Ny "mors-bil" til <140.000 kr
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 18:02

Hej,

Hvad skal man kigge efter hvis man ser på subject? Her tales fabriks-ny.

Indtil videre har vi gennem prøveture udelukket ihvertfald 3 modeller:

Ford Fiesta + KA og Kia Picanto.

Hvem har ellers nogle fornuftige bud på konebiler? Om den koster 145.000 gør
vel heller ikke så meget, man har jo hørt om at man kan prutte priserne
lidt.

Skyd løs!

Troels

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-03-07 18:26

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> writes:

> [...]
>
> Hvem har ellers nogle fornuftige bud på konebiler? Om den koster
> 145.000 gør vel heller ikke så meget, man har jo hørt om at man kan

Har I prøvet Aygo/C1/107 ? Jeg har en mistanke om at det måske ikke
er jeres stil, men hvad var det nu lige der var galt med de tre andre?
Hvis I fortalte os det, kunne vi måske skyde mere præcist.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 18:29

> Har I prøvet Aygo/C1/107 ? Jeg har en mistanke om at det måske ikke
> er jeres stil, men hvad var det nu lige der var galt med de tre andre?
> Hvis I fortalte os det, kunne vi måske skyde mere præcist.

For at være helt ærlig er C1 / 107 simpelthen for grimme. Ford Fiesta er kun
en BIL og ikke en skid andet for de 140.000 - hverken højdejustérbart
føresæde, elruder eller andre småting. Kia'en fandt hun uinspirerende.

Peugeot 206 f.eks er et godt alternativ, de laves jo stadig. Sådan en fåes
med aircon og tågelys for, for 144.990 kr. - som nok også kan fåes for
140.000 kr hvis man spør' pænt. Så er det endda en 1.4 med 75 hk, dvs. der
er også ok riv i den til hende.

Skoda Fabia til 139.900 har vi også kigget lidt på, det bliver så blot en
1.2 3-cyl med 54 hk, og den virker en smule brystsvag. Ellers også en lækker
bil.

Troels

Fra : TDN

Dato : 26-03-07 18:31

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvem har ellers nogle fornuftige bud på konebiler? Om den koster 145.000
> gør vel heller ikke så meget, man har jo hørt om at man kan prutte

Hvad med en Suzuki Swift, den er smart kører godt, har fået gode test.

Mvh
Thomas

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 18:34

> Hvad med en Suzuki Swift, den er smart kører godt, har fået gode test.

Ja den har vi også kig på, den er bare MEGET basalt udstyret i en 1.3'er
3-dørs, allerede der er vi rundet 140.000 kr., og der er godt nok ikke meget
"gejl" i den som cd/mp3-radio, o.l.

Troels

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 19:04

> [...]

> 3-dørs, allerede der er vi rundet 140.000 kr., og der er godt nok ikke
> meget "gejl" i den som cd/mp3-radio, o.l.

Er der ret tit den slags i nye biler? Lægger det ikke bare ekstra på bilen i
afgift?

Er det noget problem at købe den bil I vil have og få CD/radio og andet gejl
(efter ønske) monteret? Det har jeg gjort med to nye biler. Fordelen er jo,
at man kan bruge pengene på det gejl man vil have - og slippe for resten.

Mvh. Lisbeth

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 19:11

> [...]
> er jo, at man kan bruge pengene på det gejl man vil have - og slippe for

Det kan man sagtens, ja, men når der nu findes biler til 145.000 med det
udstyr man gerne vil have, hvorfor så finde en i et andet mærke, i en HELT
skrabet model, til 140.000 kr, og derefter udstyre for 15.000? :)

Troels

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 21:24

> Det kan man sagtens, ja, men når der nu findes biler til 145.000 med det
> udstyr man gerne vil have, hvorfor så finde en i et andet mærke, i en HELT
> skrabet model, til 140.000 kr, og derefter udstyre for 15.000? :)

Og kan du det, er der jo ikke noget problem *S*

Spørgsmålet er, om det betaler sig at købe en bil, der er født med alt for
meget udstyr... så som radio og CD-afspiller. Koster det ikke bare ekstra i
afgift? Er det ikke bedre at eftermontere den slags?

