Apropos for tæt på...
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 12:31

Så lige dette afsnit af "Videopolitiet"..

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=348984&r=1

Bemærk hvor tæt patruljen egentlig kører på en sorte Golf IV de vil til at
stoppe - målingen siger 180 km/t i snit, og der er da ikke 90 meter imellem.
Da slet ikke hvor Golfen er trukket ind, og patruljen kører bag ham...

Jaja, er lidt tudefjæls. Det lugter bare lidt af dobbeltmoral.

Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-03-07 12:59

Troels Plougmann-Olsen formulated the question :
> [...]
> Da slet ikke hvor Golfen er trukket ind, og patruljen kører bag ham...

> Jaja, er lidt tudefjæls. Det lugter bare lidt af dobbeltmoral.

Det handler om at videobilledet ikke viser hele afstanden mellem
videovognen og den forankørende. Så du kan ikke bare konkludere at
videovognen har kørt for tæt på bare fordi det ser sådan ud.

Optagelser fra bykørsel med videovognen er iøvrigt forfærdelige at se
på for det ser ud som om de kører op fortovet når de drejer til
venstre.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 13:37

> Det handler om at videobilledet ikke viser hele afstanden mellem
> videovognen og den forankørende. Så du kan ikke bare konkludere at
> videovognen har kørt for tæt på bare fordi det ser sådan ud.

Kameraet sidder oppe ved siden af sidespejlet, og viser derfor ca. det
føreren ser - ½ meter... :)

Troels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-03-07 14:18

Troels Plougmann-Olsen explained :

> Kameraet sidder oppe ved siden af sidespejlet, og viser derfor ca. det
> føreren ser - ½ meter... :)

Om ikke andet så forklarede de det sådan i et andet afsnit hvor der
faktisk var en der på grundlag af videoen havde anmeldt betjenten for
for tæt kørsel - en sag der dog ikke var afgjort endnu.

Og hvis du ser optagelser fra bykørsel kan du se hvor meget der
"mangler" - det er vist mere end en halv meter.

Fra : John Sahl

Dato : 20-03-07 13:38

Troels Plougmann-Olsen wrote:
> [...]
> kører bag ham...
> Jaja, er lidt tudefjæls. Det lugter bare lidt af dobbeltmoral.

Og hvis de havde holdt afstand havde du bitchet over at de ikke kunne måle
korrekt hastighed på Golf'en.. Det kan da ikke gøres anderledes end de gør
på den video.

--
John Sahl

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 19:24

> Og hvis de havde holdt afstand havde du bitchet over at de ikke kunne måle
> korrekt hastighed på Golf'en.. Det kan da ikke gøres anderledes end de gør
> på den video.

Tjo, hastigheden skal nok passe, men at køre måske 15 meter bag en anden bil
ved 180 km/t er altså dybt uforsvarligt.

De måler lige så godt på 150 meters afstand; det argument holdt da i en
retssag mod en af mine kammerater.

Troels

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 20-03-07 20:16

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> wrote in

> Tjo, hastigheden skal nok passe, men at køre måske 15 meter bag en
> anden bil ved 180 km/t er altså dybt uforsvarligt.

De kører 120 da de er tæt på, de 180 er fra en måling der afsluttes og
straks tages hastigheden kraftigt af hvorved de kommer tæt på.

Ved du derudover noget om justering af zoom mv. er? Man kan ikke se fronten
af politibilen?

> De måler lige så godt på 150 meters afstand; det argument holdt da i en
> retssag mod en af mine kammerater.

tør øjnene!

/Erik BH

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 20:20

> [...]
> straks tages hastigheden kraftigt af hvorved de kommer tæt på.
>
> Ved du derudover noget om justering af zoom mv. er? Man kan ikke se

Kameraerne kan ikke zoome... Bor nabo med en video-betjent (om man vil ;)) -
han er møgtræt af at de ikke kan. Omvendt nok også meget godt, de sidder
alene i bilen, og hvis de både skal eftersætte og styre zoom sammetid.
Nejnejnej.

