Bremsevædske
Fra : Solid Ground

Dato : 13-03-07 20:06

Hvad kan neutralisere bremsevædske. ?

KHS

Fra : Allan Kristensen

Dato : 13-03-07 20:45

"Solid Ground" <khsalvesen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45f6f5f3$0$52110$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad kan neutralisere bremsevædske. ?

skyld af med rigeligt vand.

Fra : Solid Ground

Dato : 13-03-07 22:28

Jeg har tørret med klude med vand og opvaskemiddel, men der er steder jeg
ikke kan komme til.

Spørgsmålet går jo altså på hvad der kan neutralisere det, vand vil kun
fortynde det.

Der må være et eller andet der kan være kemisk korrekt at anvende. Desværre
er der ikke NG for kemi.

KHS

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-03-07 18:19

> [...]
> fortynde det.
>
> Der må være et eller andet der kan være kemisk korrekt at anvende.

I gamle dage da man reparerede hovedcylindre, calipere og hjulcylindre
vaskede man det af i sprit. Det kan opløse bremsevæsken, men om det også
neutraliserer de agressive sager som bremsevæsken indeholder, det ved jeg
ikke.

MVH Niels

Fra : Solid Ground

Dato : 15-03-07 18:03

Sprit kan sikkert nok vaske det af. Når du vedsådan noget, kan du så ikke
klø på med lidt mere viden.

Når i samlede det igen, brugte i så et eller andet til at smøre med, også
for at få gummiringene på??

KHS

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-03-07 19:25

"Solid Ground" <khsalvesen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Sprit kan sikkert nok vaske det af. Når du vedsådan noget, kan du så ikke
> klø på med lidt mere viden.

Jo gerne.

> Når i samlede det igen, brugte i så et eller andet til at smøre med, også
> for at få gummiringene på??

Jo vi brugte noget specielt bremsefedt beregnet til formålet. Det er blåt og
hedder Ate bremsefedt. Alternativt kan man smøre det hele med bremsevæske
inden man samler det.

MVH Niels

Fra : Tom

Dato : 13-03-07 21:29