Renault Scenic og GPS
Fra : Anders

Dato : 11-03-07 16:32

Ved nogen om denne Renault kan køre gps gennem forruden ?

På nogle biler skal man bruge en udvendig gps modtager, da varmetråde eller
solfilter blokerer for gps signaler gennem forruden.

Hvordan forholder det sig med renaulten ?

Mvh Anders

Fra : KASO

Dato : 11-03-07 16:49

"Anders" <anNiel@fjerndetteigenovic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller solfilter blokerer for gps signaler gennem forruden.
>
> Hvordan forholder det sig med renaulten ?

Det kommer an på, hvilken model. Standard er der ingen problemer, men den
kan bestilles med athermisk forrude og/eller varmetråde. Har den klimaanlæg,
har den svjh. altid athermisk forrude...

Fra : \"Inkognito\"

Dato : 11-03-07 18:06

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på, hvilken model. Standard er der ingen problemer, men den
> kan bestilles med athermisk forrude og/eller varmetråde. Har den
> klimaanlæg, har den svjh. altid athermisk forrude...

Min har aircon -> ingen pråblem...

Fra : sms

Dato : 11-03-07 18:08

Jeg har en Scenic fra 2006 med klimaanlæg og den har ikke atermisk
forrude...

Fra : KASO

Dato : 12-03-07 19:32

"sms" <smsFJERN@os.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Scenic fra 2006 med klimaanlæg og den har ikke atermisk
> forrude...

Hmmm - nej - jeg glemte lige i farten, at klimaanlæg også fulgte med mange
kampagneversioner - uden athermisk forrude. I listen over ekstraudstyr var
de nemlig "bundet sammen" (ihvertfald i en periode).

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-03-07 18:28

On 11 Mar., 16:31, "Anders" <anN...@fjerndetteigenovic.dk> wrote:
> [...]
> solfilter blokerer for gps signaler gennem forruden.
>
> Hvordan forholder det sig med renaulten ?

Prøv at stille det samme spørgsmål i gruppen for navigation, for der
er givet vis nogle der har prøvet. Jeg mindes at nogle ikke har
problemer med de nyeste anlæg, på trods af "GPS-fjendske" ruder i
typisk franske biler. Min Garmin StreetPilot C550 fanger signal både
fra stuen og bilen når denne holder i carport, min gamle Garmin V så
til sammenligning intet fra de to steder.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-03-07 19:58

On 11 Mar 2007 10:27:41 -0700 "Kim Kristensen"
<kim01@kristensen.tdcadsl.dk> sent the following smoke signals:

> Min Garmin StreetPilot C550 fanger signal både
>fra stuen og bilen når denne holder i carport, min gamle Garmin V så
>til sammenligning intet fra de to steder.

Forskellen på SiRFstar II og III?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-03-07 11:20

On Mar 11, 4:31 pm, "Anders" <anN...@fjerndetteigenovic.dk> wrote:
> [...]
> solfilter blokerer for gps signaler gennem forruden.
>
> Hvordan forholder det sig med renaulten ?

Jeg har en Grand Scenic fra 2005, den har klimaanlæg und alles og har
intet problem med GPS.

Hvordan kan jeg se om den har atermisk forrude?

Fra : \"Inkognito\"

Dato : 13-03-07 18:06

> Hvordan kan jeg se om den har atermisk forrude?

Din GPS virker ikke

Fra : Brian

Dato : 13-03-07 18:14

Lars Hoffmann wrote:

> Hvordan kan jeg se om den har atermisk forrude?

Hvis du ser på bilen skråt forfra, kan du se at forruden har et
blåt/grønligt skær, i forhold til de øvrige ruder.

/Brian

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 14-03-07 15:19

Mht. el-opvarmet forrude, så har det ingen betydning for GPS'en. Det
funker stadig fint.

/Jan