Vognmandens nye bil. :o)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 20:55

Han har jo fra før en BMW M5 mit vollausstattung.

Han påstår dog at den ikke er til at køre i om vinteren, da han med
egne ord siger at den ikke har hjul på bagakslen, men valser.

Nu har han så investeret i sådan en:

http://www.lars-hein.dk/vis_bil.asp?id=628301308

I sort metallic. Og ligeledes med vollausstattung.

Han låner den glad og gerne ud, og efter en kort tur kan jeg
konstatere at den kører en anelse bedre end hans lastbiler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:23

KLIP

> Nu har han så investeret i sådan en:
>
> http://www.lars-hein.dk/vis_bil.asp?id=628301308
>
> I sort metallic. Og ligeledes med vollausstattung.

Hovsa, kunne det ikke blive til en R63 med V8..?..

Du må hellere se og få kørt nogen flere kilometerpenge ind til ham..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 21:37

On Sat, 10 Mar 2007 21:23:02 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Hovsa, kunne det ikke blive til en R63 med V8..?..

>--

Det er vel ikke en diesel?

Det er sikkert et must.

>--

>Du må hellere se og få kørt nogen flere kilometerpenge ind til ham..

Jeg arbejder hele tiden på sagen.

Jeg var iøvrigt lige forbi Vejle i dag. To gange! Til og fra Billund.

Hvad er det for noget svært byggeri de har gang i nede i "hullet"?

Er det noget du som skatteyder er medbygherre på, eller...?

Forresten!

Den store sump I har liggende derude i vestkanten af byen. Er der
korkodiller i den? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:42

KLIP

> Det er vel ikke en diesel?

Nope.

> Det er sikkert et must.

Jep, en V8 kan ikke køre på slatter..)

> Jeg arbejder hele tiden på sagen.

Sådan skal det lyde..

> Jeg var iøvrigt lige forbi Vejle i dag. To gange! Til og fra Billund.

O.k.

> Hvad er det for noget svært byggeri de har gang i nede i "hullet"?

Mener du, der hvor Kvickly lå..?

> Er det noget du som skatteyder er medbygherre på, eller...?

LOL, det skulle skutte undre mig..

> Forresten!

Ja....

> Den store sump I har liggende derude i vestkanten af byen. Er der
> korkodiller i den? )

Jep, og en hulens masse vandslanger..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 21:47

On Sat, 10 Mar 2007 21:41:59 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Mener du, der hvor Kvickly lå..?

>--

Det er når man runder svinget nede i bunden af bakken på
Fredericiavej, og runder det svage venstresving. Så kommer der en
lyskurv.

Kigger man skråt til venstre ligger der en svær byggeplads.

>--

>LOL, det skulle skutte undre mig..

>Ja....

>Jep, og en hulens masse vandslanger..)

>--

Ja, jeg spørger jo, fordi jeg kommer en del på strækningen, og der er
jo et par p-pladser derude.

Det er nok ikke risikoen værd at standse dér.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:51

KLIP

> Det er når man runder svinget nede i bunden af bakken på
> Fredericiavej, og runder det svage venstresving. Så kommer der en
> lyskurv.
>
> Kigger man skråt til venstre ligger der en svær byggeplads.

Det må være hele det hjørne, hvor Kvickly med tilhørende meget stor
parkeringsplads lå.

Det er i hvert fald et ualmindeligt stort hul..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 21:55

On Sat, 10 Mar 2007 21:50:34 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>parkeringsplads lå.
>
>Det er i hvert fald et ualmindeligt stort hul..

Ja, nu skulle der selvfølgelig have stået kigge til højre, men du har
ret. det er et gevaldigt hul.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-07 21:59

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> http://www.lars-hein.dk/vis_bil.asp?id=628301308

Hvad fejler den, altså udover at MB ikke kan komme af med dem?

For en pris på 499.800 med den udstyrspakke virker da godt nok billig...??

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 22:03

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> For en pris på 499.800 med den udstyrspakke virker da godt nok billig...??

Njaee ... der er jo ikke en ret stor afgift på selv ekstraudstyr og en sprit
ny koster:

http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/sportstourer/r-klasse/R-Klasse_van_prisliste.pdf

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-07 22:13

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> Njaee ... der er jo ikke en ret stor afgift på selv ekstraudstyr og en
> sprit ny koster:

Jeg er godt klar over at der ikke er afgidt på ekstraudstyret. Men
alligevel, den udsryrsliste er da rimelig lang.

Noget andet er, hvad er reglerne for at den kan erklæres momsfri?

Den er 1 år gammel og kørt 26.000km, kan den så allerede være momsfri?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 22:18

KLIP

> Jeg er godt klar over at der ikke er afgidt på ekstraudstyret. Men
> alligevel, den udsryrsliste er da rimelig lang.

Kig lidt på Starmark. Den er på ingen måde specielt billig. Den koster det,
den skal.

> Noget andet er, hvad er reglerne for at den kan erklæres momsfri?
>
> Den er 1 år gammel og kørt 26.000km, kan den så allerede være momsfri?

Den er vel købt med moms på fra starten af.

