9'eren
har flere gange været på tilbud til ca 160kkr, hvilket er ca det samme som
6'eren), så 9'erens træk kan jo friste ikk

Tjek din forsikring. Er der enorm forskel, så tag den "lille". Er det et
fedt, så tag 9'eren.

Af problemer har jeg lagt mærke til at påfaldende mange har fået skiftet
toppakning omkring de 30.000km (9'eren), såeee det kan være der er en
svaghed her. Meen det er vel en overkommelig udskrivning hvis det altså er
det eneste der er sket...

Mvh Tp, pt en morfar bimmer, men kunne da godt bruge sådan en 9'er til de
dage det skulle gå lidt hurtigere

Fra : Henrik Olesen

Dato : 19-03-07 19:26

Kan anbefale en 9´er - masser af overskud - fra ca. 3.000 omdr./m og op. Du
behøver ikke absolut altid at tvinge den op over 10.000 omdr./m - selv om
den er bygget til det. Har selv netop fået monteret et lidt højere
kåbeglas - det giver god læ til min højde på 176 cm. Havde i 1979 en Z1000
med 83 hk - nu en 9´er med 144 hk - dejligt med alt det overskud. Da jeg er
til moment og overskud kunne jeg ikke finde på at købe en 6´er.

Mvh. Henrik.
Tjek min mc her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10785

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 20-03-07 10:03

"Flerbrugermaskine" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa..

[snip]

Mange tak for hjælpen!
zx6r er skåret væk, jeg kan godt lide overskudet som en lidt kraftigere
motor har.. og prisforskellen er jo heller ikke så stor igen.. måske :)

mvh Anders

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 20-03-07 16:17

> Mange tak for hjælpen!
> zx6r er skåret væk, jeg kan godt lide overskudet som en lidt kraftigere
> motor har.. og prisforskellen er jo heller ikke så stor igen.. måske :)

Fornuftigt valg..(-:
Jeg har haft en 9er fra 98 som nåede at runde 70000 inden jeg solgte den og
der var ingen problemer undervejs.
En kort periode,imens, havde jeg også en 6er fra 99 og den føles meget lig
9eren bare med lidt færre kræfter.
Så køb en 9er.
Der får du mest for pengene..(-:
Mvh
Rasmus H

Fra : Morten K

Dato : 20-03-07 12:15

Jeg havde en zx-6r fra '00 som jeg var meget glad for. Den havde flere
kræfter end jeg nogensinde fik brug for og jeg har brugt den både på
bane, landevej og længere motorvejsstræk. Det eneste jeg kunne savne
var måske bundtræk når man kørte i byen, for man skulle være flittig
med gearet, men ellers var det en fantastisk maskine.

Mvh
Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374