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 21:40

> Spørgsmålet er, om det betaler sig at købe en bil, der er født med alt for
> meget udstyr... så som radio og CD-afspiller. Koster det ikke bare ekstra
> i afgift? Er det ikke bedre at eftermontere den slags?

Er det ikke rimeligt besværligt at finde en eftermontérbar radio der passer
i instrumentbordet på f.eks. en Suzuki Swift?

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-03-07 21:51

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Er det ikke rimeligt besværligt at finde en eftermontérbar radio der
> passer i instrumentbordet på f.eks. en Suzuki Swift?

Sikkert, men finten er jo at få handlet en org. radio/cd med ved handlen,
som først monteres når bilen er landet i DK - så skal du ikke betale afgift
af den.

Jeg kan forøvrigt tilslutte mig Swift... en skøn lille bil med et (IMO)
rigtig fint interiør for klassen.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 22:21

> Sikkert, men finten er jo at få handlet en org. radio/cd med ved handlen,
> som først monteres når bilen er landet i DK - så skal du ikke betale
> afgift af den.

Pyt. Som en del af en pakke til 5.000 kr. med elruder, varme i sæder,
elsidespejle, soltag, og så meget andet godt, går det sgu nok

> Jeg kan forøvrigt tilslutte mig Swift... en skøn lille bil med et (IMO)
> rigtig fint interiør for klassen.

Det eneste minus ved 1.5'eren er at motoren lyder træt af arbejdet... Den
lyder træt af livet så snart den runder 3.000 rpm.

Troels

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-03-07 22:30

> Pyt. Som en del af en pakke til 5.000 kr. med elruder, varme i sæder,
> elsidespejle, soltag, og så meget andet godt, går det sgu nok

Ja selvfølgelig går det nok! Specielt hvis man har penge nok.
Men du har lagt flere penge i statskassen end du gør, ved at eftermontere
ekstra grej *S*

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 23:03

> Ja selvfølgelig går det nok! Specielt hvis man har penge nok.
> Men du har lagt flere penge i statskassen end du gør, ved at eftermontere
> ekstra grej *S*

Jamen jeg skærer da bare hul i taget af min spritnye bil og eftermonterer
soltag. Klart jeg gør.

Nej, jeg gør ej. Og nu når cd/mp3 er med i pakken, kan man jo lige så godt
slå 2 fluer med 1 smæk.

Troels

Fra : Brian

Dato : 26-03-07 22:31

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Det eneste minus ved 1.5'eren er at motoren lyder træt af arbejdet...
> Den lyder træt af livet så snart den runder 3.000 rpm.

Jep, men det synes jeg er gældende for alle biler i klassen - medmindre man
direkte går efter de sjove modeller.

Jeg synes overhovedet ikke 1,5'eren er værd at give de ekstra penge for.
Forskellen er IMO for lille.

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 23:04

> Jep, men det synes jeg er gældende for alle biler i klassen - medmindre
> man direkte går efter de sjove modeller.

Det har du selvfølgelig ret i. Swift Sport virker mere frisk i motoren, New
Civic 1.8 snurrer altså også godt. Den bil er bare i en anden prisklasse,
men det kan man sgu også godt mærke kvalitetsmæssigt.

> Jeg synes overhovedet ikke 1,5'eren er værd at give de ekstra penge for.
> Forskellen er IMO for lille.

Det er mange penge for 10 hk. (er det ikke dét der er forskellen?)

Troels

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-03-07 23:34

> [...]
> kvalitetsmæssigt.

> Det er mange penge for 10 hk. (er det ikke dét der er forskellen?)

Og 1,5 s hurtigere til 100. Hvad man så eller skal med det...

Mere sært er den nye Yaris TS, ved at gå fra 87 til 132 HK får de
banket 0-100 tiden fra 11,5 til 9,3? Brændstofforbruget kan de godt
finde ud af at få deropad...

Men det var jo ikke lige den prisklasse vi snakkede om. Jeg kom til at
tænke på: Var der ikke en Mitsubishi Colt fan herinde en gang?

