Min Punto er forkølet
Fra : CarstenGP

Dato : 31-03-07 22:12

Jeg har en Punto S, 1.2 (Star) fra 1997.

Problemet er li'som sætter ud (hoster). 1000-1200 omdr. 1. + 2. gear er
værst.

Værst når:
- jeg kører stille, og slipper gassen for derefter at gasse lidt igen,
- eller når jeg skifter ned i 2. gear før et sving og så slipper koblingen.

Desuden har den en mislyd (kold) når man kører den ud i gearne.
Når den har kørt et par kilometer er lyden væk.

Jeg har ikke haft den så længe, jeg har købt den af en dame (nabo), der har
købt ny bil.
Jeg troede først det var tændingen, da det var fugtigt, og de første dage
jeg kørte i den.
Men nu har vi haft godt vejr i en del dage og den gør det stadigvæk.

Den har været igennem stort service og har fået skiftet olie m.v. + tandrem.

Jeg har spurgt damen om hun har oplevet det samme, men det har hun aldrig.

Jeg har kun kørt i den én gang før den røg til service, da den skulle synes.
Og dengang jeg kørte i den synes jeg heller ikke der var noget i vejen
Kan der være lavet noget ved service, der kan være skyld i problemet?

Den har fået skiftet bundkar, styrekugler, bremser og fået lavet en
inderskærm.
Så har den fået olie, nye tændrør og hvad der end sker ved service.

(I øvrigt var det ene nye tændrør lidt sodet da tændingskabler blev tjekket)

Alle inputs er meget velkomne.
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 00:57

prøv at måle din vand temp føler igennem, og se om det evt er der problemet
ligger, eller din lambda sonde..

Mvh
Morten

Fra : CarstenGP

Dato : 01-04-07 09:47

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> prøv at måle din vand temp føler igennem, og se om det evt er der
> problemet ligger, eller din lambda sonde..
>
> Mvh
> Morten

Tak, det skal da tjekkes...