afmontering af hjulkapsler?
Fra : Sara & Martin

Dato : 01-04-07 19:43

Hej

Nogen der ved hvordan jeg afmonterer mine plastikhjulkapsler på mine dæk.
Har revet og lirket i dem men intet sker? Skal man have noget specielt
værktøj eller skal der bare knofedt til?

mvh
Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-07 19:46

Sara & Martin skriver:

> Nogen der ved hvordan jeg afmonterer mine plastikhjulkapsler på mine dæk.
> Har revet og lirket i dem men intet sker? Skal man have noget specielt
> værktøj eller skal der bare knofedt til?

Som regel er det bare at flå.

Til en del VW biler følger der en lille metalbøjle med til arbejdet, så
er det lettere at få fat.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-04-07 20:27

> Til en del VW biler følger der en lille metalbøjle med til arbejdet, så
> er det lettere at få fat.

Nå det er det, den er til, jeg køre ikke i en proletar model som er udstyret
med hjulkapsler. Ellers orn´er hammer og mejsel det meste ;).

Fra : Telemand

Dato : 01-04-07 21:57

Se, der er jo flere gode bud, men hvad med at oplyse om bilmærke/model.
Måske det så bliver lidt nemmere at svare på.

Mvh
Telemand

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-07 21:58

Telemand skriver:

> Se, der er jo flere gode bud, men hvad med at oplyse om bilmærke/model.
> Måske det så bliver lidt nemmere at svare på.

Nu da det er mig du svarer, så VW Golf V......

Fra : Sara & Martin

Dato : 02-04-07 15:45

"Telemand" <skipper@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> Se, der er jo flere gode bud, men hvad med at oplyse om bilmærke/model.
> Måske det så bliver lidt nemmere at svare på.
>
> Mvh
> Telemand

Det er en Peugeot 206 SW fra 2006, hvis det kan hjælpe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-04-07 13:54

Sara & Martin wrote:
> Det er en Peugeot 206 SW fra 2006, hvis det kan hjælpe

Så prøv at hive fat i hjul-nøglen (den der ligger sammen med donkraften)
og kig i enden af den. På min sidder er en lille krog som man bruger til
at stikke ind i et af hullerne i hjulkapslen, så den griber fat i den
metalring der spænder kapslen fast mod fælgen. Og så er det bare at
trække til.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 01-04-07 21:06

Hej.

Jeg har Hyundai Accant og der sidder hjulkapslerne UNDER boltene.
Så boltene skal ud før du kan tage hjulkapslen.:)

--
MVH.
Finni

Fra : ShutEye

Dato : 02-04-07 07:13

> Nogen der ved hvordan jeg afmonterer mine plastikhjulkapsler på mine dæk.
> Har revet og lirket i dem men intet sker? Skal man have noget specielt
> værktøj eller skal der bare knofedt til?

Sidder hjulene stadig på bilen?
På min potte (honda civic) bliver kapslerne holdt fast af hjulboltene, og
kan derfor først komme af når hjulet er af.