Jeg vil tro, det er det, en bilhandler mener med momsfri.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 22:28

Apropos udstyrspakker.

Jeg vil tro Mercedes Benz gør samme tilbud som eks. VW.

Køb en danskerpakke:

1) Til din Toureg Van excl.. moms kr. 28.600 / = 35.750,- kr.

2) Til din Toureg (til tossen) på hvide plader ekskl.. moms kr. 100.000 / =
125.000,- kr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-07 22:50

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

eks. VW.

> Køb en danskerpakke:
>
> 1) Til din Toureg Van excl.. moms kr. 28.600 / = 35.750,- kr.

Det er vel ikke noget specielt tildbud, bilen er vel vejet op til over 3t og
derefter er der ikke afgift på ekstraudstyret. Sådan var det på min hustrus
ML 280CDI.

> 2) Til din Toureg (til tossen) på hvide plader ekskl.. moms kr. 100.000 /
> = 125.000,- kr.

Ja så kommer de 180 + moms jo oveni.

Forøvrigt så læste jeg et sted at fabrikken i Tuscalosa (selvfølgelig havde
de lukket for fabriksture den måned jeg lige var forbi...) havde solgt 64%
færre R-klasser i forhold til sidste år. Man ser godt nok heller ikke mange
R-klasser på vejene i USA, men tilgengæld rigtig mange ML og GL'ere.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 22:58

> [...]

> Det er vel ikke noget specielt tildbud, bilen er vel vejet op til over 3t
> og derefter er der ikke afgift på ekstraudstyret. Sådan var det på min

Næh, det er som end ikke noget specielt (godt) tilbud.

Jeg er glad for det "tilbud" på eks. org. navigationsudstyr og radiosystem i
vore Völler.

Jeg er "umådelig stolt" af at have betalt 2 x +60.000,- kr. for skidtet..

Nå, ovennævnte er nok ikke af samme kvalitet og formåen på/i en Van..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-03-07 22:57

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> Kig lidt på Starmark. Den er på ingen måde specielt billig. Den koster
> det, den skal.

Ja det kan jeg godt se, du kan jo får en magen til bare med Command istedet
til samme pris.

> Den er vel købt med moms på fra starten af.
>
> Jeg vil tro, det er det, en bilhandler mener med momsfri.

Hmm, ok jeg troede der var nogle reggler for moms på firmabiler og
momsfrikørsler. Men det er der måske ikke?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 23:01

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm, ok jeg troede der var nogle reggler for moms på firmabiler og
> momsfrikørsler. Men det er der måske ikke?

Der er vel forhåbentlig intet forbud (pludselig dalet ned fra himlen) mod i
firmaregi at købe en gulpladepotte, hvor man afregner momsen med SKAT..?

Jeg kan godt se, der er regler for momsen afløftet og dernæst et salg som
momsfri(kørt).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-03-07 22:00

Folmer Rasmussen wrote:
> Han har jo fra før en BMW M5 mit vollausstattung.

7 gear. Flere end i din lastbil ;)

Over 190 cm bred. Bredere end din lastbil ;)

Over 70 liter i tanken. Mere end ..... :)

Overdrivelse fremmer forståelsen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : KASO

Dato : 10-03-07 22:19

> 7 gear. Flere end i din lastbil ;)
>
> Over 190 cm bred. Bredere end din lastbil ;)
>
> Over 70 liter i tanken. Mere end ..... :)

Det må da være sprinklertanken

Min gl. MB 280S fra 1977 havde en tank på 96l - og kørte på 98 oktan! Se -
dét var en rigtig tank!

Min nuværende Grand Scenic vejer nøjagtigt det samme, har plads til flere
(eller mere bagage), en tank på 60l - og kører længere på en tankfuld.....
"tank-evækkende"

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 09:06

> 7 gear. Flere end i din lastbil ;)

Er du sikker på det? De fleste lastbiler har 12

> Over 190 cm bred. Bredere end din lastbil ;)
Tror jeg ik du skal regne med 2,5 m er standard (+5 cm til kølebiler)

> Over 70 liter i tanken. Mere end ..... :)
Ja, det er i kølersystemet så..

> Overdrivelse fremmer forståelsen :)

Ja, det gør det vel.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 09:13

On Sun, 11 Mar 2007 09:05:52 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk>
wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

>Er du sikker på det? De fleste lastbiler har 12

>--

Og ikke så få har 16.

>--

>Tror jeg ik du skal regne med 2,5 m er standard (+5 cm til kølebiler)

>Ja, det er i kølersystemet så..

>--

Nåe, jeg troede det var et samlet tal for motorolie, samt gearkasse-
og bagtøjsditto.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-03-07 20:31

> Han har jo fra før en BMW M5 mit vollausstattung.

Så går det jo kun én vej :)

--
-M
'06 BMW 325i Coupé E92

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-03-07 21:34

On Thu, 15 Mar 2007 20:31:16 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>Så går det jo kun én vej :)

>--

Ja, det er s'gu en lækker bil.

Den motorlyd overgås stort set kun af en Scania V8 med modificeret
lydpotte.

--

Venlig hilsen
Folmer