Fra : Brian

Dato : 27-03-07 08:11

Peter Dalgaard wrote:

> Mere sært er den nye Yaris TS, ved at gå fra 87 til 132 HK får de
> banket 0-100 tiden fra 11,5 til 9,3? Brændstofforbruget kan de godt
> finde ud af at få deropad...

Så har de nok ændret gearingen. Når man køber en "vild" model, elsker man jo
at ligge med 3000+ omdrejninger ved normal landevejskørsel

/Brian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-03-07 12:32

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> Så har de nok ændret gearingen. Når man køber en "vild" model, elsker man jo
> at ligge med 3000+ omdrejninger ved normal landevejskørsel

Det kan man allerede med 1.3'eren hvis man "glemmer" at sætte den i
fjerde.... (Det giver en vis mening fordi den har max moment omkring
4200, og så har man motorbremsen med når det snor sig. Men den lyder
lidt arrig.)

Men er det ikke snarere omvendt: Gearingen er højere, så den stærkere
motor kan trille med færre omdrejninger ved høje hastigheder?

Fra : Brian

Dato : 27-03-07 18:14

Peter Dalgaard wrote:

> Men er det ikke snarere omvendt: Gearingen er højere, så den stærkere
> motor kan trille med færre omdrejninger ved høje hastigheder?

Jo, men spørgsmålet er om man ønsker lavere omdrejninger ved marchfart,
eller mere liv i potten når den får noget at leve af. Når de klipper 2,2
sekunder af 0-100 tiden, vil jeg tro at det meste ligger i gearingen. Det er
også oftest sådan, at de små biler med en "stor" motor, netop er gearet
lavt. Det giver en flot 0-100 tid, og bilen føles mere levende. I f.eks en
Peugeot 406, er gearingen lavere i en 2.0 motor, end i en 1.8. Det er gjort
fordi, at man så køberne af 2.0 motoren, som kunder der vil have lidt mere
skud i potten.

Et andet eksempel på en vildbasse med lav gearing, er Fiesta ST.

/Brian

Fra : Brian

Dato : 27-03-07 08:09

> Det er mange penge for 10 hk. (er det ikke dét der er forskellen?)

Jow, jeg kunne ikke mærke forskel på nogen måde, og jeg gik direkte fra den
ene til den anden.

Hvis ellers en Swift kan godkendes, kører de jo en kampagne for tiden.

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-03-07 08:01

On Mon, 26 Mar 2007 23:21:20 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:

>Det eneste minus ved 1.5'eren er at motoren lyder træt af arbejdet... Den
>lyder træt af livet så snart den runder 3.000 rpm.

Nå, så det er fra din mor, at du har arvet blyet i højrefoden...

Jamen æhh...hvad med en Fiat Panda eller en Hyundai Getz?
For man får vel ikke meget Opel Corsa og Nissan Micra for 140.000 kr...

Kia Rio, kunne også være en mulighed.

Men problemet er jo at man ikke kan få en ny rap bil med masser af
brugbart gejl til 140 k.
For 20 år siden, jo, men sgu'tte i dag...med mindre at man bor uden for
DK.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Thomas

Dato : 26-03-07 19:28

Hvad så med Renault Clio Basic Sport
http://www.renault.dk/minisites/NewBasicsport/index.asp

/Thomas

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 19:42

> Hvad så med Renault Clio Basic Sport
> http://www.renault.dk/minisites/NewBasicsport/index.asp

Tak for tippet, den er sgu lækker!

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 19:45

Hyundai kører kampanger lige nu. F.eks. Getz 1,4 5d., 97 hk og 16,7 km/l og
med aircon til 143.995 kr. Mine forældre har en Getz og det er en ganske
udemærket bil. Gearet går lettere end du nogensinde har prøvet i en anden
bil og servostyringen går også let. Altså vil din kone få en meget let-kørt
bil.Mvh
LarsZK

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 26-03-07 21:34

"LarsZK" <please..> wrote in message
> [...]
> anden bil og servostyringen går også let. Altså vil din kone få en meget