> tør øjnene!

Dét udsagn holder bare til den dag du selv sidder som den anklagede.

Troels

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 21-03-07 22:34

> Kameraerne kan ikke zoome... Bor nabo med en video-betjent (om man vil

Det jeg mener er også om optikken i kameraet er jo ikke sat til at "se"
fra bilen - men lidt længere fremme på vejen.
(og man kan stadig ikke se motorhjelmen af politibilen, det ville du vel
kunne hvis optikken var justeret ind så den "ser" fra betjentens plads..)

[zoom betjent af betjenten]
> ;)) - han er møgtræt af at de ikke kan. Omvendt nok også meget godt,

Øh, det synes jeg ellers jeg har set flere gange på tv-syd?

> Dét udsagn holder bare til den dag du selv sidder som den anklagede.

De gange jeg er blevet snuppet har jeg sagt "pis" og betalt. Længere er
den ikke.
Hvis din kammerat ikke kan tage sin straf må han tage bussen eller køre
efter loven. Hvorfor endte han i en retsag? Ville han ikke stå ved at han
havde fingrene i kagedåsen??

vh, Erik BH.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 23:03

> Hvis din kammerat ikke kan tage sin straf må han tage bussen eller køre
> efter loven. Hvorfor endte han i en retsag? Ville han ikke stå ved at han
> havde fingrene i kagedåsen??

Tja, når det er ubetinget _SKAL_ man i retten for det, uanset at han
erkendte det på stedet.

Det er en god måde lige at smide 5.000 kr. oveni bøden, som jo åbenbart er
det en retssag koster.

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-07 09:09

On 20 Mar., 20:20, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> [...]
> Nejnejnej.

> Dét udsagn holder bare til den dag du selv sidder som den anklagede.

Vil du mene at det er utænkeligt at der er nogen som når de er store
nok til at begå en lovovertrædelse at de så også er store nok til at
vedgå sig det ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:27

On 21 Mar., 23:02, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> Tja, når det er ubetinget _SKAL_ man i retten for det, uanset at han
> erkendte det på stedet.
>
> Det er en god måde lige at smide 5.000 kr. oveni bøden, som jo åbenbart er
> det en retssag koster.

Er du nu helt sikker på at det ikke kan klares som en tilståelse
hurtigt foran en dommer ?

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-03-07 10:09

> Er du nu helt sikker på at det ikke kan klares som en tilståelse
> hurtigt foran en dommer ?

100%. Jeg var med ham hele vejen igennem. Første indkaldelse var til en
domsmandssag - og allerede dér var det dyrt.

Og ja, det var "kun" fart. 62% svjh. (Kørekort der er under 3 år gammelt)

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-07 10:52

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> 100%. Jeg var med ham hele vejen igennem. Første indkaldelse var til en
> domsmandssag - og allerede dér var det dyrt.
>
> Og ja, det var "kun" fart. 62% svjh. (Kørekort der er under 3 år gammelt)

Den udtalelse:
'Jeg var med ham hele vejen igennem'
Betyder det, at du også var med i bilen da forseelsen blev begået?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-03-07 11:05

> Den udtalelse:
> 'Jeg var med ham hele vejen igennem'
> Betyder det, at du også var med i bilen da forseelsen blev begået?

Dog ikke, men jeg så da sigtelsen da den kom med posten (han fik ikke den
der gule lap med da han blev stoppet? - jeg har også misset det en enkelt
gang, jeg blev stoppet for at køre 58 i en 50-zone, der fik jeg ingen gul
lap, kun bøden med posten?)

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-07 11:36

> [...]
> gang, jeg blev stoppet for at køre 58 i en 50-zone, der fik jeg ingen gul

Ok, jeg er hægtet af.
Jeg har endnu ikke fået noget brev fra den instans.
Har heller ikke fået nogen lap 'med hjem til mor'

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i