lidt mere motorlyd tak
Fra : Dak

Dato : 27-03-07 16:33

Nå men nu står jeg og overvejer at anskaffe mig et sportsfilter ala K&N,
greenfilter osv. Men som alting så skal det selvfølgelig være de lidt
billigere mærker. Så nu vil jeg høre om der er nogen herinde som kan
sige mig hvilke nogen jeg kan vælge? har set mig lun på en af disse 3:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=845178207&n=1225864743&pn=1225868353

http://www.bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=243&produktgrID=16

http://www.bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=246&produktgrID=16

Så hvis der er andre specifikke modeller så må i gerne komme med dem og evt.
hvad jeg skal gøre for at sætte dem på netop min bil. Har fået at vide at
jeg bare kan sætte dem på der hvor den originale luftfilterkasse er, så det
skulle vel ikke være noget problem at fjerne den og sætte sådan en ny fætter
på.

Er der forresten nogen som ved hvad slangen er i Ø på min bil?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-03-07 17:38

> [...]
> er, så det skulle vel ikke være noget problem at fjerne den og sætte sådan

Så vidt jeg husker er det netop et problem på Sierra DOHC'en, fordi der
sidder nogle ekstra følere på selve kassen dér... :-/

Troels

Fra : Dak

Dato : 27-03-07 18:57

> Så vidt jeg husker er det netop et problem på Sierra DOHC'en, fordi der
> sidder nogle ekstra følere på selve kassen dér... :-/

Sidst jeg skiftede filter så kunne jeg da ikke se nogen følere men kun en
tom plastickassenår jeg tog filtret ud. :-/

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 27-03-07 18:26

> [...]
> er, så det skulle vel ikke være noget problem at fjerne den og sætte sådan

Det er vist også en god idé at trække en slange fra fronten af bilen og hen
til luftfilteret, således at der ledes kold luft ind udefra. Det er der i
hvert fald gjort på min Fiesta ST m. KN.

/Kasper Hansen

Fra : Dak

Dato : 27-03-07 18:58

> [...]
> til luftfilteret, således at der ledes kold luft ind udefra. Det er der i
> hvert fald gjort på min Fiesta ST m. KN.

ja nu havde jeg så tænkt mig de der varmeafvisende tæpper man kan købe. Det
skulle være billigere samlet set end at købe slange/rør, samlemuffe af en
art osv.

Fra : Brian

Dato : 27-03-07 19:09

Dak wrote:

> ja nu havde jeg så tænkt mig de der varmeafvisende tæpper man kan
> købe. Det skulle være billigere samlet set end at købe slange/rør,
> samlemuffe af en art osv.

Du er stadig nødt til at tilføre noget frisk luft. Hvis du tjekker din
luftfilterkasse, er der allerede en slange der er ført til kassen - det er
sådan set bare at forlænge den. Køber du et KN, er der en slange med...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-03-07 18:58

Dak skriver:

> Nå men nu står jeg og overvejer at anskaffe mig et sportsfilter ala K&N,
> greenfilter osv.

Hvorfor ?

Vil du have mere lyd, så bor hul i din udstødning.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 28-03-07 12:06

> Hvorfor ?

For sjov skyld... har altid været den fornuftige type så nu skal der
bare leges med bilen.

> Vil du have mere lyd, så bor hul i din udstødning.

Kommer det ikke til at lyde kikset? og hvor skal jeg bore sådan et hul henne
hvis det nu var?

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 12:47

> Kommer det ikke til at lyde kikset? og hvor skal jeg bore sådan et hul
> henne hvis det nu var?

Han sagde det for sjov..!!!

Troels

Fra : Dak

Dato : 28-03-07 13:29

> Han sagde det for sjov..!!!

nå ja hvad ved jeg. har jo ikke haft bil før. på en motorcykel kan man
fjerne lidt af støddæmper ulden. Det kan man vist nok ikke på en bil...

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 14:26

> nå ja hvad ved jeg. har jo ikke haft bil før. på en motorcykel kan man
> fjerne lidt af støddæmper ulden. Det kan man vist nok ikke på en bil...