Detg er sådan en jeg har som lånebil mens de krøller Primeraen ud, den kører
sgu egentlig meget godt, sådan en.
1.4 16v kværnen er sgu kvik - jeg har ikke nænnet at sparke rigtig til den
(den har kørt 480km nu, den jeg har - og havde kørt 16 da jeg drejede nøglen
første gang), men den virker glad nok for at arbejde. Den er lige støjende
nok på motorvejen efter min smag, men jeg kører også Ringsted <-> Taastrup
dagligt.
Gearet kan jeg kun være enig i - dog synes jeg gearkassen er lagt lidt sjovt
ud, fjerde er næsten samme gearing som tredje (det føles lidt som at koble
ud og ind igen uden at skifte gear), servostyringen synes jeg dog er
fornuftigt afpasset i den her - den er ikke så let at man bliver bange for
den, den mangler dog lidt føling ved motorvejskørsel i forhold til
Primera'en.

Men ja, tag lige ind og prøv en Getz 1.4 Cool-ting. Der er i øvrigt
højdejusterbart sæde og en Blaupunkt mp3-ting i den jeg har ,)

Hygge,
Tommy

Fra : Otto J

Dato : 26-03-07 22:38

> [...]
> anden bil og servostyringen går også let. Altså vil din kone få en meget

Uden at jeg har den helt vilde erfaring med en masse forskellige biler, så
er jeg vældigt glad for min Getz 1.1, bortset fra at jeg er træt af at jeg
ikke har en 1.4 og aircon, så 1.4 cool må være det rigtige valg jo...
Men jeg har indtil videre været godt tilfreds. Jeg har kørt 43.000 km på 15
måneder i sådan en fætter. Og ja, den er tilpas letkørt, men uden at fjerne
følingen med vejen - sådan som jeg synes Fiat Punto f.eks. gjorde da jeg
prøve den. Mht. radio'en, så er det en standard-radio, så der kan sættes
hvadsomhelst i. Moderne og pæn indretning efter min mening, i forhold til
mange andre af de billige - og så var det RIGTIGT sjovt at sætte sig ud i
sin billige koreanerslæde og glæde sig over finish'en på instrumentbordet,
efter at have siddet i en 800.000,-s plastic-Chrysler... Jo, den støjer
måske nok lidt vel meget (specielt med en 1.1...) over 130, men det opdager
jeg sjældent med dén volumen jeg normalt har på anlægget... Til pengene
fortryder jeg absolut ikke mit køb, efter at have prøvet forskellige andre
billige biler. Jeg fortryder som sagt udelukkende at jeg købte en 1.1, den
er altså for bette...

Men køb for guds skyld ikke en Atos!

Mvh. Otto

Fra : Otto J

Dato : 26-03-07 22:44

P.S. Og med hele "familien Hyundai" (5 styk Hyundai i nærmeste familie...
i ryggen, så kan jeg kun sige at når nu valget i dén prisklasse ligger
mellem rødvin, bambus, tændstikæske eller ørkenvandring (fransk, koreansk,
mikroskopisk lille eller intet udstyr, for de langsomme...), så foretrækker
jeg altså den skævøjede... Jeg synes statistikken både i omgangskredsen og
på generelt plan gør det svært at kigge i spejlet og ønske sig en fransk
bil... Men det er så bare mig!

Mvh. Otto

Fra : Otto J

Dato : 26-03-07 22:47

Til pengene
> fortryder jeg absolut ikke mit køb, efter at have prøvet forskellige andre
> billige biler.

For lige at afslutte denne samtale med mig selv, så skal jeg være ærlig at
sige at jeg ikke har prøvet den nye
Swift, men ellers har jeg været igennem det meste i prisklassen efterhånden.

Mvh. Otto

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-03-07 23:05

> For lige at afslutte denne samtale med mig selv, så skal jeg være ærlig at
> sige at jeg ikke har prøvet den nye
> Swift, men ellers har jeg været igennem det meste i prisklassen
> efterhånden.

Også Peugeot 206 / Renault Clio?

Hvad syntes du om dem, hvis du har været igennem dem?

Troels

Fra : Otto J

Dato : 26-03-07 23:44

> Også Peugeot 206 / Renault Clio?
>
> Hvad syntes du om dem, hvis du har været igennem dem?

