Skift af baghjulsleje
Fra : Tom

Dato : 27-03-07 19:29

Hej

Så har jeg lige givet bilen det helt store eftersyn i dag.
- Skift af bremseskiver
- Skift af Bremsetromler
- Skift af baghjulslejer
- Smørring af undervogn m.m.
- Diverse kontroller i undervogn samt rengøring

Hold da fast og det hele tog kun 1½ time.
Jeg havde godt ikke troet at det er SÅ let at skifte baghjulslejer. Det er
jo lige så let som at skifte hjul. Hele lejet sidder bare fast med en stor
møtrik og ikke mere.

Ved mit eftersyn opdage jeg desværre at bærekuglen er gået i højre side (nok
pga. min hurtigkørsel i rundkørsler)...så her må jeg på den igen. Det ved
jeg tager ca. 1-2 timer alt efter hvor rusten det hele er. Men det er jo
ulempen ved at lave det hele selv, at man ikke har de stumper liggende som
man opdager skal skiftes.

Men til mondeo folket kan jeg varmt anbefale selv at skifte baghjulslejer
hvis det nogensinde skulle komme dertil. Det er så let man tror det er løgn

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-03-07 20:33

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:46096244$0$15893

> Men til mondeo folket kan jeg varmt anbefale selv at skifte baghjulslejer
> hvis det nogensinde skulle komme dertil. Det er så let man tror det er
> løgn

Kan det mon betale sig?, den er jo rustet ½ væk ;).

Fra : Tom

Dato : 27-03-07 20:36

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Kan det mon betale sig?, den er jo rustet ½ væk ;).

Sad også og funderede over det, når 2 lejer koster 1800 Kr, det fordobler jo
bilens værdi

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-07 08:55

> Sad også og funderede over det, når 2 lejer koster 1800 Kr, det fordobler
> jo bilens værdi

Læder + nye lejer bagi.

Det er jo noget der rykker ved prisen

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Tom

Dato : 28-03-07 17:33

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Læder + nye lejer bagi.
>
> Det er jo noget der rykker ved prisen

Jep og så både nye skiver og tromler som glimter vildt flot her i sollyset.
Det varer dog næppe længere end til første gang vi får regn, så er de
ræverøde......det hele er thansen dele

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:16

Tom skriver:

> Jep og så både nye skiver og tromler som glimter vildt flot her i sollyset.
> Det varer dog næppe længere end til første gang vi får regn, så er de
> ræverøde......det hele er thansen dele

PÅ min gamle golf gav jeg tromlerne varmefast aluspray. Det holdte fint
en hel sæson.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tom

Dato : 28-03-07 18:22

> Tom skriver:

> PÅ min gamle golf gav jeg tromlerne varmefast aluspray. Det holdte fint
> en hel sæson.

Det må keg købe i morgen fordi mit udstødning skal også have en tur, det
ruster temmelig meget i mellempotten

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:30

Tom skriver:

> Det må keg købe i morgen fordi mit udstødning skal også have en tur, det
> ruster temmelig meget i mellempotten

Det ved jeg så ikke om det kan holde til.

Tromlerne var intet problem.
På med slibeskive når der kom alubasser på og så lade dem se lidt triste
ud sidst på vintersæson'en.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-03-07 11:22

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Kan det mon betale sig?, den er jo rustet ½ væk ;).

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd