månedlig betaling af reg.afgift
Fra : Rohde

Dato : 11-03-07 00:20

hej ng,

overvejer at købe en bil uden afgift, og vil gerne slippe med den lave
afgift når bilen fylder 35 år. har hørt at man i mellemtiden kan betale
afgift for en måned af gangen, men kan ikke finde noget om det på skat.dk.

nogen der kender lidt til der herinde? vil gerne vide hvordan afgiften
beregnes, og hvor meget af den der modregnes når jeg på et senere tidspunkt
vil betale afgiften.

på forhånd tak

/rohde

Fra : alexbo

Dato : 11-03-07 00:55

"Rohde" skrev

overvejer at købe en bil uden afgift, og vil gerne slippe med den lave
afgift når bilen fylder 35 år. har hørt at man i mellemtiden kan betale
afgift for en måned af gangen, men kan ikke finde noget om det på skat.dk.

Registreringafgiftbekendtgørelsen.

§ 3 a. Efter ansøgning kan de statslige told- og skattemyndigheder meddele
tilladelse til, at afgiften af registreringspligtige motorkøretøjer, der
registreres med henblik på tidsbegrænset anvendelse her i landet, kan
betales efter reglerne i stk. 2, når

1) motorkøretøjet tilhører en udlænding og af denne benyttes her i landet
under et tidsbegrænset ophold eller

2) motorkøretøjet af en virksomhed eller et fast driftssted, der er
beliggende i udlandet, stilles til rådighed for en herboende med henblik på
erhvervsmæssig og privat anvendelse i det pågældende udland og her i landet,
når beskæftigelse ved virksomheden eller det faste driftssted udgør den
pågældendes hovederhverv.

Stk. 2. Afgiften betales kvartalsvis forud med 3 pct. pr. påbegyndt kvartal
af den beregnede afgift. Ved betalingen tillægges 1,5 pct. pr. påbegyndt
kvartal af den registreringsafgift, der resterer efter den foretagne
betaling. Ved betaling første gang betales desuden et depositum svarende til
første kvartals afgift og tillæg til dækning af eventuelle restancer
vedrørende registreringsforholdet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rohde

Dato : 11-03-07 11:17

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> [...]
> til
> første kvartals afgift og tillæg til dækning af eventuelle restancer

Hvis jeg læser det korrekt betyder det at denne regel slet ikke kan bruges
af helt almindelige danskere. Er det virkelig rigtigt?

/Rohde

Fra : Sætterniissen

Dato : 11-03-07 11:20

Ja - hvad forventede du?
At have fundet en guldåre?

Knud

Fra : Rohde

Dato : 11-03-07 13:53

"Sætterniissen" <satteniisen@bit.lk> skrev

> Ja - hvad forventede du?
> At have fundet en guldåre?

Nej en guldåre er nok for meget at håbe på, men en billig måde at blive
kørende på i en kort periode, og derved spare en en del på afgiften. Det
samme er jo muligt på forsikringen, så hvorfor ikke...

/Rohde

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 14:42

> Nej en guldåre er nok for meget at håbe på, men en billig måde at blive
> kørende på i en kort periode, og derved spare en en del på afgiften. Det
> samme er jo muligt på forsikringen, så hvorfor ikke...

fordi så ville alle køre rundt i ferrari i 5mdr af gangen !!

Mvh
Morten **som så ville ha en Koenigsegg CCX i et par mdr..**

Fra : Rohde

Dato : 18-03-07 16:51

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse

> fordi så ville alle køre rundt i ferrari i 5mdr af gangen !!

> Mvh
> Morten **som så ville ha en Koenigsegg CCX i et par mdr..**

Haha point taken. Jeg er siden blevet lidt klogere... Men det viser sig da
at der er lidt om snakken, da man kan lease en smart bil i udlandet og få
den på danske plader for en måned ad gangen. Men den slags er kun rentabelt
for rigtig dyre biler...

Mvh. Søren

PS: Ring lige hvis du får et KongeÆg, jeg skal nok betale den første tank
benzin