206'eren virkede bare "gammeldags" på en eller anden udefinérbar måde. Den
var selvfølgelig ikke helt ny, men det er min egen jo heller ikke - men der
var altså noget galt med at sætte sig ind i en bil der var 2 år gammel, hvor
jeg havde fornemmelsen af at det var en bil fra midt i 90'erne... Dørgrebene
knirkede, overfladerne var matte osv. Getz'en føles stadig "ny", og det er
altså ikke fordi jeg går og polerer instrumentbrættet en gang om ugen, mildt
sagt... Men ellers kørte den sådan set fint nok, jeg havde bare ikke
fornemmelsen af "kvalitet" på noget tidspunkt, hvilket skuffede mig når jeg
er vant til noget der burde være i discount-segmentet. Clio'en var
væsentligt tættere på Getz'en faktisk, men var så også nyere - jeg synes
pedaler og rat var lidt "svampet" at have med at gøre, jeg havde ikke den
samme føling med tingene som jeg synes jeg har i Getz'en. Jeg har ikke kørt
så mange biler at jeg kan give en nøjagtig og udførlig beskrivelse efter
korte ture, så måske spiller det meget ind hvad jeg er vant til. Begge de to
har jeg kørt efter at have haft Getz'en et halvt års tid. Men jeg vil f.eks.
klart foretrække en Clio frem for en Fiat Punto (den gamle model), ud fra de
korte ture jeg har haft. Men det korte af det lange er at jeg endnu ikke har
siddet i en ny bil til under 150-160.000,-, der har fået mig til at tænke
"øv, gid jeg havde købt dén her i stedet for".

Jeg har ikke kørt så mange større/dyrere biler, så man må tage mine
erfaringer for hvad de er, det er ikke ekspert-udtalelser på nogen måde...
Min primære reference er BMW 320d, udover at have taget kørekort i én har
jeg kørt den en gang siden. Den har en efter min ikke-kyndige vurdering et
rigtigt fedt mix mellem at være letkørt, og alligevel give fuld føling med
vejen. Komfortabel, men fast. Uden at nogen af de billige kommer i nærheden,
så vil jeg faktisk påstå at Getz'en er dén der kommer tættest på - og
faktisk tættere på end min brors Elantra, den har lidt for meget "blød hat"
over køreegenskaberne, jeg savner at have føling med bilen.

Hvis jeg skal konkludere noget ud fra min sparsomme erfaring med biler, så
er det nok at det nogle gange er nogle bizart små detaljer der gør folk
glade for sine biler. Eksempelvis syntes jeg at parkerings-funktionen i Fiat
Punto, der gjorde servostyringen ultra-let, var superfed, og hvis min mor
boede et sted hvor hun havde brug for at parallel-parkere, så ville hun
formentligt foretrække dén alene for den funktion. På samme måde kan jeg få
stress af at min kammy's Peugeot 607 har aldeles ubrugelige kopholdere...

Mvh. Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-03-07 08:06

On Mon, 26 Mar 2007 23:38:02 +0200 "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> sent
> [...]

>er jeg vældigt glad for min Getz 1.1, bortset fra at jeg er træt af at jeg

Det mener jeg, at du blev fraråedet dengang du skulle købe den, men næ
nej, 1,1 var rigeligt... Så ka' du lær' det.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Otto J

Dato : 27-03-07 08:39

> Det mener jeg, at du blev fraråedet dengang du skulle købe den, men næ
> nej, 1,1 var rigeligt... Så ka' du lær' det.

Det har du nemlig fuldstændigt ret i! Man skal lære så længe man lever -
men man lærer nu engang bedre af egne fejltagelser end af andres! Jeg
var hårdt og brutalt for nærig. Hvis jeg inden for alle felter opførte mig
sådan som jeg prædiker overfor andre de skal opføre sig inden for mit eget
felt, så ville jeg være en meget mere lykkelig (og meget mere fattig!)
mand...

Jeg tager det med oprejst pande, det var jo mit eget valg - det havde været
mere træls hvis det var omvendt, og jeg var blevet rådet til at lade mig
nøje fordi forskellen var for lille, og det så viste sig at jeg købte for
småt. Det mest irriterende er dog ikke så meget at den er sløv i betrækket,
det vidste jeg jo - det irriterende er at dén besparelse jeg troede jeg
ville opnå ved at tage dét kompromis, naturligvis er forsvundet ved at jeg
presser motoren mere end jeg ville have gjort med en 1.4. Men så ved jeg jo
det til næste gang...

