Ford Focus C-max bagbremser?
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 18:10

Hejsa Alle

Er der nogen speciel måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,
eller er det lige ud af landevejen? skal den evt skrues ind?

Mvh
Morten

Fra : Tom

Dato : 03-04-07 18:23

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle
>
> Er der nogen speciel måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,
> eller er det lige ud af landevejen? skal den evt skrues ind?

Vil tro det er lige som på mondeo, sierra og fiesta hvor den bare skal
presses tilbage. Husk lige at checke at væskestanden er i minimum i
beholderen ellers kan bremsevæsken flyde over og gå ud på lakken....som
lakken absolut ikke kan tåle.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 18:33

> [...]
> presses tilbage. Husk lige at checke at væskestanden er i minimum i
> beholderen ellers kan bremsevæsken flyde over og gå ud på lakken....som

super, ingen faldgrupper der så

mvh
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-04-07 21:00

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Vil tro det er lige som på mondeo, sierra og fiesta hvor den bare skal
> presses tilbage.

Nej, de skal ikke bare presses tilbage.
Det gælder _kun_ forbremserne.
På både Sierra og Mondeo med skiver på baghjulene skal de skrues tilbage.
Da du skriver caliber, går jeg ud fra at der er tale om skivebremser.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:05

> [...]
> På både Sierra og Mondeo med skiver på baghjulene skal de skrues tilbage.
> Da du skriver caliber, går jeg ud fra at der er tale om skivebremser.

Ja self, havde den tromler havde den jo ikke caliber

ok, jamen så må jeg jo skrue dem, er det højre/venstre gevind?

Mvh
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-04-07 21:11

> Ja self, havde den tromler havde den jo ikke caliber
>
> ok, jamen så må jeg jo skrue dem, er det højre/venstre gevind?

Ved det ikke, har kun læst Haynes, der står det ikke.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-04-07 21:46

Morten Juel skrev:

> Ja self, havde den tromler havde den jo ikke caliber

Næ, men skal man så kommentere det så skriver du: "Er der nogen speciel
måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,"

> ok, jamen så må jeg jo skrue dem, er det højre/venstre gevind?

Nej det er der ikke.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : alexbo

Dato : 03-04-07 18:56

"Morten Juel" skrev

> Er der nogen speciel måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,
> eller er det lige ud af landevejen? skal den evt skrues ind?

Sandsynligvis.

Det er efter min mening en uskik at lade emnelinien være en del at
indlægget, som du kan se har Tom svaret i den tro at du mener
forhjulsbremser.
Emnelinen bør angive det emne man skriver om, og brødteksten( indlægget) bør
være komplet,og ikke bare en forlængelse af emnelinien.

Det gjorde så heller ikke noget hvis man skrev lidt mere om bilen end bare
mærket.
Personligt undlader jeg tit at svare, hvis jeg selv skal gætte mig frem til
hvad det hele handler om.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 19:54

> Det er efter min mening en uskik at lade emnelinien være en del at
> indlægget, som du kan se har Tom svaret i den tro at du mener
> forhjulsbremser.

Hvad hulen fabler du om?? hvor kan du læse at han ser det som
forbremserne???
Jeg kan ikke bære folk igennem deres liv, de må selv læse teksten !!

> Emnelinen bør angive det emne man skriver om, og brødteksten( indlægget)
> bør være komplet,og ikke bare en forlængelse af emnelinien.

Hvad ville du skrive?? "Ford Focus C-max bagbremser?" meget mere specifikt
kan det da ikke være !!

> Det gjorde så heller ikke noget hvis man skrev lidt mere om bilen end bare
> mærket.

Hvis du havde bare en smule forstand på mærke og den model jeg har skrevet,
vidste du nok også at der KUN er en model af focus c-max, og jeg er ret
sikker på at bagbremserne er ens på de 4 motormodeller..

> Personligt undlader jeg tit at svare, hvis jeg selv skal gætte mig frem
> til hvad det hele handler om.

Du kan jo læse de sorte ting jeg har lagt i indlægget, det er bogstaverne

Mvh
Morten

Fra : Leonard

Dato : 03-04-07 20:01

On Tue, 3 Apr 2007 20:54:20 +0200, Morten Juel wrote:

> Hvad ville du skrive?? "Ford Focus C-max bagbremser?" meget mere specifikt
> kan det da ikke være !!

Næh, men det vil gøre det meget mere læsevenligt at skrive det i teksten
og ikke kun i emnelinien.
Så kan man også citere den linie med, så det er helt tydeligt hvad der
svares på.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : alexbo

Dato : 03-04-07 20:47

"Morten Juel" skrev i

> Hvad ville du skrive?? "Ford Focus C-max bagbremser?" meget mere specifikt
> kan det da ikke være !!

Nedenstående er hvad du skriver.

"Er der nogen speciel måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,
eller er det lige ud af landevejen? skal den evt skrues ind?"

Men du kan da skrive som du vil, vi andre kan så svare hvis vi vil.

Svaret er forøvrigt Ja

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 21:07

> "Er der nogen speciel måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,
> eller er det lige ud af landevejen? skal den evt skrues ind?"
>
> Men du kan da skrive som du vil, vi andre kan så svare hvis vi vil.

alle kan svare som de vil og resten stod i topic, hvorfor skrive det to
gange, jeg går ikke ud fra at folk er tungnemme

> Svaret er forøvrigt Ja

Super, er det højre/venstre gevind?

Mvh
Morten

Fra : alexbo

Dato : 03-04-07 21:28

"Morten Juel" skrev

> Super, er det højre/venstre gevind?

Der var ja til at det er lige ud af landevejen.
Der er ingen problemer bare man gør det rigtigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 22:04

> Der var ja til at det er lige ud af landevejen.
> Der er ingen problemer bare man gør det rigtigt.

Det er fandens som alle er odrkløvere idag..

Skulle i ikke over i teknik.bil istedet

Mvh
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-04-07 22:21

> Det er fandens som alle er odrkløvere idag..
>
> Skulle i ikke over i teknik.bil istedet

Nej, men det var måske dig, der skulle have stillet spørgsmålet der i
stedet.
Husk på, at dette er snik-snak gruppen du er i

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 03-04-07 22:47

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men det var måske dig, der skulle have stillet spørgsmålet der i
> stedet.
> Husk på, at dette er snik-snak gruppen du er i

øv, så er jeg også i den forkert gruppe, jeg skulle have været i
flueknepper-gruppen

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-04-07 23:23

> øv, så er jeg også i den forkert gruppe, jeg skulle have været i
> flueknepper-gruppen

Den gruppe er vist så lille at jeg ikke kan få øje på den

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Fam. Olsen

Dato : 04-04-07 10:22

> alle kan svare som de vil og resten stod i topic, hvorfor skrive det
> to gange, jeg går ikke ud fra at folk er tungnemme

Næ men det bliver man sgu hvis man skal presse en bremsecylinder ind i en
caliper.

MVH Niels

Fra : Per O.

Dato : 04-04-07 10:35

> [...]
>
> Er der nogen speciel måde bremsecylinderen presses ind i caliberen igen,
> eller er det lige ud af landevejen? skal den evt skrues ind?

Jeg har selv en C-Max og den skal altså skrues ind!!!!!!

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk