Lån/finansering til brugt bil, muligheder?
Fra : TheTransporter

Dato : 21-03-07 05:29

Kære gruppe

I forbindelse med mit arbejde står jeg lidt med et mindre problem da
jeg står med et bilkøb foran mig i den nærmeste fremtid da jeg har
brugt for en transport der er mere stabil end hvad det offentlige kan
levere.

Jeg har så fundet en bil jeg gerne vil have men har ikke pengene til
at købe den kontant, men hvad muligheder har man når at banken ikke
vil låne en penge og når at man står i RKI, af årsager jeg er uenig
om.

Findes der så overhovedet nogle lånefirmaer eller noget i den dur der
vil låne en penge mod at de fx fik pant i øsen eller hvordan kan man
overhovedet få den grejet?

Og jeg vil helst gerne være fri for formaninger, dumme kommentarer,
mens at konstruktive forslag og ideer gerne modtages.

På forhånd tak....

---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-03-07 06:30

Hej

TheTransporter wrote:
> Og jeg vil helst gerne være fri for formaninger, dumme kommentarer,
> mens at konstruktive forslag og ideer gerne modtages.

Nu ved jeg ikke hvad du har kig på og hvad du har behov for, men jeg ved
at man kan få en rimelig bil i prisniveauet 30-50.000,-. Jeg ved også at
det for banker er småbeløb, så medmindre du har et rigtigt dårligt
forhold til din bank, så ville jeg tage en snak mere med dem. Hvis ikke,
så ville jeg prøve at få et møde med andre banker. Nogle opererer
faktisk med en grænse selvom man står i RKI, så måske er det vejen frem
at spørge dem hvor meget du kan låne. En lille lokal bank er måske også
bedre til at hjælpe end en stor, men det er kun et "måske".

Uanset hvad skal du nok se langt efter en rente på <6%, men nærmere
regne med 10-12% for et forbrugslån, som du så kan købe din bil for.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : TheTransporter

Dato : 22-03-07 05:02

On Wed, 21 Mar 2007 06:30:11 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>
>Uanset hvad skal du nok se langt efter en rente på <6%, men nærmere
>regne med 10-12% for et forbrugslån, som du så kan købe din bil for.

Jeg har udset mig en Nissan Almera 1,6 som en af mine kolleger er ved
at skille sig af med som er fra 1996 til ca 30K. Og hvis jeg kunne
låne pengene til 10% så ville jeg nu nok også overleve det i det lange
løb. Men det er så lige at finde et sted der vil låne en pengene :/

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-03-07 07:55

On 21 Mar., 05:28, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:

> [...]
> at købe den kontant, men hvad muligheder har man når at banken ikke
> vil låne en penge og når at man står i RKI, af årsager jeg er uenig

Hvordan det ?

Man kan ikke stå i RKI hvis man ikke skylder penge. Er man uenig med
den man skylder penge, må de ikke melde een til inkasso/RKI, førend
tvisten er afklaret.

Hvis du ellers har en sund økonomi, kan det ikke være noget problem at
låne penge i banken. Lav et regnskab der viser indtægter og udgifter
og vis det til bankpersonalet (bankrådgiver??). Godtager de ikke det,
er det vidst tid til at skifte bank.........

> Findes der så overhovedet nogle lånefirmaer eller noget i den dur der
> vil låne en penge mod at de fx fik pant i øsen eller hvordan kan man
> overhovedet få den grejet?

Der findes masser af lånefirmaer der låner en penge på ens glatte
ansigt. Men det er hammerdyrt...... Snak med banken

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-03-07 10:12

On 20 Mar 2007 23:54:58 -0700 "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppemail@gmail.com> sent the following smoke signals:

>Hvis du ellers har en sund økonomi, kan det ikke være noget problem at
>låne penge i banken.

Man kunne også sige, at hvis man har en sund økonomi, så få gælden
afviklet og bliv slettet i RKI...
Dermed bliver det noget lettere at få et ordentligt lån.

På den anden side, hvis man har bevist at man ikke kan overholde sine
økonomiske forpligtelser, så er det rent galimatias at stifte endnu mere
gæld.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : TheTransporter

Dato : 22-03-07 05:05

<moppemail@gmail.com> wrote:

>Man kan ikke stå i RKI hvis man ikke skylder penge. Er man uenig med
>den man skylder penge, må de ikke melde een til inkasso/RKI, førend
>tvisten er afklaret.

En ting er teori, noget andet er desværre praksis. En af mine
kammerater slåes stadig med et firma over noget gæld de påstår han har
som han ved han ikke har da han har bilag på alle indbetalinger. De
nægter bare at godtage det.

> [...]
>og vis det til bankpersonalet (bankrådgiver??). Godtager de ikke det,
>er det vidst tid til at skifte bank.........

Må prøve at ringe til banken imorgen og hører ad hvad de siger. I
princippet kan de vel næppe sige nej når at de får pant i bilen,
hvilket desværre ofte også betyder at jeg SKAL have kasko på potten :/

>Der findes masser af lånefirmaer der låner en penge på ens glatte
>ansigt. Men det er hammerdyrt...... Snak med banken

Har også tænkt mig at snakke med banken selvom at jeg ved at det nok
næsten bliver et nej uanset hvad. Men er nu også næsten villig til at
acceptere 10-15% i rente PA, da jeg alligevel regner med at have
betalt lånet af på 1 år.

---

Fra : CarstenGP

Dato : 22-03-07 19:48

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> princippet kan de vel næppe sige nej når at de får pant i bilen,
> hvilket desværre ofte også betyder at jeg SKAL have kasko på potten :/

Jeg har lige købt en Punto fra '97 (Står i ca. 37.700 i brugtpris)
Hos IF forsikring skal jeg betale 3.850,- for kasko/ansvar pr. år.
Det afhænger selvfølgelig af kørte kilometer, hvor dyr den er...
men som ren ansvar skulle jeg betale omkring 3.000.
Så det kunne næsten ikke svare sig at lade være.

Carsten

Fra : Søren

Dato : 21-03-07 08:11

"TheTransporter" <praetorian@t_n_f_s.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og jeg vil helst gerne være fri for formaninger, dumme kommentarer,
> mens at konstruktive forslag og ideer gerne modtages.

Der findes steder hvor de reklamere med at RKI ikke er en hindring, jeg ved
desværre ikke om jeg kan anbefale dette link.

http://1x2biler.dk/main.html

Fra : TheTransporter

Dato : 22-03-07 05:06

On Wed, 21 Mar 2007 08:10:53 +0100, Søren <ufi@ofir.dk> wrote:

>Der findes steder hvor de reklamere med at RKI ikke er en hindring, jeg ved
>desværre ikke om jeg kan anbefale dette link.
>
>http://1x2biler.dk/main.html

Problemet er at jeg ikke leder efter en bilforhandler der sælger biler
på den måde, men snarere en måde at låne pengene på da jeg allerede
har fundet den bil jeg sandsynligvis ender med at ville have.

---

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 16:16

> [...]
> at købe den kontant, men hvad muligheder har man når at banken ikke
> vil låne en penge og når at man står i RKI, af årsager jeg er uenig

Tjek på GulGratis.dk ... der er en der reklamerer med gratis (og lovlig)
sletning fra RKI's register. Hvordan det fungerer, aner jeg ikke. Men er vel
kigget værd.?

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 22-03-07 06:13

On 22 Mar., 05:04, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:

> En ting er teori, noget andet er desværre praksis.

Har den været gennem inkasso og har du gjort indsigelser over sagen,
inden de meldte dig til RKI ?

> En af mine
> kammerater slåes stadig med et firma over noget gæld de påstår han har
> som han ved han ikke har da han har bilag på alle indbetalinger. De
> nægter bare at godtage det.

Hvis de ssender ham til inkasso skal han vise inkassofirmaet bilagene,
så sætter de sagen på hold (min kone arbejder med den slags hver dag).

> Må prøve at ringe til banken imorgen og hører ad hvad de siger. I
> princippet kan de vel næppe sige nej når at de får pant i bilen,
> hvilket desværre ofte også betyder at jeg SKAL have kasko på potten :/

En 10+ år gammel bil til 30kkr vil de ikke have pant i bilen på. Du
kan let komme til at skylde flere penge end bilen er værd. Snak med
din bankrådgiver og så et kontantlån. Men vær opmærksom på at uden
kasko, kan du risikere at stå med en gæld og ingen bil, hvis den
bliver stjålet.

> [...]
> næsten bliver et nej uanset hvad. Men er nu også næsten villig til at
> acceptere 10-15% i rente PA, da jeg alligevel regner med at have

Som skrevet før - læg et budget bankrådgiveren kan se, inkluder
lønudbetalinger og faste udgifter. Så viser du også at du har gjort et
seriøst stykke arbejde.

Hvad med at købe en Matiz for 109kkr incl 3 års forsikring ?

Klaus

Fra : TheTransporter

Dato : 24-03-07 17:49

On 21 Mar 2007 22:12:43 -0700, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppemail@gmail.com> wrote:

>Hvad med at købe en Matiz for 109kkr incl 3 års forsikring ?

Fordi en "Chrevrolet" Matiz ikke rigtigt tiltaler mig. Og jeg synes
bilen er alt alt for lille til mig da jeg sætte vil have følelsen af
at jeg sætter mig ind i bilen og ikke at jeg tager bilen på :(.Og 110k
er stadig mere end jeg ville ligge for min første bil. Vil hellere
starte ud med en der ikke er alt for dyr og så senere rykke op når at
jeg har tjent nogle forsikringsår ind.

---

Fra : Brian

Dato : 24-03-07 22:39

TheTransporter wrote:

> Vil hellere
> starte ud med en der ikke er alt for dyr og så senere rykke op når at
> jeg har tjent nogle forsikringsår ind.

Bare lige til din information, er forsikringen ligeglad med, hvad bilen
koster. De kigger udelukkende efter bilen, og hvem føreren er.

/Brian

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 22-03-07 19:22

TheTransporter skrev:
> jeg har brugt for en transport der er mere stabil end hvad det
> offentlige kan levere.

Forståeligt.

> hvad muligheder har man når at banken ikke
> vil låne en penge og når at man står i RKI, af årsager jeg er uenig
> om.

Hvis du er uenig, så må de ikke sætte dig i RKI før der er afsagt en
dom. Er der ikke afsagt en dom, og tror du på, at du har en sag, så send
inkasso-firmaet et anbefalet brev hvor der står, at du ikke mener, du
har brudt nogen aftale med deres klient. Så hiver de dig i retten og en
dommer afgør jeres tvist,

> Og jeg vil helst gerne være fri for formaninger, dumme kommentarer,
> mens at konstruktive forslag og ideer gerne modtages.

Jeg mener det konstruktivt, og håber, du opfatter det sådan. Synes at du
skal sætte tæring efter næring og slå den bil ud af hovedet. Køb en
nysynet spand til 5-10.000. Hvis du har tjent 30.000 ved årets udgang
kan du jo købe en nyere bil der.

Vh Rune

Fra : TheTransporter

Dato : 24-03-07 17:53

On Thu, 22 Mar 2007 19:22:27 +0100, "Rune S. Larsen"
<not@working.email> wrote:

> [...]
>skal sætte tæring efter næring og slå den bil ud af hovedet. Køb en
>nysynet spand til 5-10.000. Hvis du har tjent 30.000 ved årets udgang

kan vi sagtens blive enige om. Men synes bare tit mange af de biler
til 5-10k er sminkede lig eller har diverse små defekter såsom at de
er utætte og deslige som man så bare må leve med. Ved så også godt at
de forefindes på dyrere biler, men dog noget sjældnere.

Og risikoen for at jeg bliver taget ved næsen er nu noget større med
en bil til 5-10k da den sagtens kan have en del flere skjulte mangler
som jeg ikke kan gøre noget ved. Men herregud. Jan fra Stevns (ved
ikke om han stadig hænger ud herinde mere) havde da et par Ford
Sierra'er stående han havde købt billigt, som jeg da ikke ville have
haft noget imod at køre selv. Problemet er så bare at han ved hvad han
skal kigge efter og det gør jeg ikke helt endnu for at undgå
problemerne :)

---