Mvh. Otto

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-03-07 10:53

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har du nemlig fuldstændigt ret i! Man skal lære så længe man
> lever -

og leve så længe man lærer

> [...]
> sådan som jeg prædiker overfor andre de skal opføre sig inden for mit eget
> felt, så ville jeg være en meget mere lykkelig (og meget mere fattig!)

Der er nok en hel bunke der kan skrive under på det

> [...]
> ved at jeg presser motoren mere end jeg ville have gjort med en 1.4. Men

Se, det sidste er jo nok dét som de færreste tager med i overvejelserne.
Glad for at du nævner det og giver dine erfaringer videre.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (købt fordi jeg kunne lide den)

Fra : Otto J

Dato : 27-03-07 14:28

det irriterende er at dén besparelse jeg

> Se, det sidste er jo nok dét som de færreste tager med i overvejelserne.
> Glad for at du nævner det og giver dine erfaringer videre.

Det skal siges at jeg har kørt meget motorvej, regnestykket ser nok
anderledes ud hvis man kører ren landevejskørsel. Hvis jeg kører pænt ad
landevejen, kan jeg godt holde de 17 km/l der bliver lovet, men man skal
IKKE have de tunge gummisko på... Den største kritik jeg kan give Hyundai,
også ud fra andres erfaringer, er at de er lige lovligt optimistiske med
opgivelserne for benzin-økonomi. En bekendt skiftede fra Opel Astra over
Getz 1.3 (fra før faceliftet) til nu Citroen C3, og med samme kørestil og
kørselsbehov, kørte han længere på literen end opgivet for såvel Opel og
Citroen, men mindre med Getz'en. Nu jeg tænker over det, så falder det mig
ind at såvel Opel og Citroen vist var 1.6'ere, så måske er det netop dét med
for lille motorvalg til opgaven igen...

Mvh. Otto

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-03-07 14:59

On Tue, 27 Mar 2007 15:28:09 +0200 "Otto J" <hifiotto@hotmail.com> sent
the following smoke signals:

>Den største kritik jeg kan give Hyundai,
>også ud fra andres erfaringer, er at de er lige lovligt optimistiske med
>opgivelserne for benzin-økonomi.

Min 1,3'er går i snit 15,5 km/l (med hovedvægten på landevej),
fabriksopgivelserne siger 16,7 km/l (reg.attesten mener dog at det er
17,5 km/l, så jeg sparer 500 kr./år), så det reelt højere forbrug kan
jeg skrive under på.

Men hvad, jeg kører jo stort set aldrig mere i den, så en tankfuld
holder i 2-3 måneder.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Otto J

Dato : 28-03-07 09:27

> Men hvad, jeg kører jo stort set aldrig mere i den, så en tankfuld
> holder i 2-3 måneder.

Ja dét er jo så til at holde til... Med 2 tankfulde om ugen, skal jeg
temmeligt snart have investeret i en diesel!

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:02

Otto J skriver:

> Ja dét er jo så til at holde til... Med 2 tankfulde om ugen, skal jeg
> temmeligt snart have investeret i en diesel!

Det kommer jo an på, hvor langt du kører på de 2 tankfulde om ugen.

Du skal da vidst snart prøve en tur i Golfen......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Otto J

Dato : 30-03-07 09:33

> Det kommer jo an på, hvor langt du kører på de 2 tankfulde om ugen.

Det kan du jo så have ret i. Jeg kører lige præcist ikke langt nok...

> Du skal da vidst snart prøve en tur i Golfen......

Nej tak. Jeg er stor tilhænger af nye (eller næsten nye) biler, og dér er
Golfen for dyr. Vi er ude i noget meget mere varevogns-agtigt, aht. firmaet,
og så må jeg jo bare tjene penge nok til at få råd til den sjove bil ved
siden af...

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-07 12:46

Otto J skriver:

> Nej tak. Jeg er stor tilhænger af nye (eller næsten nye) biler, og dér er
> Golfen for dyr. Vi er ude i noget meget mere varevogns-agtigt, aht. firmaet,

Aaaah, en Caddy (så bliver du skuffet).