Du mener nok lyddæmper-ulden. Og jo, det kan man! Snit bagpotten op på langs
med en vinkelsliber, ud med uld, mellemvægge og rør, og svejs den sammen
igen, at foretrække en CO2-svejser. Elektrode/pind-vejser er for kraftig. :)
Det er bare bedre at købe en rigtig sportspotte (RIGTIG, THansen tæller
ikke, ej heller en 666 rustfri backbox), for så får du en brummen fremfor en
infernalsk rallen.

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:15

Dak skriver:

> For sjov skyld... har altid været den fornuftige type så nu skal der
> bare leges med bilen.

KN filter giver hverken sjov lyd eller hestekræfter - spild af penge.

> Kommer det ikke til at lyde kikset? og hvor skal jeg bore sådan et hul henne
> hvis det nu var?

Bagpotten.

Jo større jo bedre.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-03-07 23:13

On Wed, 28 Mar 2007 19:14:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>KN filter giver hverken sjov lyd eller hestekræfter - spild af penge.

Næh, jeg havde et K&N filter med kold luftindsugning på min Mustang,
jeg kunne ikke mærke, om bilen havde fået flere kræfter. Det kunne jeg
derimod med en ny chip. Der er heller ingen forskel i lyden fra
udstødningen, den eneste forskel er lidt mere brøl fra indsugningen,
når man trykker den af.

--
Lars Ehlers

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 23:46

> [...]
> derimod med en ny chip. Der er heller ingen forskel i lyden fra
> udstødningen, den eneste forskel er lidt mere brøl fra indsugningen,

Det lyder også fedt. Specielt på en '90 Honda Civic i-VT.. Uha-da..

Troels

Fra : Lars Ehlers

Dato : 28-03-07 23:57

On Thu, 29 Mar 2007 00:46:28 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> wrote:

>Det lyder også fedt. Specielt på en '90 Honda Civic i-VT.. Uha-da..

Så skal den også have en et afgangsrør med en diameter på størrelse
med en CD. Så er der "lyd" for alle pengene. Eller nærmere en underlig
brummen...

--
Lars Ehlers

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-03-07 01:04

> Så skal den også have en et afgangsrør med en diameter på størrelse
> med en CD. Så er der "lyd" for alle pengene. Eller nærmere en underlig

Nix nu snakker jeg KUN indsugningslyd...

Uha, sådan en 90'er VTEC motor der runder 8500 rpm... Mums..

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-07 05:16

Lars Ehlers skriver:

> [...]
> derimod med en ny chip. Der er heller ingen forskel i lyden fra
> udstødningen, den eneste forskel er lidt mere brøl fra indsugningen,

"Brølet fra indsugningen" i en Sierra 2,0 - kan du høre det for dig ?

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-03-07 10:41

> "Brølet fra indsugningen" i en Sierra 2,0 - kan du høre det for dig ?

Make no mistake, til Megameet og alm. fredagstræf her i AA, er Sierra
2.0'erne blandt dem der laver det højeste indsugningsbrøl når de får høvl..

Troels

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-03-07 20:55

Dak wrote:
> [...]
> disse 3:
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Brug hellere pengene på at gøre den sierra lidt mere driftsikker...

Alt det pop kan jo komme på den når bilen spiller 112%... Hvis en Ford kan
det!

MVH Stetter

Fra : Dak

Dato : 28-03-07 12:08

> Brug hellere pengene på at gøre den sierra lidt mere driftsikker...

Den er da driftsikker? den har endnu ikke haft en dag hvor den ikke kunne
starte. Godt nok havde den en utæt benzintank pakning på et tidspunkt men
ellers har den da bare kørt derudaf. sådan da.

> Alt det pop kan jo komme på den når bilen spiller 112%... Hvis en Ford kan
> det!

Den tid er kørt. nu skal jeg bare have sjov med bilen. Har jo lige fået en
forstærker ind af døren så nu skal jeg have hele 6 højttaler i bilen.