> og så må jeg jo bare tjene penge nok til at få råd til den sjove bil ved
> siden af...

Okay en Golf R32

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-03-07 22:25

On Fri, 30 Mar 2007 13:45:51 +0200 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>Otto J skriver:

>Aaaah, en Caddy (så bliver du skuffet).

Ellers kan en Seat Altea FR Van sikkert gøre det...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-03-07 22:26

"Hr. Jensen" skriver:

> Ellers kan en Seat Altea FR Van sikkert gøre det...

Den er knapt så skuffende.

Fra : Otto J

Dato : 01-04-07 15:20

> Aaaah, en Caddy (så bliver du skuffet).

> Okay en Golf R32

Nu deler jeg ikke helt din VAG-fascination, så det skal du nok ikke regne
med... Og desuden synes jeg det er sjovere at lægge taget ned, end at
køre 0-100 på 6 sekunder, og hvis der ikke er ringe på fronten, så har VAG
altså ikke rigtigt noget der kan bringe mit pis i kog på dét punkt...

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-07 19:19

Otto J skriver:

> Og desuden synes jeg det er sjovere at lægge taget ned, end at
> køre 0-100 på 6 sekunder, og hvis der ikke er ringe på fronten, så har VAG
> altså ikke rigtigt noget der kan bringe mit pis i kog på dét punkt...

Naaah - en gammel Golf 1 som Morten Juel har gang i bliver nok en tand
for brianagtigt...

Fra : Anders Majland

Dato : 27-03-07 16:51

> [...]
> opnå ved at tage dét kompromis, naturligvis er forsvundet ved at jeg
> presser motoren mere end jeg ville have gjort med en 1.4. Men så ved jeg

Vi købte i 2004 en 1,sløv(2) 3cylindret skoda fabia combi med 64 små ponyer.
I forhold til de kriterier vi havde stillet op var motor effekt langt nede
på listen. I prisklassen af "store" øknomiske biler under 200.000kr er
udvalget ikke stort hvis man pga egne fordomme starte med at sortere suzuki,
koreanere og postmand per biler fra.

Det var også et motormæssigt noget af et skift fra en 2,2liter i den gamle
mazda.

Men det er ikke den lille motor der gør at vi nu skifter den ud - det er for
at få en (endnu) større bil med regulær plads til 3 på bagsædet og masser af
bagagerumsplads. Mange vil sikkert også mene at det er alt for lidt med 110
diesel heste til 1425kg egenvægt (2050 totalvægt), men det er imho mest et
temperamentsspørgsmål. (Og har jeg lyst til en frisk acc. tager jeg yamahaen
istdet

Fra : Bruno

Dato : 27-03-07 00:23

> [...]
>
> Hvem har ellers nogle fornuftige bud på konebiler? Om den koster 145.000
> gør vel heller ikke så meget, man har jo hørt om at man kan prutte

Clio. De score højt i sikkerhed, kører ikke så ringe og lidt smarte samt
ikke så pokkers almindelige som Peugot. Hvis den skal være mere praktisk
så er en Panda et godt bud, eller hvis det kan vente lidt så kommer der
snart en ny Fiat 500!

Mvh
Bruno

Fra : alten

Dato : 28-03-07 10:22

Gruppestest fra FDM:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/8FD607F7-00B3-498A-A7EC-98CB5C087641/0/1425.pdf

Mit bud: Skoda Fabia (har selv en)

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A23891D0-B6F8-4251-9763-8230BA4B31CA/0/5861.pdf

mvh,
Henrik

Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 29-03-07 12:50

> Hvad skal man kigge efter hvis man ser på subject? Her tales fabriks-ny.
>
> Skyd løs!

Tror sgu ikke man får en mere velkørende bil i den prisklasse end Renault
Clio. Prøvekørte selv denne kontra Peugeot 206, og endte med at købe
206'eren, da jeg synes den var en flottere bil (tilbage i 2002). Prøvede en
Clio (mest for sjov) for nylig, og den triller bare så godt. Og den nåes
ikke til sokkeholderne af de små koreanere. Not even close.

Jeppe